Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2012, 08:02   #1
Roderik
Gouverneur

Standaard Met Nederland samen, komt Vlaanderen bij de top van de wereld.

De keuze van Vlaanderen voor Wallonie brengt het achterop.
Als Vlaanderen bij de economische top wilt behoren, kan het beter voor samengaan met Nederland kiezen.
citaatBNR:
Nederland is dit jaar gestegen naar de vijfde plaats van meest concurrerende economieën ter wereld van het World Economic Forum. Vorig jaar stond Nederland nog zevende.

Het WEF publiceert jaarlijks een lijst van landen die het best presteren op terreinen als infrastructuur, financiële markten, gezondheidszorg en innovatie. Zwitserland eindigde dit jaar als eerste, gevolgd door Singapore, Finland en Zweden.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 10:02   #2
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Als Vlaanderen bij de economische top wilt behoren, kan het beter voor samengaan met Nederland kiezen.
citaatBNR:
Nederland is dit jaar gestegen naar de vijfde plaats van meest concurrerende economieën ter wereld van het World Economic Forum. Vorig jaar stond Nederland nog zevende.

Het WEF publiceert jaarlijks een lijst van landen die het best presteren op terreinen als infrastructuur, financiële markten, gezondheidszorg en innovatie. Zwitserland eindigde dit jaar als eerste, gevolgd door Singapore, Finland en Zweden.
En dan?
Statistisch gezien staat Vlaanderen er dan beter voor. Maar welk verschil maakt dat voor de bevolking?

nadat er in mijn dorp op enkele jaren tijd verschillende zeer rijke Nederlanders kwamen wonen waren de inwoners van mijn dorp statistisch gezien 10% rijker. Ik ben daar zelf anders geen eurocent rijker van geworden.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:23   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En dan?
Statistisch gezien staat Vlaanderen er dan beter voor. Maar welk verschil maakt dat voor de bevolking?

nadat er in mijn dorp op enkele jaren tijd verschillende zeer rijke Nederlanders kwamen wonen waren de inwoners van mijn dorp statistisch gezien 10% rijker. Ik ben daar zelf anders geen eurocent rijker van geworden.
Alsof die geen belasting betalen met als gevolg verbeterde diensten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:28   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan?

En dan!? Is voor jou iets slechts aanbevelenswaardig als jij er een materieel voordeel bij hebt? Zit gans het universum in jouw navel?
Oud 5 september 2012, 12:31   #5
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En dan!? Is voor jou iets slechts aanbevelenswaardig als jij er een materieel voordeel bij hebt? Zit gans het universum in jouw navel?
Mag ik die cijfers relativeren en herleiden tot hun ware betekenis?
Ge gaat me toch niet vertellen dat de topicstarter niet de bedoeling had om de lezer te (mis-)leiden naar eht idee dat de Vlaming beter af zou zijn samen met Nederland?
Oud 5 september 2012, 16:36   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge gaat me toch niet vertellen dat de topicstarter niet de bedoeling had om de lezer te (mis-)leiden naar eht idee dat de Vlaming beter af zou zijn samen met Nederland?
Maar dat is zo ook. Het germaanse Vlaanderen is zowel taal-cultureel, sociologisch als sociaal-economisch totaal anders geörienteerd dan de francofonen. De scheidingslijn tussen de meer nijvere noord-Europese en de latijns-mediterrane volkeren loopt dwaars door dit bananenland. Daardoor zal het ófwel opgedoekt worden, ofwel grondig omgeturnd tot een confederatie, maar dan naar een model dat wij, Vlamingen, verkiezen. Niet naar de voorkeur van de francofonen, want dan blijven we voor eeuwig in hetzelfde sukkelstraatje.
Oud 5 september 2012, 16:43   #7
pajoske

Standaard

Citaat:
Maar dat is maar dan naar een model dat wij, Vlamingen, verkiezen. Niet naar de voorkeur van de francofonen, want dan blijven we voor eeuwig in hetzelfde sukkelstraatje.
Welk is dat model dat "wij Vlamingen" verkiezen?
Wie is dat"wij Vlamingen"? Een select groepje Vlamingen die menen dat zij het alleen voor het zeggen hebben? Of zijn dat alle inwoners van Vlaanderen?
Mijn idee over de toekomst ziet er anders uit dan het uwe. Er bestaat dus geen visie van "wij Vlamingen".

Laatst gewijzigd door pajoske : 5 september 2012 om 16:44.
Oud 5 september 2012, 16:58   #8
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Welk is dat model dat "wij Vlamingen" verkiezen?
Wie is dat"wij Vlamingen"? Een select groepje Vlamingen die menen dat zij het alleen voor het zeggen hebben? Of zijn dat alle inwoners van Vlaanderen?
Mijn idee over de toekomst ziet er anders uit dan het uwe. Er bestaat dus geen visie van "wij Vlamingen".
Een referendum is de beste peiler.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 18:35   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
citaatBNR:

Als Nederland ons leegzuigt hebben we daar weinig aan hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 18:50   #10
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ons is in dat geval Vlaanderen én Nederland.
Dus Wallonië aan de geeuwhonger in het ergste geval!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 september 2012 om 18:52.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 19:40   #11
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat IS ook zo! Uiteraard is dat zo.

Ik heb nooit begrepen en zal nooit begrijpen waarom jullie verkiezen met 3 miljoen armlastige Franstaligen die jullie in je gezicht spugen en hun middelvinger opsteken terwijl ze een regering domineren die jullie niet kunnen afrekenen.

Waarom zou dat voor jullie beter zijn dan samenleven/samenwerken met andere Nederlandstaligen, die bovendien een vergelijkbaar georiënteerde economie hebben, vergelijkbaar stemgedrag, vergelijkbaar vlak land en bovendien jullie centen niet nodig hebben.

Nou ja, tenzij je masochist bent, natuurlijk.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 19:45   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Blijf definitief in Groot-Luik en wees dan als Waal tevreden met hetgeen jullie kunnen bijeenharken door stevig te werken en zonder transfers vanuit Vlaanderen. Ik wens jullie het allerbeste voor de toekomst en een economisch sterk Wallonië.
Oud 5 september 2012, 19:46   #13
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijf definitief in Groot-Luik en wees dan als Waal tevreden met hetgeen jullie kunnen bijeenharken door stevig te werken en zonder transfers vanuit Vlaanderen. Ik wens jullie het allerbeste voor de toekomst en een economisch sterk Wallonië.
sterker nog, het zou zelfs beter voor Wallonië zijn als de transfers zouden stoppen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 21:42   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ons is in dat geval Vlaanderen én Nederland.
Dus Wallonië aan de geeuwhonger in het ergste geval!
U focust zich beter op hetgeen er gebeurt ten noorden van de Belgische staatsgrens.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 21:52   #15
Adrian M

Standaard

Aansluiting Vlaanderen bij het koninkrijk der Nederlanden. Vlaanderen nr. 5 of nr. 36?

Kingdom of the Netherlands

Total population of the four in depended countries within the Kingdom of the Netherlands:

o Aruba: 103,504 (0.61%)
o Curaçao: 145,406 (0.85%)
o St. Maarten: 37,429 (0.22%)
o The Netherlands: 16,748,205 (98.32%)
Total population: 17,034,544 (100%)

The Netherlands

Territory of the Netherlands includes the Caribbean BES isles: Bonaire, St Eustatius and Saba.
Plus the uninhabited Caribbean Isles (7): Klein Bonaire, Green Island, Guana Key of Pelikan (Guana Key), Cow & Calf, Hen & Chickens, Molly Beday, Pelikan Key.

Dutch territory in the Caribbean:10 Isles

Saba: Mount Scenery, at an elevation of 877 m, it is the highest point in both the Kingdom of the Netherlands, and, since the dissolution of the Netherlands Antilles on 10 October 2010, the highest point in the Netherlands proper.

The territory of the Netherlands includes the Caribbean isles of Bonaire, Saba and st. Maarten.
The isles are special municipalities (bijzondere gemeenten) of the Netherlands
Although part of the country of the Netherlands, the special municipalities remain overseas territories of the European Union at least until 2015.

Bonaire, Sint Eustatius and Saba are to become direct parts of the Netherlands.
The Council of Ministers of the Kingdom of the Netherlands agreed not to change the status of these islands with regard to the EU in the first five years of integration of these islands into the Netherlands, after which a re-evaluation of the islands' EU status is to take place.
The islands thus will remain OCTs at least until 2015

Population:
- Bonaire: 16,541
- Saba: 1,971
- St. Eustatius: 3,791

* Figures population: Jan 1, 2012

Kingdom of the Netherlands

Caribbean:
1. Aruba
2. Bonaire (Netherlands)
3. Cow & Calf (Netherlands)
4. Klein Bonaire (Netherlands)
5. Curaçao
6. Klein Curaçao (Curaçao, the Isle has no permanent inhabitants anymore)
7. St Eustatius (Netherlands)
8. Green Island (Netherlands)
9. Guana Key of Pelikan (Netherlands)
10. Hen & Chickens (Netherlands)
11. St, Maarten
12. Molly Beday (Netherlands)
13. Pelikan Key (Netherlands)
14. Saba (Netherlands)

Europe:
15. Ameland
16. Marken
17. The Netherlands (Continental Europe)
18. Neeltje Jans
19. Noordereiland
20. Noord-Beveland
21. Pampus
22. Rottummeroog
23. Rottummerplaat
24. Schiermonnikoog
25. Schokland
26. Sint Philipsland
27. Terschelling
28. Texel
29. Tholen
30. Tiengemeten
31. Urk
32. Vlieland
33. Walcheren
34. Wieringen
35. Zuid-Beveland

Kingdom of the Netherlands: 42,525 km²
The Netherlands: 41,854 km²
The Netherlands (Continental Europe): 41,526 km²

Laatst gewijzigd door Adrian M : 5 september 2012 om 22:05.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 22:07   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
citaatBNR:

Brussel is van Vlaanderen en Wallonië is nodig is hinterland. Ik ben wel te vinden om Nederland tot aan de Moerdijk te annexeren. Daarboven kan men de Hollanders laten verdrinken in hun eigen grootspraak. De Nederlanders is het geannexeerde gebied dienen uiteraard ingeburgerd te worden tot Belgen. Indien ze niet in hun inburgering slagen kunnen ze de boot op.

Eveneens zie ik een vergaande unie met Groot-Hertogdom Luxemburg wenselijk.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 22:12   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Maar dat IS ook zo! Uiteraard is dat zo.

Ik heb nooit begrepen en zal nooit begrijpen waarom jullie verkiezen met 3 miljoen armlastige Franstaligen die jullie in je gezicht spugen en hun middelvinger opsteken terwijl ze een regering domineren die jullie niet kunnen afrekenen.

Waarom zou dat voor jullie beter zijn dan samenleven/samenwerken met andere Nederlandstaligen, die bovendien een vergelijkbaar georiënteerde economie hebben, vergelijkbaar stemgedrag, vergelijkbaar vlak land en bovendien jullie centen niet nodig hebben.

Nou ja, tenzij je masochist bent, natuurlijk.
Er zijn veel Belgen die niet begrijpen waarom de kop van Wouter Bos niet van de guillotine is gerold. De antipathie die dat stuk individu hier opgelaaid heeft straalt zich af op alle Nederlanders.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 september 2012, 22:16   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
sterker nog, het zou zelfs beter voor Wallonië zijn als de transfers zouden stoppen.
Look who's talking !

Geef me eens een studie van hoeveel er stroomt van hoeveel er in Nederland over de Moerdijk stroomt !

Alle grote bankschandalen van Nederlands ( DSB, ABN Amro, Fortis, Legiolease, ING, NIBC, ...) vinden hun oorzaak in het geknoei van zelfgenoegzame boven-Moerdijkse Hollanders.

Oud 5 september 2012, 22:58   #19
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Brussel is van Vlaanderen en Wallonië is nodig is hinterland. Ik ben wel te vinden om Nederland tot aan de Moerdijk te annexeren. Daarboven kan men de Hollanders laten verdrinken in hun eigen grootspraak. De Nederlanders is het geannexeerde gebied dienen uiteraard ingeburgerd te worden tot Belgen. Indien ze niet in hun inburgering slagen kunnen ze de boot op.

Eveneens zie ik een vergaande unie met Groot-Hertogdom Luxemburg wenselijk.
Tja, dat zijn we gewend van de Belgen,
Behalve die ene keer, 40-45, hebben we, in tegenstelling tot van de Belgen, niet veel te vrezen gehad van de Duitsers.

Tot tweemaal toe plannen om Nederland binnen te vallen om nog meer grondgebied erbij te kunnen vergaren.
Wat zijn de verdere plannen na annexatie? Frankrijk, daar ook nog een stuk van bij zien te krijgen? En: “Indien ze niet in hun inburgering slagen kunnen ze de boot op”

Unie met Luxemburg? De helft van Luxemburg werd al ingepikt door de Belgen. Zulke verkapte plannen draaien erop uit dat jullie die paar honderdduizend Luxemburgers erbij zullen lappen
Quote: “Indien ze niet in hun inburgering slagen kunnen ze de boot op”

Halverwege de 19e eeuw voelden jullie de adem van Frankrijk in jullie nek en kwamen ermee aan weer aansluiting bij Nederland.
Die 15 haar ellende lag achter ons, dus die gedachte was inmiddels een gepasseerd station geworden.

Nederland is voor ons groot genoeg. Alhoewel we flink op onze tellen moeten passen dat jullie het niet, stukje bij beetje, alsmaar verder onder water laten lopen.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 5 september 2012 om 23:05.
Oud 5 september 2012, 23:13   #20
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Look who's talking !

Geef me eens een studie van hoeveel er stroomt van hoeveel er in Nederland over de Moerdijk stroomt !

Alle grote bankschandalen van Nederlands ( DSB, ABN Amro, Fortis, Legiolease, ING, NIBC, ...) vinden hun oorzaak in het geknoei van zelfgenoegzame boven-Moerdijkse Hollanders.

Met familie moet je nooit handelen. Als zoiets mogelijk zou zijn, zou België het enige land ter wereld moeten zijn waarmee Nederlanders
nooit en te nimmer ooit zaken mee zouden behoren te doen

Wat de Fransen betreft, daar niet mee in de aap gelogeerd geraakt?
Land nummer twee, ook soort van familie, nooit en te nimmer zaken doen met Belgen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be