![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Gezien ik nog een hele hoop boeken in pdf-formaat en html op mijn pc heb staan, en ik een ernstig gebrek aan leesmateriaal heb tijdens het pendelen, leek een e-reader mij erg handig. Er is echter zoveel beschikbaar met prijzen die zo hard verschillen dat ik echt geen idee heb wat nu het beste is.
Ik zoek een goedkoop en stevig model met met een e-inkscherm. Een browser kan handig zijn (wifi, geen 3G), maar is niet noodzakelijk. Aan text-to-speech en ander geluid heb ik helemaal geen nut, en zou zelfs hinderend zijn. Iemand met enige ervaring die me wat helpen kan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn schoonmoedertje heeft een iets ouder typetje van Sony. Valt eigenlijk tegen.
We hebben ook de oude Franklin gehad. Wat een gezeik met het accu-wisselen. Die kon geen herlaadbare AA's gebruiken. Mijn vrouwtje en ik gebruiken onze Galaxy Tab, met de Cool Reader app is er eigenlijk geen formaat dat je niet kan lezen . Helaas heeft de tablet- en de andere Samsung Galaxy apparatuur- een accu levensduurprobleem. Lezen met de helderheid maximaal vreet de accu leeg op 2 tot 3 uur. Nu hebben we daar wel een oplossing voor. Maar die is niet gegeven aan iedereen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 september 2012 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Heb je al eens audiobooks geprobeerd?
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Amazon kindle
Met gratis 3g !
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() E-readers zijn voor hipsters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik gebruik zelf al een aantal jaren een BeBook One. Stevig, lange batterijduur en geen onnodige toeters en bellen zoals internet, touchscreen, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen slechte keuze moet ik toegeven.
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh jee, het bedrijf van BeBook is zo te zien failliet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, vooral leuk voor lange autoritten.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
te bedenken dat mijn eerste Ebookreader mijn TomTom was. Ook gebruikt als Audiobook speler.
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, ik heb wat recensies opgezocht van die BeBook Pure, wat dus de opvolger is geworden na het faillissement als ik het juist begrijp. Het heeft blijkbaar wat problemen met grote PDF-bestanden, wat natuurlijk jammer is, daar dit een hele hoop bestanden van Archive.org en Google Books uitsluit, waarvan de ocr niet gecorrigeerd noch opgemaakt is.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 22 september 2012 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Als jullie het er over eens zijn wat de beste is, (leesbaarheid en een goede batterij zijn voor mij al zeker van groot belang - ik heb een hekel aan zonder sap vallen zoals met mijn touchbook van het werk) laat me dan iets weten. Ik denk dat ik ook stilletjes aan ga overschakelen naar digitaal lezen. Ik heb al redelijk wat dat ik wil lezen dat ik niet op papier heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, momenteel hebben we de BeBook Pure voor € 99,95.
Geen wifi, geen touchscreen. E-ink scherm, maar zo te zien nog een verouderde technologie. Grote PDF-bestanden nemen lange tijd om te laden, en een hoesje wordt aangeraden omdat er te weinig reliëf is op de achterkant. De batterij zou zo'n drie weken tot twee maanden kunnen meegaan, afhankelijk van de review. [1][2] [3] Nu eens zien naar andere dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die verkopen ze via Amazon, ik vermoed dat die uit de US wordt opgestuurd (een vriend van me heeft er een)
Supergoede batterijduur, kan mee op reis zonder stekker.
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, ik heb nu al een week een BeBook Pure, en ik heb geen enkele klacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Nooit geweten waarom mensen zoiets kopen.
Koop toch een ipad of andere tablet? |
![]() |
![]() |