Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 09:01   #1
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard De crisis is een instrument om de overheid NOG meer macht te geven.

De crisis is niet meer dan een instrument om alle mensen hun vrijheden af te kunnen nemen en om een wereldwijde dictatuur in te voeren waar een groepje vooraanstaanden het voor het zeggen heeft.

http://www.standaard.be/artikel/deta...20824_00270009

In bovenstaand artikel zegt Martin Wolf dat de vrije markt heeft gefaald terwijl hij er jarenlang voorstander van was (van het systeem dat in zijn ogen een vrije markt was)
In mijn ogen heeft men de term "vrije markt" dus misbruikt om een wereldwijde dictatuur te kunnen invoeren waar een select groepje het voor het zeggen heeft.

Wie is Martin Wolf
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Wolf

Blijkbaar is ook hij een frequente aanwezige op bilderberg meetings. Wat heeft dit select groepje machtigen der aarde daar zo te bespreken? Zou het bovenstaande er één van zijn?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 18:29   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Dat is een stramien doorheen de tijd. Roverheid veroorzaakt doelmatig problemen en gebruikt die dan als excuus voor nog meer Roverheid. Tot op het punt natuurlijk dat het werkend deel van de bevolking er niet meer in slaagt om de last van de kolonie parasieten/bezigheidstherapisten/deserteurs uit de productie mee te dragen. Normaal zou geld dan de zweep moeten zijn om terug te gaan helpen, maar ze maken geld bij, en zo duurt het nog wat langer, worden de problemen nog wat meer opgestapeld, totdat uiteindelijk economie en samenleving de afgrond in gaat, en Roverheid uiteindelijk ten val komt. En dan zijn ze weer een tijdje koest, om het later nog eens opnieuw te proberen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 22:51   #3
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Wat zit er eigenlijk nog op, willen we de overheid klein krijgen, dan een algemene staking, betaalstaking, van de belastingbetalers?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2012, 23:22   #4
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Wetende van welke westerse vrijheid we komen , zullen onze jonge mensen wel heel veel water in de wijn moeten doen om dit te blijven slikken .

ze leggen het wel heel zachtjes aan boord , ik kan me niet voorstellen mocht men de fiscale druk en regelmentering die de laatste 20 jaar is opgevoerd , in één sprong hebben gemaakt bij de zeer gedreven en gemotiveerde generatie 30 jaar geleden , dan denk ik dat we nu al hadden kunnen spreken van een 3 de wereld oorlog .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 10:06   #5
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik weet niet. Misschien is de crisis wel opzettelijk veroorzaakt om de Chinezen te fnuiken. Ineenstorting van de vraag enzo.

Als dat zo zou zijn, vind ik de crisis plots wel heel wat minder erg.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 12:51   #6
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik weet niet. Misschien is de crisis wel opzettelijk veroorzaakt om de Chinezen te fnuiken. Ineenstorting van de vraag enzo.

Als dat zo zou zijn, vind ik de crisis plots wel heel wat minder erg.
Uw redenering is geensinds belachelijk , het is zelfs een vrij logische redenering .

Als je ziet hoe de productie van goederen naar goedkopere loon landen verschuift , dan weet je ook dat daar een enorme kapitaals verschuiving plaats heeft . nu lijkt de economie wel een zwalpend schip op een woele zee .

Niemand neemt het Cina of India en zelfs Vietnam kwalijk dat het ook wil vooruit komen . de vraag is of die landen niet konden vooruit komen zonder dat ons west Europa daar zo zwaar moest voor boeten , en komen toch enkel meer consumenten bij , dus dat de productie stijgt is geen probleem .

Volgens mij is de grote boosdoener , DE BEURS anders niet s.

Te veel geld circuleerd in een beursomgang , zonder dat het bedrijfsleven , of productie of consumenten daar iets aan hebben .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 14:19   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De crisis is niet meer dan een instrument om alle mensen hun vrijheden af te kunnen nemen en om een wereldwijde dictatuur in te voeren waar een groepje vooraanstaanden het voor het zeggen heeft.
Ik geloof nooit dat dat een "plan" was. Maar het is natuurlijk wel zo dat die krisis, zoals alle aangelegenheden, aangegrepen wordt door de-machtigen-die-profiteren-van-andermans-spul-en-het-daarvoor-voor-het-zeggen-willen-hebben-want-anders-lukt-het-niet-om-op-kosten-van-de-anderen-blijven-te-profiteren om nog wat meer macht en dus profitariaat te installeren.

En het grappige is dat het er bij de bevolking in gaat als zoete koek. De smoes dat het door teveel vrijheid is dat we in de problemen zitten, en dat de oplossing is om nog meer af te staan aan de niet-productieven, lukt wonderwel als propaganda verhaaltje.

Dat komt omdat er een amalgaam is ontstaan tussen vrijheid en vrije markt enerzijds, en alle staatsprofitariaat dat via staatskapitalisme is ingesteld (centrale banken die de economie moeten "regelen", "regulering van de markten" en weet ik veel) en daar eigenlijk het tegendeel van is maar er wel mee verward wordt.

Vandaar dat men als "remedie" tegen al die problemen veroorzaakt door teveel uitpersen van productieven ten voordele van onproductieven, het voorstel doet dat erin bestaat om nog meer de productieven uit te persen ten voordele van de onproductieven (de essentie van de staatsfunctie eigenlijk).

De staat veroorzaakt problemen, dus willen we meer staat. Want de staat slaagt erin om de mensen laten te geloven dat het haar afwezigheid is die de problemen heeft veroorzaakt. Dat komt omdat velen die dat smoesje vertellen, het zelf geloven. De leugenaar die het beste overtuigt, is degene die het zelf gelooft.

Natuurlijk stuikt dat vroeg of laat in elkaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2012 om 14:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 14:23   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Niemand neemt het Cina of India en zelfs Vietnam kwalijk dat het ook wil vooruit komen . de vraag is of die landen niet konden vooruit komen zonder dat ons west Europa daar zo zwaar moest voor boeten , en komen toch enkel meer consumenten bij , dus dat de productie stijgt is geen probleem .
Wij boeten daar niet voor. Wij hebben gewoon heel lang meer geconsumeerd dan geproduceerd.

Onze levensstandaard zou veel lager zijn moesten we alle brol die we van ginder kopen, zelf maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 14:30   #9
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat dat een "plan" was. Maar het is natuurlijk wel zo dat die krisis, zoals alle aangelegenheden, aangegrepen wordt door de-machtigen-die-profiteren-van-andermans-spul-en-het-daarvoor-voor-het-zeggen-willen-hebben-want-anders-lukt-het-niet-om-op-kosten-van-de-anderen-blijven-te-profiteren om nog wat meer macht en dus profitariaat te installeren.

En het grappige is dat het er bij de bevolking in gaat als zoete koek. De smoes dat het door teveel vrijheid is dat we in de problemen zitten, en dat de oplossing is om nog meer af te staan aan de niet-productieven, lukt wonderwel als propaganda verhaaltje.

Dat komt omdat er een amalgaam is ontstaan tussen vrijheid en vrije markt enerzijds, en alle staatsprofitariaat dat via staatskapitalisme is ingesteld (centrale banken die de economie moeten "regelen", "regulering van de markten" en weet ik veel) en daar eigenlijk het tegendeel van is maar er wel mee verward wordt.

Vandaar dat men als "remedie" tegen al die problemen veroorzaakt door teveel uitpersen van productieven ten voordele van onproductieven, het voorstel doet dat erin bestaat om nog meer de productieven uit te persen ten voordele van de onproductieven (de essentie van de staatsfunctie eigenlijk).

De staat veroorzaakt problemen, dus willen we meer staat. Want de staat slaagt erin om de mensen laten te geloven dat het haar afwezigheid is die de problemen heeft veroorzaakt. Dat komt omdat velen die dat smoesje vertellen, het zelf geloven. De leugenaar die het beste overtuigt, is degene die het zelf gelooft.

Natuurlijk stuikt dat vroeg of laat in elkaar.
Hoe verklaar je dan het systematisch verzuim om iets aan de situatie te doen? Ze wisten gewoon op voorhand dat het opbouwen van schulden dit ging teweeg brengen,.... er zijn gewoon te veel toevalligheden.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 16:22   #10
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

De crisis is een instrument om NOG meer belastingen te heffen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 16:25   #11
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De crisis is een instrument om NOG meer belastingen te heffen.
En geld is macht.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 17:04   #12
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Er zijn twee manieren om een staat/natie te veroveren en te knechten. De eerste manier is door oorlog, de tweede door schulden!
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 17:30   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Hoe verklaar je dan het systematisch verzuim om iets aan de situatie te doen? Ze wisten gewoon op voorhand dat het opbouwen van schulden dit ging teweeg brengen,.... er zijn gewoon te veel toevalligheden.
Welnee, die schulden zijn gewoon gemaakt omdat dat de gemakkelijkste manier is om electoraat te kopen: je kan spul uitdelen, en (het lijkt erop dat je ) geen spul moet afpakken van anderen.
Bovendien was er een economisch theorietje dat stelde dat het een goed idee was: groei door deficit spending.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2012 om 17:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 18:07   #14
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

De boer zei vroeger : "Het maakt niet uit wie er aan de macht is, ze komen allemaal mijn kippen stelen."
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 18:25   #15
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welnee, die schulden zijn gewoon gemaakt omdat dat de gemakkelijkste manier is om electoraat te kopen: je kan spul uitdelen, en (het lijkt erop dat je ) geen spul moet afpakken van anderen.
Bovendien was er een economisch theorietje dat stelde dat het een goed idee was: groei door deficit spending.
Je denkt dat ze er niet toe in staat zouden zijn dat te doen?
Ik denk eerder dat ze met plezier op het volk ingaan.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 19:26   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Je denkt dat ze er niet toe in staat zouden zijn dat te doen?
Ik denk eerder dat ze met plezier op het volk ingaan.
Ik denk niet dat politici zo samenhorig zijn en zo georganiseerd dat dat een mogelijkheid is. Het volstaat dat een dat oppert, en de andere gebruikt het als argument om hem electoraal te besmeuren. Ze lusten elkaars bloed.

Schulden maken zijn gewoon een "emergent property" van het democratisch representatief systeem en de "algemeen geweten waarheden" van het electoraat. Het is geen vooraf bedisselde manier om "de macht te grijpen" of zo. Ik kan mij dat niet indenken, omdat er teveel antagonisten zouden moeten samenwerken en zwijgen hiervoor, iets wat ze elkaar nooit zouden gunnen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 19:33   #17
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk niet dat politici zo samenhorig zijn en zo georganiseerd dat dat een mogelijkheid is. Het volstaat dat een dat oppert, en de andere gebruikt het als argument om hem electoraal te besmeuren. Ze lusten elkaars bloed.

Schulden maken zijn gewoon een "emergent property" van het democratisch representatief systeem en de "algemeen geweten waarheden" van het electoraat. Het is geen vooraf bedisselde manier om "de macht te grijpen" of zo. Ik kan mij dat niet indenken, omdat er teveel antagonisten zouden moeten samenwerken en zwijgen hiervoor, iets wat ze elkaar nooit zouden gunnen.
Ze werken nu anders wel goed samen,...
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 22:44   #18
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk niet dat politici zo samenhorig zijn en zo georganiseerd dat dat een mogelijkheid is. Het volstaat dat een dat oppert, en de andere gebruikt het als argument om hem electoraal te besmeuren. Ze lusten elkaars bloed.

Schulden maken zijn gewoon een "emergent property" van het democratisch representatief systeem en de "algemeen geweten waarheden" van het electoraat. Het is geen vooraf bedisselde manier om "de macht te grijpen" of zo. Ik kan mij dat niet indenken, omdat er teveel antagonisten zouden moeten samenwerken en zwijgen hiervoor, iets wat ze elkaar nooit zouden gunnen.
Ik heb zo mijn vermoeden dat het veel simpeler is dan dat. Het is nu eenmaal makkelijker om met schulden te vermijden dat je het budget van een bepaald departement naar beneden moet trekken en neen moet zeggen.

Nu als je ziet dat nogal wat van de politici advocaat van opleiding zijn, dan moet je er niet veel van verwachten. Een goede advocaat kan meer verdienen als advocaat dan als politieker. Zegt veel over beide beroepen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 4 september 2012 om 22:45.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 22:51   #19
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wij boeten daar niet voor. Wij hebben gewoon heel lang meer geconsumeerd dan geproduceerd.

Onze levensstandaard zou veel lager zijn moesten we alle brol die we van ginder kopen, zelf maken.
Ik heb daar eens over nagedacht; het lijkt me zelfs niet mogelijk om heel lang meer te consumeren dan je verdient. De gerechtsdeurwaarders zullen daar heel snel een stokje voor steken.

Ik denk zelfs dat er maar 1 land ter wereld in staat was om dat te doen en nog steeds te doen en dat is de VS, omdat hun munt nog steeds de reservemunt van de wereld is.

Laatst gewijzigd door Stingray : 4 september 2012 om 22:52.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 06:04   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik heb zo mijn vermoeden dat het veel simpeler is dan dat. Het is nu eenmaal makkelijker om met schulden te vermijden dat je het budget van een bepaald departement naar beneden moet trekken en neen moet zeggen.
Dat is wat ik ook bedoelde.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be