Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2012, 14:21   #1
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard Berufsverbot voor islamcriticus - islamieten mogen ongestoord haat verspreiden

In Nederland is een leraar maatschappijleer ontslagen omdat hij zich in zijn vrije tijd, dus buiten de schooluren om, negatief over de islam had uitgelaten. Hij schreef onder meer dat de islam geen geloof is, maar "een barbaarse achterlijkheid". Hij werd woensdag op het matje geroepen door de schooldirectie en kon direct daarna zijn spullen inleveren, aldus het Leidsch Dagblad.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...mtweets__.html

Of hoe het maatschappelijke debat over dit soort uiterst belangrijke zaken door de politiek correcten zoveel mogelijk wordt gedwarsboomd en de kop wordt ingedrukt.

En dat terwijl slechts enkele dagen later een bende bebaarde mannen in jurken op de Dam in Amsterdam voor het Vrijheidsmonument ongestoord hun boodschap van haat en intolerantie mochten prediken, ongestoord politici met de dood mochten bedreigen, terwijl een omstander die met dit crapuul in discussie wilde treden, stante pede door de blijkbaar alom aanwezige politie in burger direct werd overmeesterd en afgevoerd.

sharia op de Dam

Het Vrijheidsmonument is volgens deze baardmeneer niets meer dan het middelpunt van "de as van het kwaad" waaromheen "alle perversiteiten zich verzamelen", Wilders wordt een Theo-van-Gogh'je in het vooruitzicht gesteld, de democratie moet omver geworpen worden en nog meer van zulke dingen.

Maar een leraar die in zijn vrije tijd zegt dat de islam een barbaarse achterlijkheid is, wordt op staande voet ontslagen, en een omstander die met deze bebaarde "heren" in discussie wil, wordt gearresteerd.

De wereld op zijn kop.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 28 mei 2012 om 14:28.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 14:36   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

De wereld op zijn kop.
Nee hoor.
De westerse wereld zoals hij is.
In België hoofdzakelijk met dank aan de rood-groene as van het kwaad.
Met "nieuwe moslims" zoals Moureaux op kop...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 15:21   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zal er maar van uit gaan dat bovenstaande leraar geen schadeloosstelling van 206.000 euro zal krijgen zeker?

http://ejbron.wordpress.com/2012/05/...-2/#more-20740

Citaat:
De Zwitserse islamist Hani Ramadan werd in het jaar 2002 ontslagen uit zijn functie als leraar aan een districtsschool in Genève, nadat hij openlijk de steniging van overspelige paren had goedgekeurd. Nu krijgt hij een royale schadevergoeding, zoals de Zwitserse autoriteiten woensdag meedeelden en de Franse online-krant “20 Minutes” bericht.
Citaat:
Hani Ramadan, die bovendien directeur van het islamitische centrum van Genève is, was in december 2002 als leraar Frans ontslagen, omdat zijn gedrag “in tegenspraak zou zijn met de democratische waarden en doelen van een openbare school”.

“AIDS is niet uit het niets ontstaan”

Hij had twee maanden daarvoor in een in het Franse dagblad “Le Monde” gepubliceerd artikel de toepassing van steniging als terecht verklaard en AIDS een straf van Allah genoemd. “diegenen, die zeggen, dat een liefhebbende God niet de steniging van echtbrekers zou kunnen bevelen, dienen eraan herinnerd te worden dat ook het AIDS-virus niet uit het niets is ontstaan”. Ramadan probeert in het artikel ook de gruwelijke shariastraffen te bagatelliseren:

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 15:48   #4
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zal er maar van uit gaan dat bovenstaande leraar geen schadeloosstelling van 206.000 euro zal krijgen zeker?

http://ejbron.wordpress.com/2012/05/...-2/#more-20740
Interessant. Uit dat artikel:

Citaat:
Hani Ramadan is de broer van Tariq Ramadan. Beiden zijn de kleinzoons van Hassan El-Banna, de oprichter van de Moslimbroederschap.
Die Tariq Ramadan met zijn gespleten tong (als hij westerse toehoorders heeft, spreekt hij over vrede en verdraagzaamheid, en als hij voor zijn islamitische achterban preekt dan pleit hij voor de sharia), die ken ik wel.
De dadels vallen dus niet ver van de moslimbroederschapsboom.

Maar bon, het enige wat deze ontslagen islamkritische leraar -die stelde dat de islam een barbaarse achterlijkheid is, en die enkele dagen later meer dan gelijk kreeg toen die figuren het Vrijheidsmonument op de Dam bezoedelden met hun sharia-gebroebel- waarschijnlijk nog zal krijgen, zal een trap na van de politiek correcten zijn.

Het zal de politiek correcten ook vast en zeker pijn doen dat deze leraar zo zwart als roet is, want nu wordt het natuurlijk een stuk moeilijker om hem zogenaamd "racisme" o.i.d. aan te wrijven, aangezien het enkel de blanke autochone meerderheid is die kan discrimineren (zie bijv. de uitspraken van die gast van het CGKR).
Oud 28 mei 2012, 19:20   #5
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of jullie ook zo zouden reageren als hij exact hetzelfde over de joden had gezegd...

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 20:24   #6
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik vraag me af of jullie ook zo zouden reageren als hij exact hetzelfde over de joden had gezegd...
Als.. als.. als.... en als hij hetzelfde over de smurfen had gezegd?

Blijf bij de feiten.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 20:32   #7
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Een school die geen klanten wil afschrikken =\= Een repressieve regering.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 21:21   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af wat de joden op de Dam hadden gezegd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 07:04   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar heeft hij iets over moslims gezegd?

Me dunkt had hij het over de IDEOLOGIE.
Mag je tegenwoordig ook geen kritiek leveren op ideologieën? zelfs niet op religies?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 mei 2012, 08:16   #10
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat islamieten achterlijk zijn, is een feit.

Hun grootste "godsgeleerden" houden zich bezig met de vraag of je een dier dat door een islamiet verkracht is al dan niet mag opeten dan wel verkopen aan een naburige stam.

Citaat:
A man can have sex with animals such as sheep, cows, camels and so on. However, he should kill the animal after he has his orgasm. He should not sell the meat to the people in his own village, but selling the meat to a neighbouring village is reasonable.

If one commits the act of sodomy with a cow, a ewe, or a camel, their urine and their excrement become impure and even their milk may no longer be consumed. The animal must then be killed as quickly as possible and burned.

The Sayings of Ayatollah Khomeini
Oud 29 mei 2012, 09:18   #11
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
waar heeft hij iets over moslims gezegd?

Me dunkt had hij het over de IDEOLOGIE.
Mag je tegenwoordig ook geen kritiek leveren op ideologieën? zelfs niet op religies?
Wat als iemand zegt dat het jodendom achterlijk is vanwege de achterlijke dingen die in het Oude Testament staan? Laat me dat even beantwoorden: zo iemand zou op staande voet ontslagen zijn wegens antisemitisme. Waarom een uitzondering maken voor de islam? Ik dacht dat u net tegen "uitzonderingsmaatregelen" voor de islam was?

Oud 29 mei 2012, 11:09   #12
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat als iemand zegt dat het jodendom achterlijk is vanwege de achterlijke dingen die in het Oude Testament staan? Laat me dat even beantwoorden: zo iemand zou op staande voet ontslagen zijn wegens antisemitisme. Waarom een uitzondering maken voor de islam? Ik dacht dat u net tegen "uitzonderingsmaatregelen" voor de islam was?
Hoeveel Joden nemen het oude testament letterlijk?? De meeste Joden worden niet eens opgemerkt, niet in uiterlijk, niet in gedrag, enkel de orthodoxe Joden zijn zichtbaar in kledij en gedrag.
En nee, wanneer je zegt dat het oud testament achterlijk is en wie naar die letter wil leven ook, wordt helemaal niet ontslagen om die mening!
Dus inderdaad; waarom die uitzondering voor islam?
Het bekritiseren van religie is onderdeel van onze cultuur verdorie!
Moslims moeten leren leven hiermee,nu lijkt het eerder dat wij moeten leren leven met een nieuwe inquisitie!

Laatst gewijzigd door alice : 29 mei 2012 om 11:10.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 12:34   #13
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Heb je ook nog wat te zeggen over de islamieten die daar op de Dam in Amsterdam mensen met de dood staan te bedreigen, die daar het nationale Vrijheidsmonument aan het bezoedelen zijn?

Over dat monument:
Citaat:
Om de pyloon staat een gebogen gedenkmuur waarin elf urnen met aarde, afkomstig van fusillade- en erebegraafplaatsen uit de toenmalige elf provincies, en een urn met aarde van de erevelden uit het voormalig Nederlands-Indië zijn geplaatst.

De tekst op de muur met urnen luidt:

"Aarde, door het offer gewijd, samengebracht uit gans het land, teken tot in verren tijd van heugenis en vasten band."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Monument
Dat monument wordt daar dus even door een stelletje islamitische smeerlappen, een ander woord heb ik daar niet voor, de "as van het kwaad" genoemd waaromheen "alle perversiteiten zich verzamelen".
Dat is meer dan een hoon aan allen van alle rangen, standen, overtuigingen en gezindten die voor de vrijheid vielen, aan allen die tegen extremisme en totalitarisme hebben gestreden, een hoon aan het gastland en een hoon aan het adres van heel het Nederlandse volk.

Hebben al die mensen voor niets hun leven gegeven, hebben zij voor niets gestreden? Gevochten tegen het ene totalitaire systeem (extreemrechts) om vervolgens het andere totalitaire gedachtegoed (extreemlinks) een derde, nóg mensonterender totalitair systeem en gedachtegoed, de islam dus, te laten binnenhalen en faciliteren?

Dit is overigens niet de eerste keer dat aanhangers van de islam dit uitgerekend op die plek doen.

Vorig jaar dit:
Citaat:
De deelnemers op de Dam schreeuwden Arabische leuzen en 'Allah Akbar' (God is groot). Ze zwaaiden met vlaggen, toonden foto's van slachtoffers van het geweld in het Midden-Oosten en droegen borden met zich mee met teksten als 'The West's Puppets will fail, Islam will prevail'

http://www.parool.nl/parool/nl/4024/...p-de-Dam.dhtml
En in 2003 dit:
Citaat:
Amsterdam staat ook in de belangstelling omdat de dodenherdenking hier vorig jaar werd verstoord door groepjes allochtone jongeren, die op sommige plaatsen rouwkransen gebruikten als voetbal.

Bij de herdenkingsplek op de hoek van de Baarsjesweg en de Van Speijkstraat zongen enkelen tijdens de twee minuten stilte: "Joden, die moeten we doden".

http://www.nu.nl/algemeen/317883/oge...ing-video.html
Noteer dat in al deze gevallen, die beslist geen incidenten zijn, de islamitische handleiding, de koran en gerelateerde geschriften, keurig en tot op de letter gevolgd wordt door de volgelingen van Mohammed.

Dus mijn vraag aan jou Bolsjewiek; als dit geen barbaarse achterlijkheid is, zoals die ontslagen leraar in zijn eigen vrije tijd beweerde, wat is het dan wel volgens jou?
Een typisch voorbeeld van vrede en verdraagzaamheid misschien?
Een geslaagde multiculturele samenleving?
Zeg het maar.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 29 mei 2012 om 12:36.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 12:51   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kritiek op judaïsme is geen antisemitisme. Net zomin als kritiek op de christelijke kerken verboden is.

anti-semitisme gaat over personen, niet over een ideologie.

Oud 29 mei 2012, 15:35   #15
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Tja als hij zegt dat de islam geen geloof is, heeft hij volgens mij niet echt de capaciteiten om maatschappijleer te geven. Wou hij die achterlijken misschien loskoppelen van de achterlijken die volgens hem wel 'een geloof' volgen?

Moslims zelf kan je grappig genoeg ook elke dag verbazen met de correcte definitie van 'geloof (religie)' en racisme, zelf hebben ze daar nogal een eenzijdig beeld op . Reden temeer om een 'gelovige' nooit te moeilijke zaken als maatschappijleer te laten geven...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 15:40   #16
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Dus mijn vraag aan jou Bolsjewiek; als dit geen barbaarse achterlijkheid is, zoals die ontslagen leraar in zijn eigen vrije tijd beweerde, wat is het dan wel volgens jou?
Is dat barbaarse achterlijkheid? Jazeker. Disrespect voor de slachtofferes van de Tweede Wereldoorlog is verwerpenswaardig en crimineel. Ik weet niet goed welk antwoord je van mij verwacht had.

De leraar in kwestie heeft echter ooit gezegd dat de aanval op het Nationaal Monument een barbaarse achterlijkheid is. Hij zei dat de islam in het algemeen een barbaarse achterlijkheid is. Vrij groot verschil daar. Het is niet omdat Israelische zionisten vreselijke misdaden begaan, dat het jodendom barbaarse achterlijkheid is. Het is niet omdat een bende marginale moslimextremisten het Nationaal Monument ontheiligt dat de islam in het algemeen een barbaarse achterlijkheid is.

Oud 29 mei 2012, 15:42   #17
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
kritiek op judaïsme is geen antisemitisme. Net zomin als kritiek op de christelijke kerken verboden is.

anti-semitisme gaat over personen, niet over een ideologie.
Ik heb niet gezegd dat grove belediging van het jodendom antisemitisme is. Ik zeg dat het wel zo geïnterpreteerd zou worden, en die man even snel ontslagen zou zijn als hou het jodendom een barbaarse achterlijkheid had genoemd.

Oud 29 mei 2012, 17:00   #18
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Is dat barbaarse achterlijkheid? Jazeker. Disrespect voor de slachtofferes van de Tweede Wereldoorlog is verwerpenswaardig en crimineel. Ik weet niet goed welk antwoord je van mij verwacht had.

De leraar in kwestie heeft echter ooit gezegd dat de aanval op het Nationaal Monument een barbaarse achterlijkheid is. Hij zei dat de islam in het algemeen een barbaarse achterlijkheid is. Vrij groot verschil daar. Het is niet omdat Israelische zionisten vreselijke misdaden begaan, dat het jodendom barbaarse achterlijkheid is. Het is niet omdat een bende marginale moslimextremisten het Nationaal Monument ontheiligt dat de islam in het algemeen een barbaarse achterlijkheid is.
De leraar in kwestie heeft de islam barbaarse achterlijkheid genoemd, en enkele dagen later werd dat, voor de zoveelste keer, weer eens onderstreept door de volgelingen van Mohammed.

Degenen die jij een "bende marginale moslimextremisten" noemt, doen gewoon niets anders dan wat de islam voorschrijft in de praktijk brengen. Ze doen precies hetzelfde wat hun grote voorbeeld Mohammed (de zogenaamde zegel der profeten en de perfecte mens, en door alle moslims na te volgen voorbeeld volgens de islam) destijds zelf ook al deed.
De islam, het als geloof verpakte totalitaire en criminogene gedachtegoed van Mohammed, is extreem en barbaars.
Oud 29 mei 2012, 18:30   #19
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De leraar in kwestie heeft de islam barbaarse achterlijkheid genoemd, en enkele dagen later werd dat, voor de zoveelste keer, weer eens onderstreept door de volgelingen van Mohammed.

Degenen die jij een "bende marginale moslimextremisten" noemt, doen gewoon niets anders dan wat de islam voorschrijft in de praktijk brengen. Ze doen precies hetzelfde wat hun grote voorbeeld Mohammed (de zogenaamde zegel der profeten en de perfecte mens, en door alle moslims na te volgen voorbeeld volgens de islam) destijds zelf ook al deed.
De islam, het als geloof verpakte totalitaire en criminogene gedachtegoed van Mohammed, is extreem en barbaars.
Toon me de zin in de Koran die moslims oproept om oorlogsmonumenten te vandaliseren, aub.

Oud 29 mei 2012, 19:28   #20
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een zinloze en eindeloze discussies alweer...
We hebben de islam hier zoveel van doen als de pest en de cholera.
Waar haalt men de pretentie om dat gedoe een "godsdienst" te noemen...
En wat doe je met de pest en de cholera? Koesteren?

Laatst gewijzigd door andev : 29 mei 2012 om 19:29.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be