Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2004, 11:47   #1
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Gisteren in het nieuws.

De magistraten willen de federale overheid dagvaarden omdat ze hun extra vakantiegeld van vorig jaar EN dit jaar nog niet ontvangen hebben.

Dit geld komt BOVENOP het gewone vakantiegeld en is er gekomen "dankzij" het copernicus-plan (GOE BEZIG!!).

Ongeveer 2000 magistraten (rechters) hebben nog 240 mio BEF tegoed van de regering.

Dit is ongeveer 120.000 BEF per rechter.
En dan durven ze nog klagen ook.

Ze krijgen al een schoon pré, daarboven krijgen ze sowieso al een dik pak vakantiegeld, en door de onkunde van bepaalde politici krijgen ze bovenop het gewonen vakantiegeld, nog eens 60.000 ballen PER JAAR extra.

IK, als gewone bediende, krijg 20.000 BEF vakantiegeld en ik klaag niet!!

Dit is weeral eens de zoveelste schande in dit land, die nooit publiek werd uitgesmeerd in de media.

Als men ziet dat men een dode dakloze pas na enkele maanden vind in een heel druk metrostation waar 1000den mensen passeren per dag, dan vraag ik mij toch af waar deze regering prioriteit van maakt.

Het simpelste zal gewoon zijn, Vlaanderen onafhankelijk, zodat we helemaal opnieuw kunnen beginnen, met op de eerste plaats de armen en zwakkeren van deze maatschappij te helpen en hun terug een normaal leven te geven.
Zo moeten we niemeer luisteren naar de dievenbende PS en jeanet Di Rupo, een vreemdeling btw die de Vlamingen de les spelt in hun eigen land!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 11:53   #2
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

zijt gij licentiaat in de rechten, met een aantal jaren als advocaat op uw actief en geslaagd in het bijkomend rechtersexamen(echt niet eenvoudig) ?

indien ja, moogt ge ook hetzelfde betaald worden ! prive managers met heel wat minder capaciteiten als een gemiddelde rechter verdienen een pak meer ....

richt daar eerst uw financiele frustratie op 8) Sommigen topexemplaren hun maandloon zal groter zijn dan anderen hun JAARLOON en zelfs buitensporig groter...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 11:55   #3
asperge
Vreemdeling

asperge's schermafbeelding

Standaard

vergeet niet dat het rechtssysteem onze welvaart mogelijk maakt, en goed werk mag beloond worden!!
asperge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 12:05   #4
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

het is inderdaad een schande. Ik zie niet in waarom er zo grote verschillen zouden moeten zijn in de lonen tussen verschillende mense ndie bij dezelfde staat werken. Kleine verschillen zijn misschien noodzakelijk, maar zoals Oeteke zegt 1500€ extra vakantiegeld is ferm overdrijven.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 12:22   #5
whoisy
Gouverneur

Standaard

Een rechter zou in principe onomkoopbaar moeten zijn.
Dit bereik je niet door haar/hem een loon van pakweg 3000 euro in de maand te geven...
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 13:16   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door asperge
vergeet niet dat het rechtssysteem onze welvaart mogelijk maakt, en goed werk mag beloond worden!!
? Ja, er moet natuurlijk onafhankelijke rechtspraak zijn. Maar 2/3 van de huidige rechtzaken gaan over futiliteiten die beter door de markt of privéonderhandelaars zouden opgelost worden. Waarom moeten er bvb rechtzaken zijn tegen mensen die op hun eigen grond een huis zetten. Het is toch hun grond?

Uit andere posts leidde ik af dat je een Hernando De Soto fan bent. Misschien moet je zijn boek "Mysterie van het kapitaal" eens lezen. Daarin geeft hij een referentie waaruit blijkt dat de welvaartsgroei van een ontwikkeld land omgekeerd evenredig is met het aantal juristen.
Oud 26 juni 2004, 13:34   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
zijt gij licentiaat in de rechten, met een aantal jaren als advocaat op uw actief en geslaagd in het bijkomend rechtersexamen(echt niet eenvoudig) ?

indien ja, moogt ge ook hetzelfde betaald worden ! prive managers met heel wat minder capaciteiten als een gemiddelde rechter verdienen een pak meer ....

richt daar eerst uw financiele frustratie op 8) Sommigen topexemplaren hun maandloon zal groter zijn dan anderen hun JAARLOON en zelfs buitensporig groter...
Muhahahahaha enkele opmerkingen:

1. rechtenstudies zijn zeker niet de moeilijkste universitaire studies...
2. ik vrees er nogal voor dat rechters gemiddeld genomen niet eens bij de betere rechtenstudenten hoorden
3. Ik ben ervan overtuigd dat -gemiddeld genomen- mensen die in de privé evenveel of meer verdienen ofwel veel harder werken, ofwel gewoon competenter zijn ofwel (meestal) beide. Het gros van de bedrijven wordt professioneler gerund dan bij de overheid waar vriendjespolitiek (vooral in het zuiden vh land, maar ook in het noorden) een veel grotere tot zelfs dominerende rol speelt.
4. Ja, er zijn de ceo's en top-managers die schandalig veel geld verdienen. Maar dan spreken we op belgisch niveau over een aantal mensen dat niet veel groter zal zijn dan het Koningshuis. Het overgrote deel van de mensen die in de privé veel verdienen, verdienen gewoon loon naar werken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 13:58   #8
bruut geweld
Minister-President

Standaard

1. idd is ook één van mijn richtingen en is universitair gezien zeker niet de zwaarste.
2. je kunt zomaar niet meteen rechter worden, niet dat ne kwiet zoals gij maar enig besef heeft waar hij over lult. het rechtersexamen is niet zo eenvoudig als gij wel denkt. een goede advovaat verdient meer dan een rechter, tuurlijk.
3. gij denkt zeker dat rechters enkel werken als ze voor het publiek zetelen
4. ge zijt duidelijk niet op de hoogte van een gemiddeld loon van het middenkader in de financiele sector, farmaceutische of petrochemische nijverheid. om over het topmanagement nog niet te spreken.

een belgische rechter overbetaald ?
en dan met deze zever afkomen
MUHAHAHAHA
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 26 juni 2004, 14:26   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar die prive managers worden niet met mijn belastingsgeld betaald. Als iemand zo zot is om 10 triljard van zijn eigen centen per maand aan een manager te betalen, is dat zijn zaak.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 14:33   #10
bruut geweld
Minister-President

Standaard

tuurlijk, maar onze rechters verdienen ook geen "triljard" he....
Oud 26 juni 2004, 14:38   #11
giserke
Banneling

Standaard

een rechter heeft de wedde van een ambtenaar niveau A. dus geen vetten! Komt er nog eens bij dat Vlaamse magistraten en rechters 3 keer zoveel dossiers er door jagen dan in wallonie. (voor het zelfde geld)

kmt er nog eens bij, dat een rechter ook de gewone advocaten procedures heeft moeten olgen. 5 jaar recht + 3 jaar stage (bijna gratis uw botten afdraaien voor een andere advocaat) bij een balie.
Ik zou zo zeggen die mens heeft voor zijn diploma moeten werken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 14:41   #12
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
het is inderdaad een schande. Ik zie niet in waarom er zo grote verschillen zouden moeten zijn in de lonen tussen verschillende mense ndie bij dezelfde staat werken. Kleine verschillen zijn misschien noodzakelijk, maar zoals Oeteke zegt 1500€ extra vakantiegeld is ferm overdrijven.
denk dat er wel degelijk een verschilleke mag zijn tussen diegene die de maandagmorgen de bloemekes komt water geven voor tgemeentehuis en diegene die moeten beslissen of ze mensen al dan niet sanctioneren en zo een enorme impact hebben op iemands leven, en in verdere lijn op dat van ons

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 14:43   #13
giserke
Banneling

Standaard

en we zullen eens zien hoeveel bijkomende opleidingen rechters tijdens hun ambt moeten volgen (in hun vrije tijd)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 14:53   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een rechter zou in principe onomkoopbaar moeten zijn.
Dit bereik je niet door haar/hem een loon van pakweg 3000 euro in de maand te geven...
Ministers krijgen nog een berg poen en cadeaus meer, dat let hen toch ook niet om zo corrupt als de pest te wezen en zichzelf te verkopen als een dure hoer.

Oftewel, macht corrumpeerd, en een rechter heeft serieus wat macht.
Het is alleen eergevoel, en burgerzin wat moet voorkomen dat een rechter zichzelf verkoopt.

Zoals we gezien hebben met een racismeproces onlangs.
Oud 26 juni 2004, 15:16   #15
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. idd is ook één van mijn richtingen en is universitair gezien zeker niet de zwaarste.
2. je kunt zomaar niet meteen rechter worden, niet dat ne kwiet zoals gij maar enig besef heeft waar hij over lult. het rechtersexamen is niet zo eenvoudig als gij wel denkt. een goede advovaat verdient meer dan een rechter, tuurlijk.
3. gij denkt zeker dat rechters enkel werken als ze voor het publiek zetelen
4. ge zijt duidelijk niet op de hoogte van een gemiddeld loon van het middenkader in de financiele sector, farmaceutische of petrochemische nijverheid. om over het topmanagement nog niet te spreken.

een belgische rechter overbetaald ?
en dan met deze zever afkomen
MUHAHAHAHA
1. Daar zijn we het dan over eens.
2. Net zomin als je zomaar middenkader in de farmaceutische industrie, financiële sector enz wordt. Of dacht je dat elke persoon met een universitair diploma dat bereikt (laat staan nog hoger). Die moeten ook onderaan beginnen en zich opwerken so what's your point? Volgens mij is dat zeker in economische mindere tijden stukken moeilijker in de privé.
3. Ik denk dat zij min of meer hetzelfde doen als de gemiddelde universiteitsprof. I.e. niet bijster veel buiten lesgeven/zetelen. (En dat hoor ik uit het wereldje zelf).
4. Geen idee wat een rechter verdient maar ik denk dat jij zwaar overschat wat het gemiddelde salaris voor middenkader niveaus is in die sectoren. Voor late 20-ers die heel hard werken (absoluut niet 9 to 5) ligt dat op ongeveer 3000 - 4000 euro in de maand. Trek er 500 euro af als er een firmawagen bij zit.
'9 to 5' ers met goede diploma's en het geluk van een job min of meer op hun niveau zitten op 2500 - 3000 euro/maand (weer -500 als ze een firmawagen hebben). Ik spreek hier over mijn eigen vriendenkring en dat is terzake mijn referentiekader. Ik ben benieuwd naar wat rechters verdienen, dan kunnen we het 'objectief' vergelijken.

edit: en dan hebben we het nog niet eens over zaken als pensioen en jobzekerheid gehad
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 15:23   #16
Bobbie
Burger

Standaard

Loon naar werken. Het enige wat me hier opvalt is die 240 miljoen €. Nog maar eens iets dat de overheid niet betaald heeft. Een privé bedrijf dat z'n facturen of werknemers niet betaalt zou allang failliet gegaan zijn. Voor wat zitten ze dan de staatsschuld versnelt af te betalen? Ik ben daar ook voorstander van (uiteindelijk kost het afbetalen een stuk minder) maar ergens moet je een grens trekken. Het maken van die schuld hebben ze me dunkt ook niet in 1 legislatuur 'gerealiseerd'. En dan maken ze verkiezingsreklame die stelt dat ze de schuld zoveel hebben kunnen terugdringen. Na de verkiezingen beginnen de onbetaalde facturen tevoorschijn te komen. Electoraal gewin boven goed bestuur van een land.

Het zijn belangen en organisaties die de kartelpartijen 'dirigeren', NIET democratie. Ze hebben al veel naar de kloten geholpen. Laat ze niet verder doen en stem voor't Vlaams Blok
http://vlaamsblok2004.be/?pagina=bro...menu=programma
Bobbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 15:32   #17
rosita
Vreemdeling

Standaard

de lonen van middenkaders en zelfs hoger kaders wordt dikwijls schromelijk overdreven,
er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dat is altijd zo geweest.
en dan moet men niet kijken naar de overuren die die mensen maken,
zonder dat er 1€ bijkomt.
Oud 26 juni 2004, 15:48   #18
Bobbie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita
de lonen van middenkaders en zelfs hoger kaders wordt dikwijls schromelijk overdreven,
er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dat is altijd zo geweest.
en dan moet men niet kijken naar de overuren die die mensen maken,
zonder dat er 1€ bijkomt.
Ja, dat klopt wel, velen mekkeren dat deze en gene zoveel meer verdienen maar als je eens nagaat hoeveel uren die effectief kloppen (ook bvb administratief of planmatig thuis), en je calculeert dat in, dan zijn die lonen niet overdreven hoog. Ik ken vrij veel mensen die in een volcontinue ploegsysteem zitten en daarnaast nog zelfstandig zijn en als installateur met een kamionet rondrijden. Vele jaren lang. En dan mekkeren de buren over wat ze allemaal kopen. Laat iedereen zoveel werken als hij wilt, al is dat 20 uur per week of 80. Zolang de ene job maar niet ten koste van de andere is.

Het zijn belangen en organisaties die de kartelpartijen 'dirigeren', NIET democratie. Ze hebben al veel naar de kloten geholpen. Laat ze niet verder doen en stem voor't Vlaams Blok
http://vlaamsblok2004.be/?pagina=bro...menu=programma
Bobbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 15:51   #19
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
denk dat er wel degelijk een verschilleke mag zijn tussen diegene die de maandagmorgen de bloemekes komt water geven voor tgemeentehuis en diegene die moeten beslissen of ze mensen al dan niet sanctioneren en zo een enorme impact hebben op iemands leven, en in verdere lijn op dat van ons
misschien wel, maar moeten beide mensen dan een zo verschillend loon ontvangen ( hier dan dat extra vakantiegeld )? Vergeet niet dat degene die de maandagochtend bloemekes water komt geven de rest van de week her en der parken moet opkruimen of na een festival in de vroege ochtend vuiligheid mag wegwerken. Die werkt ook hard. waarom zou die dan nen hoop minder moeten verdienen? Zoals ik al zei: de grote verschillen zijn onwenselijk én oneerlijk, maar ik zeg toch niet dat iedereen precies evenveel moet verdienen? herverdeling van de winst gebeurd dan ook (o.a) volgens de noden van elk persoon.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 16:36   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door asperge
Jan met de pet ziet misschien liever de talrijke blunders die er gemaakt worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be