![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een deonthologische code
was bij magistraten geen mode. Maar nu stopt 't gekwek en 't sluikse gelek en praten ze slechts om den brode. ![]() Oui Annemie. Non Annemie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Niets nieuws onder de zon.
Voor de geïnteresseerden : http://www.conseil-superieur-magistr...ejuges2010.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 24 augustus 2012 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De nieuwe deontologische code legt magistraten aan de leiband, schrijft De Tijd vrijdag. Zo zijn magistraten niet langer welkom op kabinetten van ministers, behalve dan op het kabinet Justitie, en mag er niet meer gebeld worden met kabinetten of ministers. De code wordt volgende week voorgesteld, maar de krant kon het document al inkijken. In hun privéleven mogen magistraten hun mening uiten, maar alleen gematigd en genuanceerd. Ze mogen lid zijn van verenigingen, maar niet als dat hun onpartijdig imago in gevaar brengt. Ze moeten alle contacten afzweren die bij het publiek 'redelijke bezorgdheid kunnen wekken over hun onafhankelijkheid' en de personen waarmee ze omgaan en de evenementen waaraan ze deelnemen 'mogen het vertrouwen in justitie niet schaden'. Aanwezig zijn op sociaalnetwerksites als Facebook 'vergt grote voorzichtigheid', aldus De Tijd. Incidenten zoals Fortisgate en Diamantgate toonden recent nog aan dat magistraten niet goed weten wat wel kan en wat niet. De nieuwe deontologische code, die op vraag van minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) werd opgesteld door de Hoge Raad voor de Justitie en de Adviesraad voor de Magistratuur, moet dat verhelpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dank u, maar dat is toevallig de link bij de startposting. Mijn vraag was gericht aan Gwylan die haar afschoot en ons trakteerde op wat advocaten-jargon.
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 augustus 2012 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het staat u vrij om dat als “het afschieten van een vraag” en/of “een traktatie op wat advocaten-jargon” te omschrijven, maar ik zou niet weten hoe ik één en ander gerichter en duidelijker kan aangeven, en hoe dat zo mogelijk nog méér in eenvoudige mensentaal zou kunnen gebeuren. Mijn goed hart heeft niettemin oog voor uw verzuchtingen, en een door mijnheer De Schoofzak jaren geleden aan mij gericht verwijt indachtig als zou ik te weinig “een taal gebruiken die in de Vlaamse kroegen gangbaar is”, wil ik een poging doen – zonder garantie op sukses – om het gestelde in dergelijke kroegentaal te verwoorden, of althans in het taaltje dat op dit forum bon ton blijkt te zijn : Awel ja, dat wijf van een Torteldinges heeft het godverdomme in hare kop gestoken om papier vuil te maken aan regeltjes die de rechters en al die andere kwasten die een zwart kleed dragen met een wit colleke moeten beletten om volledig hun goesting te doen en pinten te drinken op straat en al. Allez zeg, waar bemoeit dat wijf zich mee ? Het is toch niet omdat een paar vetbetaalde buitenlandse onnozelaars vinden dat rechters een beetje serieus moeten blijven dat we dat ook in den Belziek moeten toepassen, hé. Die Fransmannen en de Ollanders zijn allemaal smeerlappen die België naar de kloten willen helpen : als we niet oppassen gaan ze van België nog een democratie maken, godverdomme. En bovendien, Treutelboom heeft zelfs geen tetten gelijk Fiekdoria Beekham, dus dat maakt het nog erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Iemand anders een antwoord op mijn vraag ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een fotootje.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een fotootje.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 augustus 2012 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of dit een nuttige cq. aanbevelenswaardige opleiding is, is dan weer een andere vraag : ze volstaat kennelijk om een Belgische “hoger opgeleide ambtenaar” te worden, maar zo gek ben ik dan ook weer niet. Dat men zich derhalve geen illusies make : ik zal het blijven houden bij het beetje standaardnederlands dat mijn opvoeding mij heeft meegegeven, en meer algemeen bij de waarden en normen van die opvoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens geef ik toe dat de schrik om fouten te maken mij wellicht de kunst heeft ingegeven om met mijn beperkte woordenschat omheen alle mogelijke valkuilen te fietsen, misschien zelfs in die mate dat ik een soort eigen Nederlands hanteer dat mijlenver van dit der Vlamingen ligt. Ik kan daarbij slechts hopen dat de Belgen willen inzien dat buitenlanders hoe dan ook nooit ofte nimmer de typisch Belgische perfectie kunnen bereiken, ook niet op het vlak der taalkennis. Het valt derhalve te vrezen dat u het allen zult moeten blijven stellen met mijn beperkt “on-Vlaams” Nederlands, hoe advocaten-jargon-achtig dat ook moge lijken en/of welke accenten u er ook moge in ontdekken. Persoonlijk vind ik dat niet erger dan het bijzonder charmant Frans waarop sommige Belgen ons hier in ons land trakteren, zoals de Vlaamse vakantieganger die enkele weken geleden vroeg waar hij “du argent dans le mur” kon vinden met zijn “pancarte” en het verder had over de “platte roue” van zijn kampeerwagen, maar dat terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Gwylan
Wij willen tieten zien. Waar blijft de fotootjes waar U ons warm voor heeft gemaakt ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het voorwerp uwer dromen, in originele verpakking : Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 augustus 2012 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Gwylan
U had ons warm gemaakt voor een vergelijking van de borsten van Fiekdoria Beekham. Wij zullen wel hier een oordeel vellen over de echtheid op basis van de foto die U ons gaat tonen.
![]() |
![]() |