![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegenstander? | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
3 | 37,50% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 62,50% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het is een grove schande dat wij als belastingbetalers handenvol geld moeten ophoesten voor moordenaars en pedofielen van het type Dutroux
omdat die jaren aan één stuk hele dagen zitten te niksen in hun cel en zich zelfs amuseren met TV,PC,kranten etc.,alle elementen die hun straf verlichten,terwijl het hele gevangenissysteem zelfbedruipend kan worden gemaakt door DWANGARBEID in te voeren op grote schaal. Daarom pleit ik ervoor alle gevangenissen op het Europese vasteland te sluiten. Delinkwenten die een strijf krijgen opgelegd van minder dan één jaar krijgen huisarrest met elektronisch toezicht;zwaarder gestraften worden gedeporteerd om dwangarbeid te verrichten. Europa heeft nl.één groot braakliggend eiland ter beschikking (het grootste ter wereld) nl.GROEN- LAND,ter grootte van méér dan vier x de totale oppervlakte van Frankrijk, en waarvan de bodem vol zit met graniet,koper,steenkool,zink,ijzer, nikkel,kryoliet,terwijl ook de anwezigheid van aardolie en aardgas is vastgesteld,allemaal nog onontgonnen. Het behoort thans toe aan E.U.- lidstaat Denemarken dat er echter weinig of geen opbrengst aan heeft omdat het eiland zo weinig gastvrij is voor mensen die comfortabel willen leven,zodanig dat het gehele eiland slechts en veertigduizendtal inwoners telt,vnl.vissers. Welnu,als Europa een nieuwe TGV-lijn plant,worden langs het gehele traject duizenden bewoners onteigend met het bevel op te hoepelen,daarom lijkt het me niet onredelijk om hetzelfde te doen met de Groenlanders,met een eenmalige gouden handdruk welteverstaan,te weten gratis herhuisvesting in Denemarken zelf en een mooie vertrek- premie. Als dan de Europese regeringen het daarover eens worden kunnen ze alle zwaar-gestraften naar daar sturen om dwangarbeid te verrichten,waarna het gehele systeem zichzelf zal bekostigen en ons nog winst zal opleveren ook! Nu al zijn er in Europees verband verschillende NAVO-bases gevestigd,dus waarom niet ook één mega-openlucht gevangenis voor alle landen samen? Het moderne Australie is ooit zo ontstaan en alleen een zware crimineel-in-spé kan hier bezwaren tegen koesteren. De modale burger echter mag dan gerust zijn dat e misbruikers en moordenaars van onze kinderen het zwaar te verduren krijgen;gevaarlijke toestanden met bajes middenin onze stadscentra waaruit schietgevaarlijke gangsters kunnen ontsnappen zullen niet meer bestaan en het mooiste van al is dat het ons geen belastinggeld meer zal kosten. De gevangenen zullen worden uitgenodigd zelf hun blokhutjes te bouwen en krijgen een chip in de arm ingeplant waarmee ze ten allen tijde kunnen worden getraceerd,zodat het gehele eiland nieteens hoeft te worden omheind en dus de bewaking minimaal kan worden gehouden. Ook voor de gevangenen zelf zit er een groot voordeel aan vast;na hun vrijlating immers kunnen zij weer probleemloos worden ingeschakeld in het gewone arbeidscircuit,terwijl nu ex-gedetineerden die lang hebben gezeten maar moeilijk werk vinden omdat men er van uit gaat dat zij het werken en de arbeidsdiscipline zijn verleerd. En Denemarken zal er ook alle baat bij hebben,want zal natuurlijk een percentje mogen opstrijken van de winst op alle delfstoffen. Wie mijn idee te fantasierijk vindt moet maar eens denken aan Jules Verne die werd bespot toen hij zijn roman schreef over een raket die naar de maan ging,maar een paar generaties later door de realiteit werd ingehaald. Voor meer info over al mijn voor- uitstrevende ideeen ga naar http://wolfgang-meister.skynetblogs.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het idee om elke misdaad te bestraffen met dwangarbeid stel ik al heel lang voor.
Helaas voor de weldenkende mensen vinden de politici dat geen goed idee.. ze gaan ervan uit, als ze ooit betrapt worden op hun gesjoemel, en hun medesjoemelaars zien hun kans schoon om de zwarte piet door te schuiven, ze ook in een cel terecht komen. Dus eerst en vooral maken ze het rechtsysteem zo ingewikkeld mogelijk, laten ze geen achterdeurtjes, maar complete hangaarpoorten zitten. En als dat nog niet genoeg is, zorgen ze ervoor dat ze in een kuuroord terecht komen. Maar ik moet zeggen, Groenland is een leuk idee.. zoiets als Manhattan in "Escape from New York" Eten en materiaal word geruild voor grondstoffen in dit geval.Helaas dat het transport zo duur is.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() *knip*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() afmaken dat volkje ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik steun dit voorstel zolang dwangarbeid enkel mag gebruikt worden voor openbare diensten. Men mag de privesector niet blootstellen aan concurrentie met zero-cost arbeid.
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben ze dat al eens niet geprobeerd in .... Siberie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkte daar prima. De "misdadigers" die daar terecht kwamen vertoonden geen tekenen van hervallen in de "misdaad".
Ik zou het korter bij huis zoeken. De steenkoolmijnen, de steengroeven, de waterwerken. Kost minder en is makkelijker te kontroleren.
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Voor zware misdaden vind ik dwangarbeid wel gepast. Ik vind het schandalig dat ze gevangenen ook nog eens over een Canal+-abonnement beschikken.
Het mag dus zolang men niet de volgende situatie krijgt: Groenland: "Wij hebben méér gevangenen nodig." Ministerie van Justitie: "Wij hebben geen misdadigers meer...of wacht...een paar valse klachten en we hebben weer werkkrachten en méér winst... ![]() Ik vind racisme ook een zware misdaad... ![]()
![]() |
#10 | |
|
![]() het wordt tijd dat we eindelijk eens proberen begrijpen wat mensen drijft tot misdaad. niet uit medeleven ofzo, wel om ze in de toekomst te vermijden. de enige manier om een nieuw dutroux-geval te voorkomen is te onderzoeken wat hem dreef. zo kunnen signalen bij anderen voortijdig worden opgespoord en behandeld.
ons systeem werkt niet. recidivisme is nog steeds hoog. ook dwangarbeid zal niet helpen. straffen is niet voldoende. het voorkomt misdaad niet. kunnen we dan niet proberen voorkomen? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou als gedetineerde dwangarbeid prefereren over het in de cel liggen weg te rotten.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bega geen misdaden, dus dat in een cel zitten zal wel meevallen. Eneuh, als ik dan toch in de cel moet, dan toch op de wijze "Van Rossem" Of "Dutroux" aub...
Indien ik een misdaad bega, en gepakt word, dan ben ik ofwel dom geweest-en verdien ik straf, en dan is dwangarbeid een goeie manier om het mezelf duidelijk te maken. Of ik heb iets passioneels gedaan, waar ik mezelf wil voor straffen en louteren, oftewel liever 5 jaar steenkoolmijn dan 1 jaar rotten in een cel. [size=2]En 12 Inch Bubba... tja, we zullen wel zien hoe we de rollen verdelen in de cel.... het is perfect mogelijk dat onze grote jongen een vrouwtje van ziel is. ![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is amerika ontstaan, alle gevangenen werden gedeporteerd naar ginder, nu staan ze met atoomwapens naar hier gericht!
|
![]() |
![]() |