Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2012, 21:16   #1
Patrice
Gouverneur

Standaard Bub: "dank Voor Uw Stortingen !"

Van de B.U.B.-persdienst:

---

DANK VOOR UW STORTINGEN ! – MERCI POUR VOS DONS ! – DANKE SCHÖN FÜR IHRE BEITRÄGE !

Chers membres et visiteurs,
Beste leden en bezoekers,
Liebe Mitglieder und Besucher,

Dank aan allen die ons reeds hun lidgeld hebben gestort en een speciale dank aan diegenen die 50, 100 € of meer gestort hebben voor 2012 ! Zonder uw hulp kunnen wij ons belangrijk werk voor de democratie en de eenheid in België niet verderzetten. De nieuwe leden zullen ook een gratis exemplaar krijgen van het nieuwe boek van de Luikenaar Pierre Zurstrassen, “le Cadenas” genaamd (“de Grendel”), dat op een beknopte manier de huidige politieke situatie in België op een kritische wijze analyseert.

Zoals gezegd, 2012 zal een cruciaal jaar zijn voor de B.U.B.: we zullen ons tienjarig bestaan vieren op 5 juli, we zullen na 5 jaar werk ons boek uitbrengen, we zullen onze nieuwe brochures uitdelen en aan de gemeente- en provincieverkiezingen van 14 oktober 2012 deelnemen.

Gelieve ook de datum van zaterdag 18 februari 2012 in uw agenda te noteren voor onze nationale vergadering ! Die zal plaatsvinden in Brussel om 15 u. Meer details voor de leden zullen volgen.

Aan diegenen die nog niet de mogelijkheid hebben gehad hun lidmaatschap te vernieuwen, vragen we deze link te volgen: http://www.unionbelge.be/?page_id=59. Daar kan u het formulier invullen en het voorgestelde lidgeld betalen.

---

http://www.unionbelge.be/?p=5110
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 21:25   #2
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 21:52   #3
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Geen cijfers voor het aantal nieuwe leden?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 23:19   #4
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Het zal toch niet zijn dat dit boek enkel in het Frans verkrijgbaar is.
Wonen al die belgicisten dan toch ten zuiden van de taalgrens ?

Laatst gewijzigd door schietboog : 10 januari 2012 om 23:21.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 12:12   #5
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het boek pas toegestuurd gekregen. Ik ga het eens op mijn gemak lezen. De taal speelt geen rol aangezien ik toch goed Frans ken.
Oud 11 januari 2012, 16:10   #6
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Van de B.U.B.-persdienst:

---

DANK VOOR UW STORTINGEN ! – MERCI POUR VOS DONS ! – DANKE SCHÖN FÜR IHRE BEITRÄGE !

Chers membres et visiteurs,
Beste leden en bezoekers,
Liebe Mitglieder und Besucher,

Dank aan allen die ons reeds hun lidgeld hebben gestort en een speciale dank aan diegenen die 50, 100 € of meer gestort hebben voor 2012 ! Zonder uw hulp kunnen wij ons belangrijk werk voor de democratie en de eenheid in België niet verderzetten. De nieuwe leden zullen ook een gratis exemplaar krijgen van het nieuwe boek van de Luikenaar Pierre Zurstrassen, “le Cadenas” genaamd (“de Grendel”), dat op een beknopte manier de huidige politieke situatie in België op een kritische wijze analyseert.

Zoals gezegd, 2012 zal een cruciaal jaar zijn voor de B.U.B.: we zullen ons tienjarig bestaan vieren op 5 juli, we zullen na 5 jaar werk ons boek uitbrengen, we zullen onze nieuwe brochures uitdelen en aan de gemeente- en provincieverkiezingen van 14 oktober 2012 deelnemen.

Gelieve ook de datum van zaterdag 18 februari 2012 in uw agenda te noteren voor onze nationale vergadering ! Die zal plaatsvinden in Brussel om 15 u. Meer details voor de leden zullen volgen.

Aan diegenen die nog niet de mogelijkheid hebben gehad hun lidmaatschap te vernieuwen, vragen we deze link te volgen: http://www.unionbelge.be/?page_id=59. Daar kan u het formulier invullen en het voorgestelde lidgeld betalen.

---

http://www.unionbelge.be/?p=5110
Beste,

ik neem aan dat u redenen hebt om te lachen, maar is het niet zo dat élke partij in dit land lidgeld vraagt aan de leden? Waarom zou BUB dat dan niet mogen?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 16:12   #7
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik heb het boek pas toegestuurd gekregen. Ik ga het eens op mijn gemak lezen. De taal speelt geen rol aangezien ik toch goed Frans ken.
"De taal speelt geen rol" heeft in de Belgische context altijd de interpretatie "nous sommes quand même en Belgique" meegekregen.
Oud 11 januari 2012, 16:17   #8
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Beste,

ik neem aan dat u redenen hebt om te lachen, maar is het niet zo dat élke partij in dit land lidgeld vraagt aan de leden? Waarom zou BUB dat dan niet mogen?
Ik ben nog maar relatief korte tijd bij de partij, maar ze doen het tenminste met hun eigen lidgelden en niet met het geld van de belastingbetaler zoals de traditionele partijen. Die rijven op obscure wijze zo'n 70 miljoen euro per jaar aan subsidies binnen. Als de B.U.B. dan 20.000 stemmen haalt met quasi niks, hoeveel zou ze dan halen als ze evenveel krijgt als de kleinste traditionele partij, nl. LDD of Groen, namelijk zo'n 1 miljoen euro (de echte cijfers zijn zeer moeilijk te vinden en men kan begrijpen waarom)? 5 miljoen stemmen?

De B.U.B. dwingt bij mij veel respect af. Wat deze partij doet, dat is pas democratie !
Oud 11 januari 2012, 16:28   #9
Albrecht
Banneling

Standaard

Eentalig Frans boek? Tot zover de tweetaligheid die BUB preekt...

Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 16:35   #10
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de B.U.B. dan 20.000 stemmen haalt met quasi niks, hoeveel zou ze dan halen als ze evenveel krijgt als de kleinste traditionele partij, nl. LDD of Groen, namelijk zo'n 1 miljoen euro (de echte cijfers zijn zeer moeilijk te vinden en men kan begrijpen waarom)? 5 miljoen stemmen?
5 miljoen is wat laag ingeschat denk ik. Ware het niet dat alle andere partijen samenspannen tegen de BUB, ze zou met de vingers in de neus de absolute meerderheid halen!
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 16:40   #11
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Eentalig Frans boek? Tot zover de tweetaligheid die BUB preekt...

Voor de Taal-i-Ban moet u bij de dikke zijn. Ik heb u dat al gezegd.

Frans is nog altijd een Belgische taal, die elke Belg zou moeten kennen. Een Franstalig boek lezen, is dus een verrijkende bezigheid voor niet-Franstalige Belgen.

Laatst gewijzigd door De Brabander : 11 januari 2012 om 16:41.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 16:42   #12
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
5 miljoen is wat laag ingeschat denk ik. Ware het niet dat alle andere partijen samenspannen tegen de BUB, ze zou met de vingers in de neus de absolute meerderheid halen!
Ik wou inderdaad niet overdrijven. Er lopen hier ook nog heel wat vreemdelingen rond die niet eens mogen gaan stemmen, dus ook niet voor de B.U.B. of de dikke.
Oud 11 januari 2012, 16:43   #13
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Frans is nog altijd een Belgische taal, die elke Belg zou moeten kennen. Een Franstalig boek lezen, is dus een verrijkende bezigheid voor niet-Franstalige Belgen.
Geldt het omgekeerde ook?
Oud 11 januari 2012, 17:27   #14
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geldt het omgekeerde ook?
2

Ik betwijfel het. We zullen het binnenkort wel weten met de taalexamens voor de ambtenaren. Of is dat weer een heksenjacht op de Walen?
Oud 11 januari 2012, 18:41   #15
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben nog maar relatief korte tijd bij de partij, maar ze doen het tenminste met hun eigen lidgelden en niet met het geld van de belastingbetaler zoals de traditionele partijen. Die rijven op obscure wijze zo'n 70 miljoen euro per jaar aan subsidies binnen. Als de B.U.B. dan 20.000 stemmen haalt met quasi niks, hoeveel zou ze dan halen als ze evenveel krijgt als de kleinste traditionele partij, nl. LDD of Groen, namelijk zo'n 1 miljoen euro (de echte cijfers zijn zeer moeilijk te vinden en men kan begrijpen waarom)? 5 miljoen stemmen?

De B.U.B. dwingt bij mij veel respect af. Wat deze partij doet, dat is pas democratie !
5 miljoen? Sta me toe daar toch ernstig aan te twijfelen. Er zijn wel meer kleine partijen die 20 000 stemmen halen met "quasi niks". Volgens deze redenering zouden ook PvdA en andere kleine partijen vijf miljoen stemmen halen indien ze 1 miljoen krijgen. Van PvdA lijkt me dat overigens meer waarschijnlijk dan van BUB.
Heeft u er al bij stilgestaan dat de best scorende partij van vandaag net een partij is die absoluut géén unitair België nastreeft? En de daarop volgende partijen hebben minstens in woorden een confederalistisch uitgangspunt (de praktijk is wel wat anders maar dat terzijde). Beweren dat een extremistisch unitaristische nationalistische partij als de BUB met een miljoen euro plots de meerderheid zou behalen is dan wel bijzonder ongeloofwaardig.
Oud 11 januari 2012, 19:08   #16
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer kleine partijen die 20 000 stemmen halen met "quasi niks".
Hoeveel ... ?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:11   #17
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

vermits 60% nederlandstalig is, zou men tenminste al kunnen beginnen met een nederlandstalig boek.

Ook zou men dan de aanhef niet eerst in het frans, dan nederlands, dan duits moeten plaatsen, maar eerst nederlands (60%), dan frans en dan duits.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:19   #18
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Mss kan de bub die stortingen ineens en integraal doorstorten op de rekening van de politics-forumuitbaters... 't Is per slot van rekening zowat de enige vorm van media-aandacht die ze krijgen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:30   #19
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel in het Frans?
Zegt genoeg. BUB is niets meer dan een FDF-marionettenpartij.
Oud 11 januari 2012, 19:30   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die bende facisten en FRANCOfonen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be