Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2004, 17:59   #1
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
maar ja, je bent dan een anti semiet he
Ge zijt niet antisemiet omdat ge tegen de Israelische regering bent, of omdat je een probleem hebt met de territoriale en/of zelfverdediging/agressive acties van Israel ...
Je bent antisemiet omdat je een andere standaard toepast op en andere eisen hebt van de Joodse staat dan van andere staten ..

Als 1 of andere Arabische of Afrikaanse stam exact hetzelfde zou doen als de Israeli's op dat territorium zou geen enkele Europese haan ernaar kraaien ... (zie ook bvb. dat er in de voorbije 6 maanden meer moorden zijn geweest in Sudan dan in 50 jaar conflict tussen Israel en de Palestijnen, dat andere volkeren in het midden-oosten helemaal geen zelfbeschikkingsrecht hebben (want hoe kan een volk zelfbeschikkingsrecht hebben/uitoefenen als ze haar leiders niet kan kiezen en de meeste arabische landen hebben nog nooit verkiezingen gehad, dat het algemeen geweten is en het zelf niet geheim gehouden worden dat al die regimes in het Midden Oosten dagelijks duizenden mensen martelen, dat vrouwen en minderheden onderdrukt worden etc... )

Dat raakt uw kouwe kleren niet of amper en hetzelfde geldt voor vele Europeanen. Als echter de Israelische regering actie onderneemt dan springt u, en vele europeanen, direct op de barricades. Uw kritiek op de Israelische regering is voor een deel gerechtvaardigd want niet alle acties van die regering zijn kosher zullen we maar zeggen maar u verliest uw morele rechtvaardiging als u zo goed als alle andere volkeren, die gelijkaardige en veel ergere acties ondernemen, niet of amper bekritiseert (ik weet het, u gaat zeggen dat u ook tegen wat er in de Soedan gebeurt bent, maar ik zie u geen banners ervoor maken en ik zie Europa ook geen betogingen organiseren)... Het feit dat u de Joden op een andere manier behandelt dan alle andere volkeren maakt de kritiek die sommigen op u hebben gerechtvaardigd.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:45   #2
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
maar ja, je bent dan een anti semiet he
Ge zijt niet antisemiet omdat ge tegen de Israelische regering bent, of omdat je een probleem hebt met de territoriale en/of zelfverdediging/agressive acties van Israel ...
Je bent antisemiet omdat je een andere standaard toepast op en andere eisen hebt van de Joodse staat dan van andere staten ..

Als 1 of andere Arabische of Afrikaanse stam exact hetzelfde zou doen als de Israeli's op dat territorium zou geen enkele Europese haan ernaar kraaien ... (zie ook bvb. dat er in de voorbije 6 maanden meer moorden zijn geweest in Sudan dan in 50 jaar conflict tussen Israel en de Palestijnen, dat andere volkeren in het midden-oosten helemaal geen zelfbeschikkingsrecht hebben (want hoe kan een volk zelfbeschikkingsrecht hebben/uitoefenen als ze haar leiders niet kan kiezen en de meeste arabische landen hebben nog nooit verkiezingen gehad, dat het algemeen geweten is en het zelf niet geheim gehouden worden dat al die regimes in het Midden Oosten dagelijks duizenden mensen martelen, dat vrouwen en minderheden onderdrukt worden etc... )

Dat raakt uw kouwe kleren niet of amper en hetzelfde geldt voor vele Europeanen. Als echter de Israelische regering actie onderneemt dan springt u, en vele europeanen, direct op de barricades. Uw kritiek op de Israelische regering is voor een deel gerechtvaardigd want niet alle acties van die regering zijn kosher zullen we maar zeggen maar u verliest uw morele rechtvaardiging als u zo goed als alle andere volkeren, die gelijkaardige en veel ergere acties ondernemen, niet of amper bekritiseert (ik weet het, u gaat zeggen dat u ook tegen wat er in de Soedan gebeurt bent, maar ik zie u geen banners ervoor maken en ik zie Europa ook geen betogingen organiseren)... Het feit dat u de Joden op een andere manier behandelt dan alle andere volkeren maakt de kritiek die sommigen op u hebben gerechtvaardigd.
Het is niet alleen over Sudan dat het gaat. Bij de herdenking van Rwanda waren die anti-Israeliers er ook niet bij. Selectieve verontwaarding vanwege wie?
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:47   #3
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

8) dubbele topic

en weer dubbele hypocrisie 8)


jaja israel : altijd goed !!!!!!!!!!!!!!!!!
OF anders : ANTI SeMIET !!! , "ze" zullen nog wel eens langs komen bij u

8)
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:52   #4
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Het is niet alleen over Sudan dat het gaat. Bij de herdenking van Rwanda waren die anti-Israeliers er ook niet bij. Selectieve verontwaarding vanwege wie?
langs beide zijden is er selectieve verontwaardiging, en dat zie je meteen als je je neutraal durft opstellen en de zaken nuchter bekijkt: enerzijds legt Bruut Geweld inderdaad wel erg veel de nadruk op Israel. Dat is zijn goed recht, maar dat maakt hem neit zo geloofwaardig wat betreft zijn neutraliteit. Idem voor zijn tegenstanders: de VS en Israel zijn praktisch onschendbaar. Pascal L. mag dan een punt hebben met zijn post, hij is ook diegene die altijd psot over wreedheden in het MO zonder daarbij de agressie van de Amerikanen in kaart te brengen...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:56   #5
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
8) dubbele topic

en weer dubbele hypocrisie 8)


jaja israel : altijd goed !!!!!!!!!!!!!!!!!
OF anders : ANTI SeMIET !!! , "ze" zullen nog wel eens langs komen bij u

8)
Nee bruut geweld, ik dacht dat u niet begreep wat ik probeerde uit te leggen maar nu zie ik dat het gewoon slechte wil is ... en hierbij herdoop ik u tot 'Bruut Gelul'.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:59   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Put 'it' on ignore, Pacal. Er zijn leukere en verrijkendere dingen in het leven 8)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 19:01   #7
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard



jaah , het gekende speel de man verhaal...
je zou toch allang moeten doorhebben dat zoiets mij volkomen koud laat en het hoegenaamd mijn terechte kritiek niet doet ophouden..

Maar fijn dat je weer die praktijken toewendt die andere joden hier op het forum ook steeds gebruiken.

al goed dat ik zelf joden ken , en beter weet anders zou ik kunnen denken dat jullie allemaal zo zijn

het anti semitisme zal er natuurlijk veel van verminderen, van dergelijke mentaliteit
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 19:04   #8
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Het is niet alleen over Sudan dat het gaat. Bij de herdenking van Rwanda waren die anti-Israeliers er ook niet bij. Selectieve verontwaarding vanwege wie?
Ik zie dat de verontwaarding aangaande Sudan, de kindersoldaten, Rwanda enz... (de lijst is zeer lang) sommigen niet interesseert. Wat is dan de reden van selectieve verontwaardiging van bepaalde hier?

Zelf de Arabieren worden beschaamd dat hun eigen media en politiekers selectief verontwaardigd zijn en over Sudan monddood zijn.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 19:06   #9
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
langs beide zijden is er selectieve verontwaardiging, en dat zie je meteen als je je neutraal durft opstellen en de zaken nuchter bekijkt: enerzijds legt Bruut Geweld inderdaad wel erg veel de nadruk op Israel. Dat is zijn goed recht, maar dat maakt hem neit zo geloofwaardig wat betreft zijn neutraliteit. Idem voor zijn tegenstanders: de VS en Israel zijn praktisch onschendbaar. Pascal L. mag dan een punt hebben met zijn post, hij is ook diegene die altijd psot over wreedheden in het MO zonder daarbij de agressie van de Amerikanen in kaart te brengen...
Ik geeft u zeker geen ongelijk als u zegt dat ik vooral 1 kant belicht, Seba. Maar goed, het Europese anti-amerikanisme en anti-israelisme, vooral de donkere en ongerechtvaardigde kanten van beide, mag wel eens terug in balans worden gebracht door de andere kant van de zaken (sterk) te belichten. Want die balans ontbreekt naar mijn mening echt wel in Europa.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 19:45   #10
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Ik geeft u zeker geen ongelijk als u zegt dat ik vooral 1 kant belicht, Seba. Maar goed, het Europese anti-amerikanisme en anti-israelisme, vooral de donkere en ongerechtvaardigde kanten van beide, mag wel eens terug in balans worden gebracht door de andere kant van de zaken (sterk) te belichten. Want die balans ontbreekt naar mijn mening echt wel in Europa.
Heel dat "balans" gedoe is een flauw excuus dat door iedereen overgebruikt wordt om het eigen gedrag en de eigen sympathieën te rechtvaardigen. Geef toch gewoon toe dat je aan de kant van de Joden, de Moslims, de Autochtonen, de Allochtonen, de WatDanOok staat in plaats van te lullen over "balans", mensen.

In die categorie vind ik zelf het belachelijkste van allemaal die stelling "Ik ben onbeschoft om voor een balans te zorgen met 'den diene' die ook zo onbeschoft is".
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 20:51   #11
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
langs beide zijden is er selectieve verontwaardiging, en dat zie je meteen als je je neutraal durft opstellen en de zaken nuchter bekijkt: enerzijds legt Bruut Geweld inderdaad wel erg veel de nadruk op Israel. Dat is zijn goed recht, maar dat maakt hem neit zo geloofwaardig wat betreft zijn neutraliteit. Idem voor zijn tegenstanders: de VS en Israel zijn praktisch onschendbaar. Pascal L. mag dan een punt hebben met zijn post, hij is ook diegene die altijd psot over wreedheden in het MO zonder daarbij de agressie van de Amerikanen in kaart te brengen...
Ik geeft u zeker geen ongelijk als u zegt dat ik vooral 1 kant belicht, Seba. Maar goed, het Europese anti-amerikanisme en anti-israelisme, vooral de donkere en ongerechtvaardigde kanten van beide, mag wel eens terug in balans worden gebracht door de andere kant van de zaken (sterk) te belichten. Want die balans ontbreekt naar mijn mening echt wel in Europa.
Er is een zeer belangrijk persbericht van de regering over de strijd tegen racisme en antisemitisme. Indien iemand dat electronisch kan bemachtigen zou het wel nuttig zijn hier te posten.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:19   #12
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik heb het vandaag ontvangen.

PERSBERICHT van
Marie Arena, Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke Kansen
Laurette Onkelinx, Minister van Justitie
Patrick Dewael, Minister van Binnenlandse Zaken


Federaal actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie

Enkele bijzonder verontrustende gebeurtenissen – zoals het
antisemitische geweld in Antwerpen en, zeer recent, de agressie tegen
een opvangcentrum voor asielzoekers – vereisen verduidelijking en meer
concrete antwoorden inzake preventie en repressie van racisme,
antisemitisme en xenofobie.

Om vastberaden en doeltreffend acties te kunnen voeren tegen racisme is
er nood aan volharding en coherentie, alsook aan een permanente
evaluatie van de resultaten.

Op initiatief van de Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke

Kansen en in samenwerking met de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken, heeft het Kernkabinet op 14 juli 2004 de principes goedgekeurd
van een federaal actieplan tegen geweld ingegeven door racisme,
antisemitisme en xenofobie.

De voorgestelde krachtlijnen hebben vooral de ontwikkeling voor ogen van

initiatieven tegen de ideologieën, de uitspraken en het geweld die zijn
ingegeven door de rassen- en jodenhaat. Deze principes zijn gebaseerd
op de aanbevelingen die zijn geformuleerd in het verslag 2003 over
België dat werd opgesteld door de Europese Commissie tegen racisme en
onverdraagzaamheid van de Raad van Europa, alsook de aanbevelingen van
25 juni 2004 betreffende de strijd tegen het antisemitisme, die werden
opgesteld door dezelfde Commissie.

Tijdens de Ministerraad van 30 en 31 maart heeft de Regering de strijd
tegen het racisme verheven tot prioriteit inzake veiligheid en justitie.

Vanuit dat perspectief hebben de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken reeds een aantal initiatieven inzake genomen.

De uitvoering van de wetgeving inzake de etnische discriminaties en het
beleid ter bevordering van de gelijkheid op vlak van werk, onderwijs,
huisvesting en, in bredere zin, alle sectoren van het sociale,
economische en culturele leven zijn ten dele afhankelijk van
samenwerkingsverbanden met de deelstaten. Deze facetten zullen worden
uitgewerkt met de Gemeenschappen en Gewesten.

Het federaal plan zal worden gecoördineerd in een breder kader tijdens
een Interministeriële Conferentie over de gelijke kansen, waarop ook de
Gemeenschappen en Gewesten verzocht zullen worden voorstellen te
formuleren.

Over iedere krachtlijn van het plan zal een concreet voorstel
geformuleerd worden, dat zal voorgesteld worden op de Ministerraad in
september.

Federaal Actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie
Principes

Toepassing van de antidiscriminerende wetgeving

- Evaluatie van de coördinatie van de bepalingen inzake intern recht die

voortvloeien uit de Europese richtlijnen

- Versterking van de opleiding van agenten en magistraten.

- Versterking van de samenwerking tussen de Hoge Raad voor Justitie en
het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.

- Start van de informatiecampagne over de antidiscriminerende wetgeving

- Elke veroordeling op basis van wetten die het racisme en het
negationisme beteugelen, moet in de toekomst automatisch leiden tot het
verlies van de politieke en burgerrechten voor bepaalde duur, zoals nu
het geval is voor ambtenaren.

1. Opvolging van de klachten

- De terminologie bijwerken om beter te kunnen bepalen welke de
racistische of antisemitische motieven zijn van bepaalde overtredingen

- Periodieke verslagen van de Procureurs-generaal over de opvolging en
de analyse van de klachten, op basis van de werkzaamheden van de
referentiemagistraten.

- De samenwerking tussen de gerechtelijke autoriteiten en het Centrum
voor gelijkheid van kansen optimaliseren.

2. Internet als instrument voor de verspreiding van racistische en
antisemitische ideologieën

- Implementatie en evaluatie van de wet van 11 maart 2003 met het oog op

een adequate en doeltreffende toepassing ervan bij de bestrijding van
racisme en antisemitisme.

- Protocolakkoord tussen het Centrum voor de gelijkheid van kansen en
het Bestuur controle en bemiddeling van de FOD Economische Zaken

- Inrichten van een seminarie ter sensibilisering van de actoren (4e
trimester 2004)

- Oprichting van een specifieke cel die toezicht houdt op racistische
boodschappen op het internet in het kader van een partnerschap tussen
het Observatorium voor het Internet en het Centrum voor Gelijkheid van
Kansen

3. Verspreiding van racistische pamfletten

- De regering zal er over waken dat overheidsbedrijven weigeren om
pamfletten met een racistisch karakter te verspreiden, door de wet van
1991 op de overheidsbedrijven te wijzigen. Zij zal over dit onderwerp
ook een reflectie houden met de betrokken actoren in de privé-sector.

4. Strijd tegen vooroordelen

- Oprichting van een "platform van de democratie" in de 15 grootsteden
van het land, dewelke gelast worden met het stimuleren van de
initiatieven die op lokaal niveau genomen worden om het "samenleven" te
bevorderen.

- Steun bij de oprichting van een leercentrum, o.a. ten gunste van de
joods-arabische dialoog, dat zich zal richten tot de opvoeders en
verenigingen, en dat zich zal bezighouden met de uitwerking van
activiteitenprogramma’s en pedagogische instrumenten waarmee men kan
komen tot een betere interculturele dialoog en de vooroordelen en
amalgamen kan doen afnemen.

- Steun bij het opstellen van pedagogische documenten, die aangepast
zijn aan de beoogde doelgroepen, om zo de kennis over de culturele
diversiteit in België, en in het bijzonder over de islam en de
beoefening ervan, te verbeteren.

- Ontwikkeling van onderwijsprogramma’s in verband met tolerantie en
respect voor Mensenrechten uitgaand van een werk van nagedachtenis

5. Media

- Evaluatie van de impact van de aanbevelingen van de AVBB uit 1994 over

de informatie met betrekking tot personen van vreemde origine alsook van

de protocolakkoorden tussen de autoriteiten voor toezicht op de
audiovisuele media, de journalistenverenigingen en het Centrum voor de
gelijkheid van kansen.

- Inrichting, samen met de Franse en Vlaamse Gemeenschappen, van een
forum voor beroepsmensen (onderwijs, media…) over strategieën, dat
verslag moet uitbrengen van internationale evenementen, die meer bepaald

betrekking hebben op het Midden-Oosten en op zaken in verband met
terrorisme, zonder de vooroordelen aan te wakkeren.




6. Politiediensten

- Sensibilisering van de politiediensten voor de problematiek van
racisme en antisemitisme

- Zorgen voor een adequate opvolging van de klachten die ingediend
worden bij de Dienst “Intern Toezicht” van de politiediensten of het
Comité P of bij de Algemene Inspectie van de Federale Politie en van de
Lokale Politie tegen politieambtenaren

- Structurering van de statistieken over de opvolging van disciplinaire
klachten

- Kwantitatieve en kwalitatieve evaluatie van de campagnes voor de
werving van personen van vreemde origine door de federale politie

7. Staatsveiligheid

- De Minister van Justitie zal de Staatsveiligheid sensibiliseren voor
kwesties die verband houden met de verspreiding van ideologieën die
aanzetten tot rassenhaat of religieuze haat, onder het voorwendsel van
gemoraliseer of onderwijs.

8. Beschermingsmaatregelen voor de beoogde doelgroepen

- Politionele veiligheidsmaatregelen voor gebouwen van de joodse
gemeenschap, indien het crisiscentrum of een lokale politiezone dit op
basis van een bestaande of potentiële dreiging noodzakelijk acht.

- Evaluatie van de veiligheidsvoorwaarden en -instrumenten die door de
lokale politie in de praktijk zijn gebracht om de veiligheid van de
bewoners van de opvangcentra voor asielzoekers te waarborgen.

9. Een werkinstrument voor de evaluatie van verdraagzaamheid

- Er zal een overeenkomst worden opgesteld met de universitaire
onderzoekscentra om een instrument te ontwikkelen dat de kwantitatieve
en kwalitatieve evolutie van de racistische, antisemitische en xenofobe
gevoelens in België kan meten.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:29   #13
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Ik ook, zit jij ook op de distributielijst van de regering?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ik heb het vandaag ontvangen.

PERSBERICHT van
Marie Arena, Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke Kansen
Laurette Onkelinx, Minister van Justitie
Patrick Dewael, Minister van Binnenlandse Zaken


Federaal actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie

Enkele bijzonder verontrustende gebeurtenissen – zoals het
antisemitische geweld in Antwerpen en, zeer recent, de agressie tegen
een opvangcentrum voor asielzoekers – vereisen verduidelijking en meer
concrete antwoorden inzake preventie en repressie van racisme,
antisemitisme en xenofobie.

Om vastberaden en doeltreffend acties te kunnen voeren tegen racisme is
er nood aan volharding en coherentie, alsook aan een permanente
evaluatie van de resultaten.

Op initiatief van de Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke

Kansen en in samenwerking met de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken, heeft het Kernkabinet op 14 juli 2004 de principes goedgekeurd
van een federaal actieplan tegen geweld ingegeven door racisme,
antisemitisme en xenofobie.

De voorgestelde krachtlijnen hebben vooral de ontwikkeling voor ogen van

initiatieven tegen de ideologieën, de uitspraken en het geweld die zijn
ingegeven door de rassen- en jodenhaat. Deze principes zijn gebaseerd
op de aanbevelingen die zijn geformuleerd in het verslag 2003 over
België dat werd opgesteld door de Europese Commissie tegen racisme en
onverdraagzaamheid van de Raad van Europa, alsook de aanbevelingen van
25 juni 2004 betreffende de strijd tegen het antisemitisme, die werden
opgesteld door dezelfde Commissie.

Tijdens de Ministerraad van 30 en 31 maart heeft de Regering de strijd
tegen het racisme verheven tot prioriteit inzake veiligheid en justitie.

Vanuit dat perspectief hebben de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken reeds een aantal initiatieven inzake genomen.

De uitvoering van de wetgeving inzake de etnische discriminaties en het
beleid ter bevordering van de gelijkheid op vlak van werk, onderwijs,
huisvesting en, in bredere zin, alle sectoren van het sociale,
economische en culturele leven zijn ten dele afhankelijk van
samenwerkingsverbanden met de deelstaten. Deze facetten zullen worden
uitgewerkt met de Gemeenschappen en Gewesten.

Het federaal plan zal worden gecoördineerd in een breder kader tijdens
een Interministeriële Conferentie over de gelijke kansen, waarop ook de
Gemeenschappen en Gewesten verzocht zullen worden voorstellen te
formuleren.

Over iedere krachtlijn van het plan zal een concreet voorstel
geformuleerd worden, dat zal voorgesteld worden op de Ministerraad in
september.

Federaal Actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie
Principes

Toepassing van de antidiscriminerende wetgeving

- Evaluatie van de coördinatie van de bepalingen inzake intern recht die

voortvloeien uit de Europese richtlijnen

- Versterking van de opleiding van agenten en magistraten.

- Versterking van de samenwerking tussen de Hoge Raad voor Justitie en
het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.

- Start van de informatiecampagne over de antidiscriminerende wetgeving

- Elke veroordeling op basis van wetten die het racisme en het
negationisme beteugelen, moet in de toekomst automatisch leiden tot het
verlies van de politieke en burgerrechten voor bepaalde duur, zoals nu
het geval is voor ambtenaren.

1. Opvolging van de klachten

- De terminologie bijwerken om beter te kunnen bepalen welke de
racistische of antisemitische motieven zijn van bepaalde overtredingen

- Periodieke verslagen van de Procureurs-generaal over de opvolging en
de analyse van de klachten, op basis van de werkzaamheden van de
referentiemagistraten.

- De samenwerking tussen de gerechtelijke autoriteiten en het Centrum
voor gelijkheid van kansen optimaliseren.

2. Internet als instrument voor de verspreiding van racistische en
antisemitische ideologieën

- Implementatie en evaluatie van de wet van 11 maart 2003 met het oog op

een adequate en doeltreffende toepassing ervan bij de bestrijding van
racisme en antisemitisme.

- Protocolakkoord tussen het Centrum voor de gelijkheid van kansen en
het Bestuur controle en bemiddeling van de FOD Economische Zaken

- Inrichten van een seminarie ter sensibilisering van de actoren (4e
trimester 2004)

- Oprichting van een specifieke cel die toezicht houdt op racistische
boodschappen op het internet in het kader van een partnerschap tussen
het Observatorium voor het Internet en het Centrum voor Gelijkheid van
Kansen

3. Verspreiding van racistische pamfletten

- De regering zal er over waken dat overheidsbedrijven weigeren om
pamfletten met een racistisch karakter te verspreiden, door de wet van
1991 op de overheidsbedrijven te wijzigen. Zij zal over dit onderwerp
ook een reflectie houden met de betrokken actoren in de privé-sector.

4. Strijd tegen vooroordelen

- Oprichting van een "platform van de democratie" in de 15 grootsteden
van het land, dewelke gelast worden met het stimuleren van de
initiatieven die op lokaal niveau genomen worden om het "samenleven" te
bevorderen.

- Steun bij de oprichting van een leercentrum, o.a. ten gunste van de
joods-arabische dialoog, dat zich zal richten tot de opvoeders en
verenigingen, en dat zich zal bezighouden met de uitwerking van
activiteitenprogramma’s en pedagogische instrumenten waarmee men kan
komen tot een betere interculturele dialoog en de vooroordelen en
amalgamen kan doen afnemen.

- Steun bij het opstellen van pedagogische documenten, die aangepast
zijn aan de beoogde doelgroepen, om zo de kennis over de culturele
diversiteit in België, en in het bijzonder over de islam en de
beoefening ervan, te verbeteren.

- Ontwikkeling van onderwijsprogramma’s in verband met tolerantie en
respect voor Mensenrechten uitgaand van een werk van nagedachtenis

5. Media

- Evaluatie van de impact van de aanbevelingen van de AVBB uit 1994 over

de informatie met betrekking tot personen van vreemde origine alsook van

de protocolakkoorden tussen de autoriteiten voor toezicht op de
audiovisuele media, de journalistenverenigingen en het Centrum voor de
gelijkheid van kansen.

- Inrichting, samen met de Franse en Vlaamse Gemeenschappen, van een
forum voor beroepsmensen (onderwijs, media…) over strategieën, dat
verslag moet uitbrengen van internationale evenementen, die meer bepaald

betrekking hebben op het Midden-Oosten en op zaken in verband met
terrorisme, zonder de vooroordelen aan te wakkeren.




6. Politiediensten

- Sensibilisering van de politiediensten voor de problematiek van
racisme en antisemitisme

- Zorgen voor een adequate opvolging van de klachten die ingediend
worden bij de Dienst “Intern Toezicht” van de politiediensten of het
Comité P of bij de Algemene Inspectie van de Federale Politie en van de
Lokale Politie tegen politieambtenaren

- Structurering van de statistieken over de opvolging van disciplinaire
klachten

- Kwantitatieve en kwalitatieve evaluatie van de campagnes voor de
werving van personen van vreemde origine door de federale politie

7. Staatsveiligheid

- De Minister van Justitie zal de Staatsveiligheid sensibiliseren voor
kwesties die verband houden met de verspreiding van ideologieën die
aanzetten tot rassenhaat of religieuze haat, onder het voorwendsel van
gemoraliseer of onderwijs.

8. Beschermingsmaatregelen voor de beoogde doelgroepen

- Politionele veiligheidsmaatregelen voor gebouwen van de joodse
gemeenschap, indien het crisiscentrum of een lokale politiezone dit op
basis van een bestaande of potentiële dreiging noodzakelijk acht.

- Evaluatie van de veiligheidsvoorwaarden en -instrumenten die door de
lokale politie in de praktijk zijn gebracht om de veiligheid van de
bewoners van de opvangcentra voor asielzoekers te waarborgen.

9. Een werkinstrument voor de evaluatie van verdraagzaamheid

- Er zal een overeenkomst worden opgesteld met de universitaire
onderzoekscentra om een instrument te ontwikkelen dat de kwantitatieve
en kwalitatieve evolutie van de racistische, antisemitische en xenofobe
gevoelens in België kan meten.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:31   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Ik ook, zit jij ook op de distributielijst van de regering?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ik heb het vandaag ontvangen.

PERSBERICHT van
Marie Arena, Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke Kansen
Laurette Onkelinx, Minister van Justitie
Patrick Dewael, Minister van Binnenlandse Zaken


Federaal actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie

Enkele bijzonder verontrustende gebeurtenissen – zoals het
antisemitische geweld in Antwerpen en, zeer recent, de agressie tegen
een opvangcentrum voor asielzoekers – vereisen verduidelijking en meer
concrete antwoorden inzake preventie en repressie van racisme,
antisemitisme en xenofobie.

Om vastberaden en doeltreffend acties te kunnen voeren tegen racisme is
er nood aan volharding en coherentie, alsook aan een permanente
evaluatie van de resultaten.

Op initiatief van de Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke

Kansen en in samenwerking met de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken, heeft het Kernkabinet op 14 juli 2004 de principes goedgekeurd
van een federaal actieplan tegen geweld ingegeven door racisme,
antisemitisme en xenofobie.

De voorgestelde krachtlijnen hebben vooral de ontwikkeling voor ogen van

initiatieven tegen de ideologieën, de uitspraken en het geweld die zijn
ingegeven door de rassen- en jodenhaat. Deze principes zijn gebaseerd
op de aanbevelingen die zijn geformuleerd in het verslag 2003 over
België dat werd opgesteld door de Europese Commissie tegen racisme en
onverdraagzaamheid van de Raad van Europa, alsook de aanbevelingen van
25 juni 2004 betreffende de strijd tegen het antisemitisme, die werden
opgesteld door dezelfde Commissie.

Tijdens de Ministerraad van 30 en 31 maart heeft de Regering de strijd
tegen het racisme verheven tot prioriteit inzake veiligheid en justitie.

Vanuit dat perspectief hebben de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken reeds een aantal initiatieven inzake genomen.

De uitvoering van de wetgeving inzake de etnische discriminaties en het
beleid ter bevordering van de gelijkheid op vlak van werk, onderwijs,
huisvesting en, in bredere zin, alle sectoren van het sociale,
economische en culturele leven zijn ten dele afhankelijk van
samenwerkingsverbanden met de deelstaten. Deze facetten zullen worden
uitgewerkt met de Gemeenschappen en Gewesten.

Het federaal plan zal worden gecoördineerd in een breder kader tijdens
een Interministeriële Conferentie over de gelijke kansen, waarop ook de
Gemeenschappen en Gewesten verzocht zullen worden voorstellen te
formuleren.

Over iedere krachtlijn van het plan zal een concreet voorstel
geformuleerd worden, dat zal voorgesteld worden op de Ministerraad in
september.

Federaal Actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie
Principes

Toepassing van de antidiscriminerende wetgeving

- Evaluatie van de coördinatie van de bepalingen inzake intern recht die

voortvloeien uit de Europese richtlijnen

- Versterking van de opleiding van agenten en magistraten.

- Versterking van de samenwerking tussen de Hoge Raad voor Justitie en
het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.

- Start van de informatiecampagne over de antidiscriminerende wetgeving

- Elke veroordeling op basis van wetten die het racisme en het
negationisme beteugelen, moet in de toekomst automatisch leiden tot het
verlies van de politieke en burgerrechten voor bepaalde duur, zoals nu
het geval is voor ambtenaren.

1. Opvolging van de klachten

- De terminologie bijwerken om beter te kunnen bepalen welke de
racistische of antisemitische motieven zijn van bepaalde overtredingen

- Periodieke verslagen van de Procureurs-generaal over de opvolging en
de analyse van de klachten, op basis van de werkzaamheden van de
referentiemagistraten.

- De samenwerking tussen de gerechtelijke autoriteiten en het Centrum
voor gelijkheid van kansen optimaliseren.

2. Internet als instrument voor de verspreiding van racistische en
antisemitische ideologieën

- Implementatie en evaluatie van de wet van 11 maart 2003 met het oog op

een adequate en doeltreffende toepassing ervan bij de bestrijding van
racisme en antisemitisme.

- Protocolakkoord tussen het Centrum voor de gelijkheid van kansen en
het Bestuur controle en bemiddeling van de FOD Economische Zaken

- Inrichten van een seminarie ter sensibilisering van de actoren (4e
trimester 2004)

- Oprichting van een specifieke cel die toezicht houdt op racistische
boodschappen op het internet in het kader van een partnerschap tussen
het Observatorium voor het Internet en het Centrum voor Gelijkheid van
Kansen

3. Verspreiding van racistische pamfletten

- De regering zal er over waken dat overheidsbedrijven weigeren om
pamfletten met een racistisch karakter te verspreiden, door de wet van
1991 op de overheidsbedrijven te wijzigen. Zij zal over dit onderwerp
ook een reflectie houden met de betrokken actoren in de privé-sector.

4. Strijd tegen vooroordelen

- Oprichting van een "platform van de democratie" in de 15 grootsteden
van het land, dewelke gelast worden met het stimuleren van de
initiatieven die op lokaal niveau genomen worden om het "samenleven" te
bevorderen.

- Steun bij de oprichting van een leercentrum, o.a. ten gunste van de
joods-arabische dialoog, dat zich zal richten tot de opvoeders en
verenigingen, en dat zich zal bezighouden met de uitwerking van
activiteitenprogramma’s en pedagogische instrumenten waarmee men kan
komen tot een betere interculturele dialoog en de vooroordelen en
amalgamen kan doen afnemen.

- Steun bij het opstellen van pedagogische documenten, die aangepast
zijn aan de beoogde doelgroepen, om zo de kennis over de culturele
diversiteit in België, en in het bijzonder over de islam en de
beoefening ervan, te verbeteren.

- Ontwikkeling van onderwijsprogramma’s in verband met tolerantie en
respect voor Mensenrechten uitgaand van een werk van nagedachtenis

5. Media

- Evaluatie van de impact van de aanbevelingen van de AVBB uit 1994 over

de informatie met betrekking tot personen van vreemde origine alsook van

de protocolakkoorden tussen de autoriteiten voor toezicht op de
audiovisuele media, de journalistenverenigingen en het Centrum voor de
gelijkheid van kansen.

- Inrichting, samen met de Franse en Vlaamse Gemeenschappen, van een
forum voor beroepsmensen (onderwijs, media…) over strategieën, dat
verslag moet uitbrengen van internationale evenementen, die meer bepaald

betrekking hebben op het Midden-Oosten en op zaken in verband met
terrorisme, zonder de vooroordelen aan te wakkeren.




6. Politiediensten

- Sensibilisering van de politiediensten voor de problematiek van
racisme en antisemitisme

- Zorgen voor een adequate opvolging van de klachten die ingediend
worden bij de Dienst “Intern Toezicht” van de politiediensten of het
Comité P of bij de Algemene Inspectie van de Federale Politie en van de
Lokale Politie tegen politieambtenaren

- Structurering van de statistieken over de opvolging van disciplinaire
klachten

- Kwantitatieve en kwalitatieve evaluatie van de campagnes voor de
werving van personen van vreemde origine door de federale politie

7. Staatsveiligheid

- De Minister van Justitie zal de Staatsveiligheid sensibiliseren voor
kwesties die verband houden met de verspreiding van ideologieën die
aanzetten tot rassenhaat of religieuze haat, onder het voorwendsel van
gemoraliseer of onderwijs.

8. Beschermingsmaatregelen voor de beoogde doelgroepen

- Politionele veiligheidsmaatregelen voor gebouwen van de joodse
gemeenschap, indien het crisiscentrum of een lokale politiezone dit op
basis van een bestaande of potentiële dreiging noodzakelijk acht.

- Evaluatie van de veiligheidsvoorwaarden en -instrumenten die door de
lokale politie in de praktijk zijn gebracht om de veiligheid van de
bewoners van de opvangcentra voor asielzoekers te waarborgen.

9. Een werkinstrument voor de evaluatie van verdraagzaamheid

- Er zal een overeenkomst worden opgesteld met de universitaire
onderzoekscentra om een instrument te ontwikkelen dat de kwantitatieve
en kwalitatieve evolutie van de racistische, antisemitische en xenofobe
gevoelens in België kan meten.
Die persberichten krijg ik inderdaad standaard toegestuurd.
Vooral als het over dit soort onderwerpen gaat. Jij ook?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:34   #15
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

yep
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:36   #16
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Niet alle maar toch een paar die door een persdienst geselecteerd worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ik heb het vandaag ontvangen.

PERSBERICHT van
Marie Arena, Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke Kansen
Laurette Onkelinx, Minister van Justitie
Patrick Dewael, Minister van Binnenlandse Zaken


Federaal actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie

Enkele bijzonder verontrustende gebeurtenissen – zoals het
antisemitische geweld in Antwerpen en, zeer recent, de agressie tegen
een opvangcentrum voor asielzoekers – vereisen verduidelijking en meer
concrete antwoorden inzake preventie en repressie van racisme,
antisemitisme en xenofobie.

Om vastberaden en doeltreffend acties te kunnen voeren tegen racisme is
er nood aan volharding en coherentie, alsook aan een permanente
evaluatie van de resultaten.

Op initiatief van de Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke

Kansen en in samenwerking met de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken, heeft het Kernkabinet op 14 juli 2004 de principes goedgekeurd
van een federaal actieplan tegen geweld ingegeven door racisme,
antisemitisme en xenofobie.

De voorgestelde krachtlijnen hebben vooral de ontwikkeling voor ogen van

initiatieven tegen de ideologieën, de uitspraken en het geweld die zijn
ingegeven door de rassen- en jodenhaat. Deze principes zijn gebaseerd
op de aanbevelingen die zijn geformuleerd in het verslag 2003 over
België dat werd opgesteld door de Europese Commissie tegen racisme en
onverdraagzaamheid van de Raad van Europa, alsook de aanbevelingen van
25 juni 2004 betreffende de strijd tegen het antisemitisme, die werden
opgesteld door dezelfde Commissie.

Tijdens de Ministerraad van 30 en 31 maart heeft de Regering de strijd
tegen het racisme verheven tot prioriteit inzake veiligheid en justitie.

Vanuit dat perspectief hebben de Ministers van Justitie en Binnenlandse
Zaken reeds een aantal initiatieven inzake genomen.

De uitvoering van de wetgeving inzake de etnische discriminaties en het
beleid ter bevordering van de gelijkheid op vlak van werk, onderwijs,
huisvesting en, in bredere zin, alle sectoren van het sociale,
economische en culturele leven zijn ten dele afhankelijk van
samenwerkingsverbanden met de deelstaten. Deze facetten zullen worden
uitgewerkt met de Gemeenschappen en Gewesten.

Het federaal plan zal worden gecoördineerd in een breder kader tijdens
een Interministeriële Conferentie over de gelijke kansen, waarop ook de
Gemeenschappen en Gewesten verzocht zullen worden voorstellen te
formuleren.

Over iedere krachtlijn van het plan zal een concreet voorstel
geformuleerd worden, dat zal voorgesteld worden op de Ministerraad in
september.

Federaal Actieplan inzake racisme, antisemitisme en xenofobie
Principes

Toepassing van de antidiscriminerende wetgeving

- Evaluatie van de coördinatie van de bepalingen inzake intern recht die

voortvloeien uit de Europese richtlijnen

- Versterking van de opleiding van agenten en magistraten.

- Versterking van de samenwerking tussen de Hoge Raad voor Justitie en
het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.

- Start van de informatiecampagne over de antidiscriminerende wetgeving

- Elke veroordeling op basis van wetten die het racisme en het
negationisme beteugelen, moet in de toekomst automatisch leiden tot het
verlies van de politieke en burgerrechten voor bepaalde duur, zoals nu
het geval is voor ambtenaren.

1. Opvolging van de klachten

- De terminologie bijwerken om beter te kunnen bepalen welke de
racistische of antisemitische motieven zijn van bepaalde overtredingen

- Periodieke verslagen van de Procureurs-generaal over de opvolging en
de analyse van de klachten, op basis van de werkzaamheden van de
referentiemagistraten.

- De samenwerking tussen de gerechtelijke autoriteiten en het Centrum
voor gelijkheid van kansen optimaliseren.

2. Internet als instrument voor de verspreiding van racistische en
antisemitische ideologieën

- Implementatie en evaluatie van de wet van 11 maart 2003 met het oog op

een adequate en doeltreffende toepassing ervan bij de bestrijding van
racisme en antisemitisme.

- Protocolakkoord tussen het Centrum voor de gelijkheid van kansen en
het Bestuur controle en bemiddeling van de FOD Economische Zaken

- Inrichten van een seminarie ter sensibilisering van de actoren (4e
trimester 2004)

- Oprichting van een specifieke cel die toezicht houdt op racistische
boodschappen op het internet in het kader van een partnerschap tussen
het Observatorium voor het Internet en het Centrum voor Gelijkheid van
Kansen

3. Verspreiding van racistische pamfletten

- De regering zal er over waken dat overheidsbedrijven weigeren om
pamfletten met een racistisch karakter te verspreiden, door de wet van
1991 op de overheidsbedrijven te wijzigen. Zij zal over dit onderwerp
ook een reflectie houden met de betrokken actoren in de privé-sector.

4. Strijd tegen vooroordelen

- Oprichting van een "platform van de democratie" in de 15 grootsteden
van het land, dewelke gelast worden met het stimuleren van de
initiatieven die op lokaal niveau genomen worden om het "samenleven" te
bevorderen.

- Steun bij de oprichting van een leercentrum, o.a. ten gunste van de
joods-arabische dialoog, dat zich zal richten tot de opvoeders en
verenigingen, en dat zich zal bezighouden met de uitwerking van
activiteitenprogramma’s en pedagogische instrumenten waarmee men kan
komen tot een betere interculturele dialoog en de vooroordelen en
amalgamen kan doen afnemen.

- Steun bij het opstellen van pedagogische documenten, die aangepast
zijn aan de beoogde doelgroepen, om zo de kennis over de culturele
diversiteit in België, en in het bijzonder over de islam en de
beoefening ervan, te verbeteren.

- Ontwikkeling van onderwijsprogramma’s in verband met tolerantie en
respect voor Mensenrechten uitgaand van een werk van nagedachtenis

5. Media

- Evaluatie van de impact van de aanbevelingen van de AVBB uit 1994 over

de informatie met betrekking tot personen van vreemde origine alsook van

de protocolakkoorden tussen de autoriteiten voor toezicht op de
audiovisuele media, de journalistenverenigingen en het Centrum voor de
gelijkheid van kansen.

- Inrichting, samen met de Franse en Vlaamse Gemeenschappen, van een
forum voor beroepsmensen (onderwijs, media…) over strategieën, dat
verslag moet uitbrengen van internationale evenementen, die meer bepaald

betrekking hebben op het Midden-Oosten en op zaken in verband met
terrorisme, zonder de vooroordelen aan te wakkeren.




6. Politiediensten

- Sensibilisering van de politiediensten voor de problematiek van
racisme en antisemitisme

- Zorgen voor een adequate opvolging van de klachten die ingediend
worden bij de Dienst “Intern Toezicht” van de politiediensten of het
Comité P of bij de Algemene Inspectie van de Federale Politie en van de
Lokale Politie tegen politieambtenaren

- Structurering van de statistieken over de opvolging van disciplinaire
klachten

- Kwantitatieve en kwalitatieve evaluatie van de campagnes voor de
werving van personen van vreemde origine door de federale politie

7. Staatsveiligheid

- De Minister van Justitie zal de Staatsveiligheid sensibiliseren voor
kwesties die verband houden met de verspreiding van ideologieën die
aanzetten tot rassenhaat of religieuze haat, onder het voorwendsel van
gemoraliseer of onderwijs.

8. Beschermingsmaatregelen voor de beoogde doelgroepen

- Politionele veiligheidsmaatregelen voor gebouwen van de joodse
gemeenschap, indien het crisiscentrum of een lokale politiezone dit op
basis van een bestaande of potentiële dreiging noodzakelijk acht.

- Evaluatie van de veiligheidsvoorwaarden en -instrumenten die door de
lokale politie in de praktijk zijn gebracht om de veiligheid van de
bewoners van de opvangcentra voor asielzoekers te waarborgen.

9. Een werkinstrument voor de evaluatie van verdraagzaamheid

- Er zal een overeenkomst worden opgesteld met de universitaire
onderzoekscentra om een instrument te ontwikkelen dat de kwantitatieve
en kwalitatieve evolutie van de racistische, antisemitische en xenofobe
gevoelens in België kan meten.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:43   #17
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

PRACHTIG initiatief



racisme en antisemitisme bestrijden is altijd goed he 8)

kan ik mensen gaan aanklagen wegens laster en eerroof wanneer ze me onterecht van anti semitisme beschuldigen, vermits de criteria meer duidelijk omschreven zullen worden

FIJN 8)
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:48   #18
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Ik ben het niet helemaal eens met uw post.
Om te beginnen wil ik wel stellen dat ALLE slachtoffers die nu vallen verschrikkelijk- en te betreuren zijn.
Over dat "niets mee inzitten" ~ natuurlijk zitten mensen daar mee in, het is alleen een jammerlijke zaak dat dat iets van deze tijd aan het worden is. Er worden dagelijks beelden getoond en mensen geraken daar jammer genoeg verzadigd van.
Is dat correct en een excuus nee, het is alleen de realiteit.
Hoe erg is het niet dat POP-sterren notabene het collectieve geweten van de mensheid moeten wakker schudden.
Bob Geldof destijds met Live-Aid, zonder hem waren er nog duizenden meer gestorven toen.
Er wordt door ons, westerse wereld, nog veel en veel te weinig gedaan. punt.
Dit gezegd zijnde wil ik terugkomen op uw vergelijking met Israel ~ het voorbeeld dat u aanhaalt, Sudan heeft een probleem (daarom zijn de slachtoffers niet minder erg) in eigen land. En zo zijn er inderdaad landen legio waar regimes de bevolking onderdrukt en martelt. Zeggen dat daar nooit tegen geprotesteerd wordt is ook niet correct, dat gebeurt wel maar veel te weinig.
Israel daarentegen is een nieuwe staat, een stuk Palestijnse grond is door derden aan Israel geschonken en zij bevolken dat en hebben nederzetting waar nu 9000 mensen nog zitten waar honderdduizenden Palestijnen voor moeten wijken.
De Palestijnen vechten terug voor wat zij als rechtmatig hun land beschouwen.
Zonder mijn oordeel te vellen, ik tracht hier volledig objectief in te zijn nu, vind ik dat vergelijk van u dus hier niet opgaan.
En dat mensen vinden dat dat nu eens eindelijk moet opgelost worden, dat heeft niets met antisemitisme te maken.
Ik ben zelf al 2 maal in Israel geweest, ik heb er nog steeds vrienden, ook zij vinden dat Israel hier té ver in gaat en hier dringend een beetje goede wil mag gaan tonen.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:48   #19
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Dit schijnt mij toch zeer interessant te zijn.
Citaat:
De voorgestelde krachtlijnen hebben vooral de ontwikkeling voor ogen van initiatieven tegen de ideologieën, de uitspraken en het geweld die zijn ingegeven door de rassen- en jodenhaat. Deze principes zijn gebaseerd op de aanbevelingen die zijn geformuleerd in het verslag 2003 over België dat werd opgesteld door de Europese Commissie tegen racisme en onverdraagzaamheid van de Raad van Europa, alsook de aanbevelingen van 25 juni 2004 betreffende de strijd tegen het antisemitisme, die werden
opgesteld door dezelfde Commissie.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:52   #20
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

is het ook !

maar dat is hier nergens te vinden he
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be