![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is de jongste jaren nogal wat te doen rond nieuwe woorden die onze taal binnendringen: swaffelen, stoeproken, ontvrienden en dies meer. En dat terwijl de bestaande rijkdom van onze taal goeddeels onbenut blijft!
Daarom zal ik u op regelmatige basis vijf woorden of uitdrukkingen laten ontdekken die aan een opwaardering toe zijn. Het is de bedoeling dat u deze woorden en uitdrukkingen ook actief gaat gebruiken in de discussies die u elders op dit forum voert. Het bewijs van uw voorbeeldig gedrag mag u in dit topic aanleveren door middel van quotes. Uiteraard mag u niets forceren. De woorden en uitdrukkingen moeten zo natuurlijk mogelijk verwerkt worden in uw betoog. We beginnen met: de chamade blazen: terugkrabbelen, zich gewonnen geven zijn kam laten hangen: de moed verliezen de evenaar (*) slaat door ten gunste van: de kansen keren zich ten gunste van smaaktepeltje: tongpapil uit de klauwen gieren: uit de hand lopen (*) de evenaar is hier de naald van een bascule (weegschaal) Succes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geef alvast het goede voorbeeld:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ik dacht hier iets te lezen waardoor ik stinkend rijk ging kunnen worden. Niet dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb hier de laatste weken heel dikwijls het woord "gedistingeerd" gebruikt.
Keurt ge dit goed? ![]() Is dit zo'n voorbeeld van voorbeeldig gedrag? ![]() |
![]() |
![]() |