![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() De Brusselse Bond voor het Recht op Wonen (BBRoW) klaagt de leegstand aan in het Brussels Gewest door voor 2.000 woningen een klacht in te dienen bij de gemeenten en het Gewest.
Fouad Ahidar: “Ik sta voor 100% achter de klacht van de BBRoW. Het gebrek aan actie tegen leegstand in Brussel is schandalig. Ik klaag dat al de hele legislatuur aan. In april vorig jaar heb ik een meldpunt voor leegstand opgericht, leegstandbrussel.be. Ondertussen heb ik een lijst van 170 gemelde leegstaande woningen. Ik zal de lijst overhandigen aan de BBRoW. Misschien kunnen ze deze woningen aan hun klacht toevoegen.” Fouad Ahidar deelt de analyse van de BBRoW dat de bestaande instrumenten tegen leegstand niet of nauwelijks worden toegepast. “Hoewel de leegstandsordonnantie al in 2009 werd gestemd, heeft het Gewest tot op vandaag nog geen enkele leegstandsboete uitgeschreven. Het is schandalig dat de Brusselse regering de wet niet toepast. Ik eis dat dit jaar nog – in 2012 – minstens 5% van de leegstaande woningen wordt gecontroleerd en beboet.” Bron: politics.be