![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Da's me nog nooit overkomen: ik word geïnterviewd door een moslima in Francisco Beltrão voor de katholieke radio Anawim. De journaliste is een Braziliaanse die al van kindsbeen een gesluierde katholieke religieuze wou worden, maar ze mocht niet van thuis. Op latere leeftijd werd ze moslima en vandaag stapt ze als gesluierde vrouw het syndicaat van Fetraf binnen. Mediaviewer
Braziliaanse halal-kippenvleugels Ik kijk even verbaasd op. We doen het interview voor de radio, maar nadien ontwikkelt zich een gesprek. Evenals Chapecó is Francisco Beltrão een stad en een streek met een grote concentratie aan kippenhouders, geïntegreerd in (= in de greep van) het productiesysteem van Sadia. Ik vertel haar over de export van kippen richting Afrika, hoe daardoor de plaatselijke economie in heel wat Afrikaanse landen kapot gemaakt wordt en hoe de positie van vrouwen ondermijnd wordt. Gekke kippenziekte In heel wat culturen zorgen de vrouwen voor de kippen. Als het feest is, is het kip, maar de vrouwen kunnen nu al sinds 1995 niet meer concurreren tegen de ingevroren kippenbillen van overzee. 1995: het begin van de Wereldhandelsorganisatie WTO, waarbij deze landen hun grenzen voor ingevroren kippenbillen uit Europa en Brazilië moesten openen. Ik vertel over de interessante documentaire 'De gekke kippenziekte', die deze perverse situatie uit de doeken doet. Op haar beurt doet ze haar verhaal. Waarom ze moslima werd, maar vooral hoe vanuit Francisco Beltrão en Chapecó tonnen halalkippen geëxporteerd worden naar de Arabische landen: Saudi-Arabië, Iran, Irak, Egypte, Pakistan, etc. Maar omdat deze kippen zo 'rein' zijn, zijn de Japanners ook in deze kippen geïnteresseerd. Het gaat in beide gevallen om volledige kippen, al willen de Japanners eerder kleine kippen. Ook naar Rusland wordt veel halal geëxporteerd, maar dat zijn eerder onderdelen van de kip: billen, poten, ... . De kip als symbool van globalisering. Heel wat moslims werken hier in de slachthuizen van Sadia. Regelmatig komt er ook strenge controle uit Saudi-Arabië, Egypte en andere landen. Complicado Ik bevraag haar even op die zogenaamde reinheid: “Ze mogen dan wel volgens halalprincipes geslacht zijn, maar hoe zit dat met het overvloedige hormonen- en antibioticagebruik in de Braziliaanse kippenhouderij? Is dat niet tegen halal?” Ze knikt instemmend. 'Complicado', maar daar is niet veel aan te doen. De kippen moeten nu eenmaal snel groeien. Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onduidelijk geschreven bericht, de naam 'persbericht' niet waardig mijns inziens.
Wat moet iemand doen om zijn woordbrouwsels de status 'persbericht' mee te geven? Ik herinner me een ander 'persbericht' op politics.be dat vol schrijffouten stond en daarbij niet anders dan als een anti moslim scheldtirade kon omschreven worden. Gezocht op het internet bleek dat 'persbericht' zowat exclusief op politics.be voor te komen. Zo ook met dit 'persbericht'. Eigenaardig ook...een persbericht in de 'ik' persoon maar zonder ondertekenaar. Men zou nog beginnen denken dat politics.be van populistisch rechtse strekking is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 mei 2012 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 mei 2012 om 20:17. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Interessant persbericht, maar het verdriet me dat er niet aangeduid is van wie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
zo links als maar kan zijn! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het scheelde niet veel of ik begon ook te bloggen voor MO* vanuit El Hierro, maar ik zit veel te ver van de echte actie af in Spanje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet ik er nu van uit gaan dat internet in El Hierro geen www.Google.be herkent? ![]() Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 mei 2012 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Artisjokken zijn gelukkig voor hem, uiterst Halal : ik heb ze zelfs in Algerije leren eten...
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik verwacht dat een persbericht de eigenlijke bron vermeldt en niet Politics.be als bron. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Maar ik ben een rechtse liberaal, hè !
België unitair ! Laatst gewijzigd door De Brabander : 20 mei 2012 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 21 mei 2012 om 05:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men zou zowaar gaan denken dat de linksen hypocriete islamknuffelaars zijn... Voor de rest is het artikel een rommeltje en moet er een bron vermeld worden..dit forum respecteert zijn eigen (copyright) regels niet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoofdredacteur is Gie Goris, afgevaardigd bestuurder is Jan Lamers en de voorzitter van de raad van bestuur is Frank Beke. [bewerken]Distributie Het blad is los te koop en verkrijgbaar per abonnement. Abonnees van het weekblad Knack krijgen een gratis exemplaar bij hun abonnement. Het blad heeft een oplage van ± 120.000 exemplaren en een leesbereik van 219.600 lezers.[1] [unquote) Bron : wikipedia
![]() |