Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2012, 15:44   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard 65 keer maar?

Citaat:
Politie klist drie inbrekers in Carrefour tijdens nieuwjaarsnacht
maandag 02 januari 2012, 13u44
Bron: belga

JETTE - De lokale politie heeft tijdens de nieuwjaarsnacht drie inbrekers geklist die het gemunt hadden op een vestiging van Carrefour in Jette. De daders moesten het op een lopen zetten toen het alarm afging. .

Een politiepatrouille snelde ter plaatse en op de parking kregen de agenten de drie in de gaten. De inbrekers probeerden nog te ontkomen door over een muur te klimmen, maar konden toch worden ingerekend.

Een van de mannen is gekend voor 65 feiten en was vrij onder voorwaarden. Zijn twee kompanen pleegden elk al zes andere feiten. Ze zijn ter beschikking gesteld van het Brusselse parket.
VOOR 65 FEITEN...en dat schorremorrie loopt nog steeds de straten onveilig te maken??? Daar kan ik enkel maar bij hopen dat hij de volgende keer gewoon neergeknald wordt! Of heeft dit heerschap een abonnement voor 100 keer misschien?
We moeten er ook eventjes bij stilstaan dat onze maatschappij in sneltempo steeds maar onveiliger aan het worden is, hoe sommigen zich ook in het zweet werken en denken om dat onder de mat te vegen!
In een periode waar men het steeds maar meer en meer over de "rechten" heeft, vooral van het schorremorrie dan, mag ook eens aan het recht van de normale burger worden gedacht ? Die betaalt zich tenslotte blauw om dat soort telkens weer voor het gerecht te laten komen, advocaten, rechters, rechtszalen + personeel, kilo's papieren volgetikt enz enz enz: en het haalt allemaal geen bal uit! En hetgeen overal gestolen wordt of vernield, daar betalen wij ook voor natuurlijk!
Nu krijgen deze lieden nog allemaal recht op een advocaat vanaf het ogenblik dat ze werden opgepakt, want ze moeten toch geholpen worden met het verzinnen van leugens allerhande om zo vlug mogelijk hun manier van leven te kunnen verder zetten....
En ja, ik weet het, dat is maar vanaf dat ze één jaar gevangenis riskeren, maar ook daar zijn er al zo veel dat er weer voor miljoenen kosten worden gemaakt om dat mogelijk te maken met speciaal ingerichte lokalen, advocaten die steeds ter beschikking moeten staan, nieuwe uurroosters enz want je kunt deze heren toch niet te lang laten wachten nietwaar...
We zitten volop in een crisisperiode en er zal en moet keihard bespaard worden. Hoeveel kost dat ganse boeltje?
Afgezien daarvan: aan iedereen een vredig, rustig, veilig 2012 gewenst!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 15:49   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
VOOR 65 FEITEN...en dat schorremorrie loopt nog steeds de straten onveilig te maken??? Daar kan ik enkel maar bij hopen dat hij de volgende keer gewoon neergeknald wordt! Of heeft dit heerschap een abonnement voor 100 keer misschien?
We moeten er ook eventjes bij stilstaan dat onze maatschappij in sneltempo steeds maar onveiliger aan het worden is, hoe sommigen zich ook in het zweet werken en denken om dat onder de mat te vegen!
In een periode waar men het steeds maar meer en meer over de "rechten" heeft, vooral van het schorremorrie dan, mag ook eens aan het recht van de normale burger worden gedacht ? Die betaalt zich tenslotte blauw om dat soort telkens weer voor het gerecht te laten komen, advocaten, rechters, rechtszalen + personeel, kilo's papieren volgetikt enz enz enz: en het haalt allemaal geen bal uit! En hetgeen overal gestolen wordt of vernield, daar betalen wij ook voor natuurlijk!
Nu krijgen deze lieden nog allemaal recht op een advocaat vanaf het ogenblik dat ze werden opgepakt, want ze moeten toch geholpen worden met het verzinnen van leugens allerhande om zo vlug mogelijk hun manier van leven te kunnen verder zetten....
En ja, ik weet het, dat is maar vanaf dat ze één jaar gevangenis riskeren, maar ook daar zijn er al zo veel dat er weer voor miljoenen kosten worden gemaakt om dat mogelijk te maken met speciaal ingerichte lokalen, advocaten die steeds ter beschikking moeten staan, nieuwe uurroosters enz want je kunt deze heren toch niet te lang laten wachten nietwaar...
We zitten volop in een crisisperiode en er zal en moet keihard bespaard worden. Hoeveel kost dat ganse boeltje?
Afgezien daarvan: aan iedereen een vredig, rustig, veilig 2012 gewenst!
Tja, het jeugdrecht mag van mij herzien worden want ik vermoed dat het wel om minderjarigen zal gaan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 17:27   #3
den dinges
Banneling

Standaard België, wetteloos apenland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, het jeugdrecht mag van mij herzien worden want ik vermoed dat het wel om minderjarigen zal gaan.
Wat een fascisten land dat Belgie, waar jonge knapen zich niet eens een beetje mogen amuseren ! Zelfs niet met Nieuwjaar !!! Komaan zeg, wie roept er nu nog de politie voor een inbraak in een supermarktje ?!! Die jongens hadden gewoon honger, en/of dorst, en er ligt daar zo veel in die winkels, ze zouden niet eens gezien hebben dat er iets miste...
Amaiamai,t'is wijd gekomen in dit apenland...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 18:05   #4
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Naast zulke vrij rondlopende veelplegers heb je dan mensen die voor het gerecht gesleurd worden, omdat ze oudbakken patteekkes uit de afvalbak van de GB komen halen...
http://www.vandaag.be/binnenland/870...ntainers.htmln
Citaat:
In de Gentse binnenstad nemen een honderdtal mensen vanmiddag deel aan een optocht om steun te betuigen aan muffinman Steven De Geynst. De 51-jarige man uit Temse verschijnt deze middag voor het Gentse hof van beroep, nadat hij vorig jaar werd veroordeeld tot zes maanden celstraf met uitstel voor diefstal van muffins uit een afvalcontainer.

De Geynst haalde op 22 maart 2010 twee zakken muffins uit de afvalcontainer op een parkeerterrein aan een vestiging van GB in Rupelmonde. Hij wou daarna wegfietsen, maar werd tegengehouden door het personeel van het warenhuis.

Diefstal met geweld

De politie kwam ter plaatse en de man werd opgepakt. Hij werd gedagvaard voor diefstal met geweld, omdat hij zich had verzet tegen het supermarktpersoneel.

De correctionele rechtbank van Dendermonde veroordeelde de man in mei vorig jaar tot zes maanden celstraf met uitstel. De verdediging van de man had de vrijspraak gevraagd, omdat het om weggegooide producten ging waarvan niemand nog eigenaar zou zijn.

Honderdtal sympathisanten

De Geynst tekende beroep aan en hoopt voor het Gentse hof van beroep opnieuw op de vrijspraak. Een honderdtal sympathisanten stapt met dezelfde eis momenteel van de Korenmarkt door de binnenstad naar het gerechtsgebouw aan het Koophandelsplein.

Ze verzetten zich tegen voedselverspilling en scanderen slogans als "Waar is uw geweten? Muffins kan je eten" en "Geen straf voor Steven".
Zijn die rechters nu compleet zot geworden ? Recidivisten lopen na 10-tallen feiten vrij in de straten, en plegen vrolijk nog meer misdaden, maar een ouder wordende autochtoon die weggesmeten gebak uit de vuilbak haalt, word als een gangster behandeld en veroordeelt...

Laatst gewijzigd door den dinges : 3 januari 2012 om 18:06.
Oud 3 januari 2012, 21:50   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
VOOR 65 FEITEN...en dat schorremorrie loopt nog steeds de straten onveilig te maken??? Daar kan ik enkel maar bij hopen dat hij de volgende keer gewoon neergeknald wordt!
no comment ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 22:19   #6
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
no comment ?
Uiteraard is dat een dwaze overdrijving.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 23:31   #7
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Uiteraard is dat een dwaze overdrijving.
andev kennende niet echt vrees ik.
Oud 3 januari 2012, 23:47   #8
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
andev kennende niet echt vrees ik.
Ik weet niet...Iemand die al 65 keer gepakt is, heeft hoogstwaarschijnlijk VEEL méér misdaden begaan, want niemand gelooft hoop ik dat de polies elke misdadiger pakt elke keer dat hij iets mispeutert ?! Als ze een recidivist 1 keer op 10 pakken zal het al héél goed zijn denk ik...
Dus hebben we te maken met iemand die 100-den misdrijven op zijn kerfstok heeft...
Wel ,als zo iemand tijdens de uitoefening van zijn beroep ( want we mogen wel zeggen dat het hier over een full time bezigheid gaat ), door een slachtoffer omver geknald word, dan mag men toch zeggen dat hij het gezocht heeft, zelfs dat hij het verdiend heeft ? Ik vind van wel eigenlijk...
Oud 3 januari 2012, 23:50   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Naast zulke vrij rondlopende veelplegers heb je dan mensen die voor het gerecht gesleurd worden, omdat ze oudbakken patteekkes uit de afvalbak van de GB komen halen...
http://www.vandaag.be/binnenland/870...ntainers.htmln

Zijn die rechters nu compleet zot geworden ? Recidivisten lopen na 10-tallen feiten vrij in de straten, en plegen vrolijk nog meer misdaden, maar een ouder wordende autochtoon die weggesmeten gebak uit de vuilbak haalt, word als een gangster behandeld en veroordeelt...
U heeft gelijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be