![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Degucht terug voorzitter.
Maar dat is het punt niet,het gaat om Dirk Sterckx. Sterckx werd aangespoort om "campagnevoorzitter" te worden. Hij moest de VLD uit het slop halen. Daar is hij totaal in geflopt. De VLD is geen centimeter, wat zeg ik geen milimeter er op vooruit gegaan. Het voorspelde verlies in de peiligen is waarheid geworden. En nu komt het. Degucht met een uitgestreken gezicht op VTM: Dirk sterckx heeft het heel goed gedaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zijn die nu echt zo achterlijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Dirk Stercks zijn enigste politieke ervaring was 5 jaar europees parlement en hij deed het graag (en goed als ik het van sommige parlementariërs hoor).
Had er nu echt iemand verwacht dat Strercks bij zijn aantreden de verkiezingen zou overleven? Hij werd meer op de post gezet als compromis denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Pas op hé!
Ik zeg niet dat Sterckx schuldig is aan de achteruitgang van de VLD. Ik zeg alleen dat het Sterckx niet gelukt is. Dan moet je dat durven toegeven, hij is in zen opdracht mislukt. Zeggen dat hij het goed gedaan heeft, is weer zo'n gekende VLD slogan uit de: "Alles gaat goed" show |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vld heeft het slecht gedaan, maar Sterckx zelf heeft het niet slecht gedaan.
Er zijn er anderen die er een grotere knoeiboel van gemaakt hebben (Verhofstadt, de Gucht). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() sterckx was een compromisvoorzitter. en al bij al heeft hij het niet slecht gedaan, in tegenstelling tot wat hier beweerd werd is de enorme klap die voorspeld werd er niet gekomen. er werd verlies geleden, inderdaad, dat kan men niet ontkennen. maar het verlies is enigszins binnen de perken gebleven.
wat betreft de gucht, de vld zou minder groot verlies geleden hebben als hij aangebleven zou zijn als voorzitter. bovendien haalt hij voor de vlaamse raad na freya vdb het meeste voorkeurstemmen. deels omdat hij zich verzet heeft tegen migrantenstemrecht
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind als ex-pvv-er dat Dirk Sterkx inderdaad een goede voorzitter zou geweest zijn. De periode dat hij aan het roer stond was veel te kort om zijn stempel op de campage en de partij te drukken.
Helaas is niet hij verantwoordelijk voor het verlies maar heel de partij. Het onophoudelijk gekibbel (zelfs nu nog Coveliers <=> De Gucht), de bemoeizucht van Verhofstadt het constante geknungel, enz... Als de VLD de regering had laten vallen voor het migrantenstemrecht tegen te houden dan was er mijn inziens maar één grote verliezer deze verkiezingen, namelijk de SPa. Het Vlaams Blok zou welliswaar erop vooruitgaan, maar niet met deze monsterscore. Voor Groen! zou het niet veel uitgemaakt hebben en de CD&V zou samen met de SPa kiezers aan de VLD verloren hebben zodat het voor de VLD een nuloperatie werd.