Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2012, 15:06   #1
revoleto
Banneling

Standaard Mozes en Aäron, vrede zij met hen*********2

God zegt in de Heilige Koran
In de naam van God de Barmhartige

(14) En toen Mozes zijn ouderdom van rijpheid had bereikt en tot een volwassen mensch was geworden, schonken wij hem wijsheid en kennis; zoo beloonen wij den deugdzame.
(15) En hij ging in de stad op een tijdstip, dat de bewoners daarvan niet opletten, wat er in de straat gebeurt, en hij vond daar twee mannen, die met elkander vochten: de een behoorde tot zijne vijanden. En hij die tot zijn volk behoorde, riep zijne hulp in tegen hem, die tot de tegenpartij behoorde, en Mozes sloeg hem met de vuist en doodde hem; maar daar hij bedroefd was om hetgeen er geschied was, zeide hij: Dit is het werk van den duivel ; want, hij is een verleider en een openbare vijand.
(16) En hij zeide: O Heer! waarlijk, ik heb mijne eigene ziel mishandeld; vergeef mij dus. Zoo vergaf God hem: want hij is vergevensgezind en barmhartig.
(17) Hij zeide: O Heer! bij de gunsten waarmede gij mij hebt begiftigd, ik zal in het vervolg de zondaren niet ondersteunen.
(18) En den volgenden ochtend was hij bevreesd in de stad, en toen zag hij om zich heen, als vreesde hij gevaar; en ziet, hij dien hij den vorigen dag had bijgestaan, riep hem toe hem ten tweeden male te helpen. Maar Mozes zeide tot hem: Gij zijt een krakeelzuchtige.
(19) En toen hij hem, die een vijand van hen beide was, trachtte te grijpen, zeide hij: O Mozes! wilt gij mij dooden, zooals gij gisteren een man hebt gedood? Gij tracht slechts een verdrukker op aarde te wezen, en zoekt niet een bijlegger van twisten te zijn.
(20) Een zeker man kwam uit een ander deel der stad haastig aanloopen en zeide: O Mozes! waarlijk, de overheden beraadslagen nopens u, om u ter dood te brengen. Vertrek dus: waarlijk, ik raad u wel.
(21) Daarom verliet hij de stad in groote vrees, dan eens naar dezen, dan weder naar genen weg ziende, of men hem ook vervolgde. En hij zeide: O Heer! verlos mij van de onrechtvaardigen.

(22) En toen hij naar Madian reisde, zeide hij: Misschien wil mijn Heer mij op den rechten weg leiden.
(23) Toen hij aan den bron van Madian was aangekomen, vond hij, nabij haar, een gezelschap van mannen, die bezig waren hunne kudden te drenken. Bij hen vond hij twee vrouwen, die hare schapen op eenigen afstand hielden. En hij zeide tot haar: Wat doet gij hier? Zij antwoordden: Wij zullen onze kudden niet drenken, dan nadat de schaapherders de hunne zullen hebben weggedreven; want onze vader is een achtingswaardig man van hoogen ouderdom.
(24) Daarop drenkte Mozes hare schapen voor haar en leidde die daarna in de schaduw, zeggende: O Heer! waarlijk, mij ontbreekt het goede, dat gij mij hebt doen ontmoeten.
(25) Een der meisjes kwam tot hem, beschaamd aantredende en zeide: Mijn vader roept u, opdat hij u zou mogen beloonen voor de moeite welke gij hebt genomen, door onze schapen voor ons te drenken. En toen hij tot Shoaib gekomen was en hem de geschiedenis zijner lotgevallen had verteld, zeide hij tot hem: Vrees niet, gij zijt den onrechtvaardige ontkomen.
(26) En een der meisjes zeide: Mijn vader, neem dien man, tegen bepaald loon in dienst; de beste dienaar dien gij kunt huren is een geschikt en trouw persoon.
(27) En Shoaib zeide tot Mozes: Waarlijk, ik wil u eene van deze mijne twee dochters ten huwelijk geven, op voorwaarde, dat gij mij gedurende acht jaren zult dienen, en het ligt geheel aan u, mij tien jaren te dienen; want ik wil u geen onrecht opleggen, en zoo het Gode behaagt, zult gij bevinden, dat ik een eerlijk man ben.
(28) Mozes antwoordde: Aldus zij het verbond tusschen mij en u, en op welk der beide tijdstippen ik vertrek, zal er geene misdaad in wezen indien ik dan uw dienst verlaat. God is getuige van datgene, wat wij zeggen.

(29) En toen Mozes den bepaalden tijd had bereikt , en met zijn gezin naar Egypte reisde, zag hij vuur aan de zijde van den berg Sina?. En hij zeide tot zijn gezin: Blijft gij hier; want ik zie vuur: misschien kan ik eenige tijding van den weg brengen, of wel een stuk brandend hout van het vuur, opdat gij verwarmd zoudt mogen worden.
(30) En toen hij daar kwam, riep een stem hem van de rechterzijde der vallei, op den geheiligden bodem, uit den boom aan, zeggende: O Mozes! waarlijk, ik ben God, de Heer van alle schepselen.
(31) Werp uwen staf neder. En toen hij zag, dat de staf zich bewoog als ware het eene slang, trok hij terug en vluchtte, zonder zich om te keeren. En God zeide tot hem: O Mozes! nader en vrees niet; want gij zijt in zekerheid.
(32) Steek uwe hand in uwen boezem en zij zal wit weder daaruit komen, zonder eenig ongemak: trek uw hand tot u terug, welke gij uit vrees hebt uitgestoken. Dit zullen twee duidelijke teekens van uwen Heer wezen voor Pharao en zijn vorsten; want zij zijn zondaren.
(33) Mozes zeide: O Heer! waarlijk, ik heb een van hen gedood en ik vrees, dat zij mij ter dood zullen brengen.
(34) Maar mijn broeder A?ron heeft eene welsprekender tong dan ik; zend hem met mij, als een helper, opdat hij mij geloof doe vinden; want ik vrees dat zij mij van bedrog zullen beschuldigen.
(35) God zeide: Wij zullen door uwen broeder uwen arm sterken, en wij zullen ieder van u buitengewone macht geven, zoodat zij nimmer in onze teekenen tegen u zullen opmogen. Gij beiden en zij, die u zullen volgen, zullen de overwinnaars zijn.
Voor de rest van het interview
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 20:58   #2
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Waarom maak je een nieuw topic met hetzelfde onderwerp?
Oud 11 januari 2012, 13:54   #3
revoleto
Banneling

Standaard

Ja, mijn lieve broer

Het verhaal van Mozes, vrede zij met hem is zeer belangrijk

Heel veel verschillende posities

Daarom moet duidelijk worden gemaakt met een hoge nauwkeurigheid
verhalen van de profeten
Om gebruik te maken van deze gebeurtenissen in ons leven

Ik ben tot uw dienst voor elke vraag

God geleid je tot de islam
Oud 11 januari 2012, 18:28   #4
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht
God geleid je tot de islam
Nee danku
Oud 14 januari 2012, 00:36   #5
revoleto
Banneling

Standaard

Yes, my dear brother

Complete freedom of choice
The road to salvation or perdition
256]
En de gelijkenis van degenen, die hun rijkdommen weggeven, God’s welbehagen zoekende en hun ziel versterkende, is als een tuin op hooggelegen grond, die bij regen tweevoudig vruchten voortbrengt. En als er geen regen op valt, dan is dauw voldoende. God ziet, wat je doet.

God guided you to Islam
Oud 14 januari 2012, 01:23   #6
respublica
Minister

Standaard

Waarom houdt de Schepper van het universum zich hoogstpersoonlijk bezig met het schrijven van boeken? En dan nog niet in een wijdverspreide taal met een langdurige en brede literaire traditie, zoals het Latijn, maar in het Arabisch, dat bijvoorbeeld in zijn alfabet nog niet eens volledig ontwikkeld was?

De gedrevenheid waarmee de moslims alle kritiek tegenover de Koran bekampen, is even groot als de geloofwaardigheid van de claims die ze maken. Toch heb ik de ambitie om de Koran eens gedeeltelijk of volledig door te nemen (in de Nederlandse vertaling natuurlijk), maar het zal me geenszins overtuigen; want ik kan niet geloven in een schrijvende God; weinig media zijn immers zo imperfect en tekortschietend als taal. Iemand moet maar één fout of contradictie vinden in de Koran, om te bewijzen dat de tekst niet door God zelf is geschreven of althans niet foutloos is overgeleverd door mensen (hetgeen moslims ook vaak claimen).

Laatst gewijzigd door respublica : 14 januari 2012 om 01:25.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 20:33   #7
revoleto
Banneling

Standaard

My dear brother
I'm very happy because you talked about your thoughts and your views
As well as what is going on inside you and in your heart and your feelings

This is important
But

Torah and the Gospels and the Psalms, and the Holy Qur'an
Wrote celestial source and one which is(ALLAH)
Ordered the deployment of the prophets of God and conveying the message to the people
Therefore, the rights to choose the way of God and the prophets and holy books, which contain the teachings of the divine
Or walk and follow the path of the devil and death

This is it simply
God says in the Holy Qur'an

136. Say (O Muslims), "We believe in Allah and that which has been sent down to us and that which has been sent down to Ibrahim (Abraham), Isma'il (Ishmael), Ishaque (Isaac), Ya'qub (Jacob), and to Al-Asbat [the twelve sons of Ya'qub (Jacob)], and that which has been given to Musa (Moses) and 'Iesa (Jesus), and that which has been given to the Prophets from their Lord. We make no distinction between any of them, and to Him we have submitted (in Islam)."

285. . The Messenger (Muhammad) believes in what has been sent down to him from his Lord, and (so do) the believers. Each one believes in Allah, His Angels, His Books, and His Messengers. They say, "We make no distinction between one another of His Messengers" - and they say, "We hear, and we obey. (We seek) Your Forgiveness, our Lord, and to You is the return (of all)."

God guided you to Islam
Oud 17 januari 2012, 10:33   #8
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Waarom houdt de Schepper van het universum zich hoogstpersoonlijk bezig met het schrijven van boeken? En dan nog niet in een wijdverspreide taal met een langdurige en brede literaire traditie, zoals het Latijn, maar in het Arabisch, dat bijvoorbeeld in zijn alfabet nog niet eens volledig ontwikkeld was?
Waarom houdt een zogenaamde schepper zich überhaupt bezig om :

1° zijn liefdevolle/bloederige boodschap te verkondigen aan ongeletterden
2° op uiterst afgelegen plaatsen, bij voorkeur in een woestijn of een grot
3° steevast zonder (betrouwbare) getuigen
4° altijd in een reeds lang vervlogen verleden

Waarom (nu) niet eens zijn stem rechtstrééks en zónder tussenpersonen laten horen aan de gehele wereld?

Helaas, oorverdovende stilte...

Maar als je al zover bent in die "waarom-redenering", nog even volhouden en je bent er. Alhoewel ik vrees dat d�*t voor velen een stap te ver gaat...
Oud 17 januari 2012, 18:15   #9
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Waarom (nu) niet eens zijn stem rechtstrééks en zónder tussenpersonen laten horen aan de gehele wereld?

Maar als je al zover bent in die "waarom-redenering", nog even volhouden en je bent er. Alhoewel ik vrees dat d�*t voor velen een stap te ver gaat...
De schepper is nu al zo oud geworden, enkele millennia, dat hij niet meer overweg kan met de digitale wereld. Hij heeft dus een probleem.
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 18:43   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 23:43   #11
revoleto
Banneling

Standaard

My dear brother
Do not say that
God, the Creator of heaven and earth
Knows everything and anything
(61) And, [O Muhammad], you are not [engaged] in any matter or recite any of the Qur'an and you [people] do not do any deed except that We are witness over you when you are involved in it. And not absent from your Lord is any [part] of an atom's weight within the earth or within the heaven or [anything] smaller than that or greater but that it is in a clear register.

(29) Do you not see that Allah causes the night to enter the day and causes the day to enter the night and has subjected the sun and the moon, each running [its course] for a specified term, and that Allah , with whatever you do, is Acquainted
(30) That is because Allah is the Truth, and that what they call upon other than Him is falsehood, and because Allah is the Most High, the Grand
(31) Do you not see that ships sail through the sea by the favor of Allah that He may show you of His signs? Indeed in that are signs for everyone patient and grateful
(32) And when waves come over them like canopies, they supplicate Allah , sincere to Him in religion. But when He delivers them to the land, there are [some] of them who are moderate [in faith]. And none rejects Our signs except everyone treacherous and ungrateful
(33) O mankind, fear your Lord and fear a Day when no father will avail his son, nor will a son avail his father at all. Indeed, the promise of Allah is truth, so let not the worldly life delude you and be not deceived about Allah by the Deceiver
(34) Indeed, Allah [alone] has knowledge of the Hour and sends down the rain and knows what is in the wombs. And no soul perceives what it will earn tomorrow, and no soul perceives in what land it will die. Indeed, Allah is Knowing and Acquainted

I will soon be talking about literature with God in an article
God guided you to Islam
Oud 18 januari 2012, 05:59   #12
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
My dear brother
Do not say that
God, the Creator of heaven and earth
Knows everything and anything
(61) And, [O Muhammad], you are not [engaged] in any matter or recite any of the Qur'an and you [people] do not do any deed except that We are witness over you when you are involved in it. And not absent from your Lord is any [part] of an atom's weight within the earth or within the heaven or [anything] smaller than that or greater but that it is in a clear register.

(29) Do you not see that Allah causes the night to enter the day and causes the day to enter the night and has subjected the sun and the moon, each running [its course] for a specified term, and that Allah , with whatever you do, is Acquainted
(30) That is because Allah is the Truth, and that what they call upon other than Him is falsehood, and because Allah is the Most High, the Grand
(31) Do you not see that ships sail through the sea by the favor of Allah that He may show you of His signs? Indeed in that are signs for everyone patient and grateful
(32) And when waves come over them like canopies, they supplicate Allah , sincere to Him in religion. But when He delivers them to the land, there are [some] of them who are moderate [in faith]. And none rejects Our signs except everyone treacherous and ungrateful
(33) O mankind, fear your Lord and fear a Day when no father will avail his son, nor will a son avail his father at all. Indeed, the promise of Allah is truth, so let not the worldly life delude you and be not deceived about Allah by the Deceiver
(34) Indeed, Allah [alone] has knowledge of the Hour and sends down the rain and knows what is in the wombs. And no soul perceives what it will earn tomorrow, and no soul perceives in what land it will die. Indeed, Allah is Knowing and Acquainted

I will soon be talking about literature with God in an article
God guided you to Islam
Hmm. Heb jij ook nog een eigen mening of beperk jij jezelf ertoe om klakkeloos wat citaten uit de koran te citeren?

Moet dit iets bewijzen of zo?
Oud 18 januari 2012, 17:47   #13
revoleto
Banneling

Standaard

My dear brother

Do not confuse yourself
Enough to look at your body
Who made?
Who is making your body?
God guided you to Islam
http://www.youtube.com/watch?v=JvQd6Y5OmoI
Oud 18 januari 2012, 18:15   #14
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
My dear brother

Do not confuse yourself
Enough to look at your body
Who made?
Who is making your body?
God guided you to Islam
http://www.youtube.com/watch?v=JvQd6Y5OmoI
Evolution making all body.

Fuck Alla, fuck Moslim , fuck Religion.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:07   #15
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Hier spreekt men Nederlands.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 08:57   #16
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hier spreekt men Nederlands.
Engelse ratten, rol uw matten?
Oud 21 januari 2012, 02:23   #17
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Einstein: God dobbelt niet.
Bohr: en wie ben jij he einsteintje om te zeggen wat God al dan niet moet/moest doen?
Citaat:

Dat maakt de boodschap uitdagender en interessanter om erover na te denken en de leer ervan in de praktijk te brengen, anders - en dit is maar één van de vele mogelijkheden - zouden de ontkenners een argument tegen de bevestigers, de gelovigen, kunnen aanhalen dat de profeet de boodschap zou "verzinnen". Dat hebben ze ook beweerd maar indien de laatste profeet PBUH geschoold was dan had hun argument een soort legitimiteit kunnen verkrijgen.

En sedert wanneer heeft een bolletje samengesteld uit celletjes en atoomtjes een besef, laat staan "kennis", van liefde en vijandigheid naast domweg de enigste manier in en van het het zogenaamde leven, en noem dat geen wet, namelijk over"leven"?

Citaat:
Want indien het een centrum van een stedelijke, zijnde een van de eigenschappen van (materiële) beschaving, omgeving was dan hadden de ontkenners een argument tegen de bevestigers kunnen vormen in het verklaren van geloofwaardigheid en verspreiding van de islam onder verschillende volkeren: het is simpel in te zien en duidelijk te begrijpen dat de zwakkelingen in hun denken en leven de sterken nadoen zoals vandaag de dag veel zwakkelingen in de wereld de westerse manieren nadoen. Een amateur die met zijn denken en zijn identiteit niet sterk in zijn schoenen staat imiteert Michael Jackson of draagt voetbalshirt van Ronaldo en die schaamt zich ook niet om dat te openbaren.

Het maakt de boodschap uitdagender voor intellect en interessanter voor socio-maatschappelijke discussies. Er zijn meer mensen in Europa die islam omarmen dan die zelfmoord plegen; en er zijn meer die een onderzoek over de islam en alles wat betreft islam in de krant of op tv of op het net opvolgen dan degenen die familieleven onderuit halen.

En hoe relevant is de woestijn of een grot voor een afstammeling van chimpansee-achtige wezens?

Citaat:
Omdat ze allemaal getuigen waren en wisten dat de boodschapper betrouwbaar, eerlijk en verantwoordelijk was.

En sedert wanneer rekent een biochemisch eindresultaat van doelloze blinde natuur "getuigenis" tot kennis en betrouwbaarheid als een mogelijke voorwaarde ervan en hoe (op welke manier)?

Citaat:
Omdat het wonder van de laatste boodschap niet "was" is maar nog altijd "is". Het is taalkundig en het bevat allerlei kunsten, technieken en methoden die het behouden en authentiek mondeling en schriftelijk overleveren. Het blijft een bron van uitdaging, zorg, studies, intellectuele reflectie, spiritualiteit, geloof, religie oftewel systeem .. enz. enz. voor alle mensen op alle niveaus en van verschillende hoeken en volkeren en tijden ..

En omdat de mentaliteit van ontkenners tijdsloos is, hetgeen ze 5000 jaar geleden betwistten doen ze nog altijd (en natuurlijk met zinloze woorden).

Zo spraken ook degenen die voor hen waren (Quran 2:118)

Citaat:
En degenen die niet weten, zeiden: Waarom spreekt God niet tot ons en waarom komt er geen Teken tot ons"? Zo spraken ook degenen die voor hen waren. Hun harten lijken op elkaar. Waarlijk, wij hebben de Tekenen duidelijk gemaakt aan een overtuigd volk. (Quran 2:118)

Stel je hoort een stem maar op dat ogenblik gebeurt er een mutatie in je hersenen, dan zal de stem niet stem zijn maar een shock bijvoorbeeld of misschien erger, je gaat jezelf tegen jezelf proberen te verdedigen terwijl er niets aan de hand is. En wie weet, misschien op een dag gaan we "allemaal" de stem van da Vinci horen dat ML zijn schilderij was !!

Citaat:

Het hoeft niet want er is één waarom en geen twee.
Er is één wat, één waarom en één hoe ...
Al de rest = zin en betekenisloos.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 10:41   #18
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God zegt in de Heilige Koran
In de koran heeft HIJ niks gezegd.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 11:37   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
In de koran heeft HIJ niks gezegd.
Inderdaad, zelfs zijn profeet heeft er niets in geschreven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be