![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() heb ik vorig jaar mijn banden laten vervangen , alles was in orde , technische controle en al
![]() bwah nu is het simpel hé ik ga morgen naar mijne maat die de " juiste banden " heeft en zet ik zijn banden op mijne auto en zo ga ik naar de controle , nadien zet ik die van mij er terug op , of wat denken die hufters van de controle wel da ik mijn bijna nieuxwe banden ga wegsmijten omwille van een nieuwe klote wet weg met de nieuwe links groene wetten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() De laadindex = maximum draagvermogen van de band.
Als de laadindex te laag is, dan is het brutto gewicht van het voertuig en per wiel hoger dan wat de bandenconstructeur opgeeft voor dat type band. Eigenlijk zijn ze zelfs minder streng geworden => In theorie moeten de maten en gewichten van een wagen voldoen aan de gegevens die vermeld zijn op het PVG attest, tot verleden jaar kon men op de schouwing een auto die een afwijking had met de gegevens in het pvg (verlaagd, andere velgen en/of banden, uitlaat ...), compleet afkeuren. Er was een gedoogbeleid, maar men was toch overgeleverd aan de interpretatie van de gegevens door de controlleur en zijn humeur ![]() Nu zijn er afwijkingen toegestaan, voor banden is er een tollerantie voorzien voor de diameter en de breedte, de laadindex en snelheidsindex mogen een afwijking hebben naar boven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorig jaar je banden laten vervangen, schrijf je zelf.
Ja, bij wie dan wel? Zelf een beetje zitten prutsen? Een tweedehands band opgevist op een autokerkhof? Iets of wat een intelligente garagist wist al langer dan vorig jaar wat er te wachten stond. In het belang van jouw, maar ook en vooral van mijn veiligheid. En die van de mensen die je meeneemt in je auto. En jij maar janken dat ze in je zakken zitten!! Je bent asociaal. Een gevaar op de weg voor anderen, en je beseft het zelf nog niet door je dommigheid. Maar ja, de gierigheid bedriegt de wijsheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik naar een garagist ga kan hij mij alles wijsmaken wat hij wil. Daarom koop ik ook IN VERTROUWEN. natuurlijk kan ik me moeilijk voorstellen dat je zoiets tegenkomt als je naar een goeie bandenzaak gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een garagist moet weten welke banden er op een wagen moeten. Zoals ge zegt koopt u in vertrouwen, als de man u gerold heeft moet je dat uw garagist kwalijk nemen en niet de mensen van de controle. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Afschaffen die controle, maak de mensen zelf verantwoordelijk voor het onderhoud aan hun wagen en maak het een politiebevoegdheid om er de idioten uit te halen. Enorme besparing voor de overheid en zelfde effect.
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Die Amerikanen toch... Zelfs een verschillend lampje voor een remlicht en een pinker is niet verplicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de politie over de nodige middelen en kennis beschikt om dat te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er nog minder van. Jij koopt in vertrouwen bij een handelaar. Ik ook. Eigenlijk zelfs iets meer: ik koop met een contract: hij levert een fatsoenlijke dienst; mijn geld is ook fatsoenlijk. Maar we hebben het allebei begrepen: het gaan om de gezamenlijke verkeersveiligheid. Niemand gaat graag naar de tandarts; maar als we pas geweest zijn (en alles was in orde, dan zijn we ferm content). Ook zo met de technische controle. En ik vond de verkeersveiligheid belangrijk genoeg om van mijn lat te geven tegenover iemand die 'met slechte banden rijdt en er nog mee wil blijven rijden'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
beste , mijn wagen is ne lichte vracht die als hij echt wordt belast die banden misschien wel zou kunnen gebruiken , echter mijn enige belasting is een hond die zeker geen 600 kg weegt ![]() ![]() weg met die klote regelnichten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Beseft u wel wat de gevolgen zouden zijn indien er geen technische autocontrole zou zijn?!? Er zouden gewoon nog meer ongevallen gebeuren dan nu bijvoorbeeld met auto's waar wielen van afbreken door stukgeroeste assen, of banden die ontploffen door te hard opgeblazen,... Noem maar op! Ik heb zelf nogal wat familie die werkzaam is in het autowereldje, en je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat: werkelijk ongelofelijk wat sommigen met hun auto allemaal uitsteken! De mensen nemen die verantwoordelijkheid totaal niet zelf, de gewone achtzame burger zou het slachtoffer zijn van wat jij voorstelt omwille van de luiheid en achteloosheid van nogal wat medeburgers. De politie kan onmogelijk die bijkomende taak ook nog eens aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
beste gud ook ik heb nen diplomme van autotechniek (werk wel in de voeding ) , en de regels die men nu begint te ontwerpen hebben bijna niks met veiligheid te maken , maar eerder met meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen , klein voorbeeldje ; een jaar geleden moest men van de gewone voorste nummerplaat naar zo'n reflecterend geval , al wetend dat men bezig is voor een europeese nummerplaat een degelijke controle ja !!!! maar mensen kloten NEEN ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lichte vracht wordt gekeurd op zijn toegelaten belasting, niet op het gewicht van uw hond. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |