![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Eergisteren vond in de Arenbergschouwburg het eerste Antwerpse lijsttrekkersdebat plaats. Tijdens het debat liet Bart De Wever weten dat de kans op een bestuursakkoord met het Vlaams Belang van Filip Dewinter "onbestaande" is. “Want”, wierp De Wever Dewinter voor de voeten, “U geeft de allochtonen nu zelfs de schuld van de luchtvervuiling". Inspiratie voor zijn uitspraak vond De Wever naar eigen zeggen in het nieuwste boek van Filip Dewinter Immigratie-invasie: de nieuwe kolonisatie, waarin Dewinter de schuld voor de luchtvervuiling in de schoenen zou hebben geschoven van de allochtonen.
Wat schrijft Dewinter nu wel in zijn boek? Leest u even mee over de gevolgen van de bevolkingstoename in ons land? “Een doctoraatsstudie aan de K.U.L. betreffende de verstedelijking in Vlaanderen toonde eind 2012 aan dat aan het huidige bouwtempo Vlaanderen in 2050 voor 41,5 procent bebouwd zal zijn. De Vlaamse ruit, het verstedelijkte gebied tussen Brussel, Gent, Antwerpen en Leuven, zal dan quasi volledig volgebouwd zijn. In de cijfers wordt rekening gehouden met de voorspellingen voor bevolkingsgroei en economische groei. De Bond Beter Leefmilieu spreekt over een “alarmerende evolutie”. Deze toenemende aantasting van onze open ruimtes zal de levenskwaliteit in Vlaanderen vanzelfsprekend niet ten goede komen. Illustratief is dat Vlaanderen nu reeds met nauwelijks 11 procent bos één van de bosarmste regio’s van Europa is. De overbevolking en de stadsvlucht van Vlaamse gezinnen die de steden ontvluchten, vaak omwille van vreemdelingenoverlast en onveiligheid, tasten niet alleen onze schaarse open ruimten aan, maar leiden er ook toe dat onze wegen stilaan dichtslibben. Het steunpunt ‘Ruimte en Wonen’ stelt in een vrije tribune terecht: “De suburbanisatie in Vlaanderen gaat weldegelijk door. Dat is niet alleen een groot probleem voor de steden, maar ook voor Vlaanderen als geheel. Het is een evolutie die weinig duurzaam is: er verdwijnt open ruimte en het is zeer nefast voor de mobiliteit en dus ook voor het milieu.” Door een aangroei van de buitenstedelijke bevolking neemt het aantal autoverplaatsingen toe, alsook de gemiddelde pendelafstand voor woon-werkverkeer. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat een studie opgemaakt in opdracht van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit aantoont dat tegen 2020 de files in België met meer dan de helft zullen aangroeien. Meer dan 90 procent van de opstoppingen doet zich overigens voor in Vlaanderen en het zal dan ook in Vlaanderen zijn dat de verkeersproblemen van de toekomst zich zullen afspelen. In 2007 bedroeg de dagelijkse gemiddelde lengte van de files in Vlaanderen 103 kilometer, in 2020 zal de gemiddelde file aangedikt zijn tot 160 kilometer. Studies tonen inmiddels aan dat de Vlaamse lucht tot de vuilste ter wereld behoort, voor een groot deel een gevolg van het wegtransport. Wie de Vlaamse open ruimten en het Vlaamse milieu in zijn hart draagt, stemt dus best niet voor de partij Groen! wiens politiek programma van alle Vlaamse partijen allicht het meest neigt naar een volledig ‘open grenzen’-beleid.” Als dit hét argument van De Wever is om een samenwerking met het Vlaams Belang af te wijzen, dan zegt dat in ieder geval meer over De Wever en zijn partij dan over het Vlaams Belang. Laatst gewijzigd door armando : 25 september 2012 om 19:40. |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Ik begin al langs om meer te twijfelen aan Bart De Wever. en velen met mij. er staat ons waarschijnlijk een tweede heruitgave van de volksunie te wachten, en dat willen de Vlamingen niet.
Zal ik waarschijnlijk niet meer meemaken, maar ik denk dat het Vlaams Belang dan terug de wind in de zeilen zal hebben, en of men er dan nog rond zal kunnen fietsen, zonder dat den boel ontploft, betwijfel ik |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Evenals Groen de partij is die de grootste vijand van het milieu is. Weeral een reden om deze keer voor VB te gaan. Ze maken van alle partijen de meest juiste analyses en geven soms ook nog de beste oplossingen. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij twijfelt niet aan De Winter; ik twijfel niet aan De Wever. Wat de Vlamingen willen: We weten inmiddels wat jij wilt; we weten ook wat ik wil. Wat de Vlamingen willen, zal een eerstvolgende keer duidelijk zijn de 14° oktober; de keer daarop in de lente van 2014. Verder moet er maar één ding ontploffen: structuren. Maar of jij van hetzelfde gedacht bent, dat weet ik nu nog niet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() wie te paard zijn rapen plukt, is al vaak verongelukt
|
![]() |