Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2012, 11:14   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard winstmaximalisatie = minder koffie....

...minder koffie in de Senseo-koffie-pads dan toch...

Blijkbaar moest Douwe Egberts,op bevel van hun grote bazen bij mega-multinational Sara Lee, al enkele jaren een halve gram koffie minder in de dure coffee-pads van senseo stoppen...

Op iets dat maar 5 gram koffie moet bevatten is dat direct een ganse slok!.

Die dingen zijn al duur genoeg,en nu werden de consumenten nog wat verder gemelkt,met het risico,ik vermoed zelfs het feit,dat dit de merknaam DE en Senseo op de langere duur aan het beschadigen was....

Maar,goed nieuws,DE,inmiddels losgekocht van Sara Lee, heeft dit gecorrigeerd,het zou weer allemaal op het originele kwaliteitsniveau moeten zijn!

Laatst gewijzigd door kelt : 28 oktober 2012 om 11:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 12:34   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

En zo worden goede producten kapotgemaakt!
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 oktober 2012 om 12:34.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 12:41   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

thuis is waar mijn Stella staat...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 12:50   #5
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Echte koffieliefhebbers drinken toch geen Senseo.
Ik lust geen koffie.....
Is wel ambetant. Wanneer je ergens binnenkomt is het eerste wat ze vragen: Een taske koffie? Ik word al ziek van de geur alleen, echt.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 12:51   #6
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
thuis is waar mijn Stella staat...
Stella.....ik vind dat zo bitter van smaak. Is alleen lekker met een goeie scheut grenadine erin.
Oud 28 oktober 2012, 13:32   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
...minder koffie in de Senseo-koffie-pads dan toch...

Blijkbaar moest Douwe Egberts,op bevel van hun grote bazen bij mega-multinational Sara Lee, al enkele jaren een halve gram koffie minder in de dure coffee-pads van senseo stoppen...
Klopt maar gedeeltelijk, en het stond duidelijk op de pakjes. Als mensen niet lezen wat ze kopen, is hun probleem nietwaar.
Want er zijn consumentenorganisaties, zowel privé als van overheidswege die alle afwijkingen streng beoordelen en zelfs zwaar bestraffen.

Het begin was 7.5 gram, maar dan kwamen er soms klachten over te straffe koffie. Met 7.2 gram ging het goed, tot men andere malingen ging gebruiken en 7 gram voldoende geacht werd.

Citaat:
Op iets dat maar 5 gram koffie moet bevatten is dat direct een ganse slok!.
7 gram minimaal. Nu zijn er soorten die 8 gram koffie per pad moeten bevatten.
Citaat:
Die dingen zijn al duur genoeg,en nu werden de consumenten nog wat verder gemelkt,met het risico,ik vermoed zelfs het feit,dat dit de merknaam DE en Senseo op de langere duur aan het beschadigen was....
Nope, met een productie van 10 000 pasd per minuut lijkt het erop dat de productie niet echt geleden heeft.
Citaat:
Maar,goed nieuws,DE,inmiddels losgekocht van Sara Lee, heeft dit gecorrigeerd,het zou weer allemaal op het originele kwaliteitsniveau moeten zijn!
Ook hier bent U slecht geinformeerd. Het krantenbericht is er met de losse klak naar geslagen.
Vorig jaar heeft Sara Lee de Europese koffie en thee business losgekoppeld van de vlees en brood productie in de VS, om zich terug te kunnen plooien op hun core-business. Sinds juni is Douwe Egberts (en Jaquemotte, en Zwarte kat enzoverderenzoverder) als merk "eigendom" van DE Masterbenders 1753. Een groep aandeelhouders beheerd de portefeuille, waar mr Herkemijer een groot kanon van is.

Nu moet ik toegeven, we merken het verschil op de werkvloer wel sinds de VS bazen zich teruggetrokken hebben.
Oud 28 oktober 2012, 13:51   #8
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Echte koffieliefhebbers drinken toch geen Senseo.
Idd.
Goede koffie maak je zowieso met ne moor en een beurske in ne koffiepot...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 14:36   #9
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Idd.
Goede koffie maak je zowieso met ne moor en een beurske in ne koffiepot...
Het schijnt idd de beste koffie te zijn die je zelf "maakt". Mijn schoonmoeder zaliger maalde eerst haar koffiebonen die ze geheel kocht, en schonk dan met kokend water uit de moor (die steeds op de stoof stond) haar koffie door zo'n koffiebeurs in ne grote pot. Dit kostte haar wel 9 grote pakken koffiebonen per week, 20l melk en 3 dozen suikerklontjes........van 's morgens vroeg tot ze ging slapen kwam iedereen daar koffie drinken(behalve ik).
Oud 28 oktober 2012, 16:12   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt maar gedeeltelijk, en het stond duidelijk op de pakjes. Als mensen niet lezen wat ze kopen, is hun probleem nietwaar.
Want er zijn consumentenorganisaties, zowel privé als van overheidswege die alle afwijkingen streng beoordelen en zelfs zwaar bestraffen.

Het begin was 7.5 gram, maar dan kwamen er soms klachten over te straffe koffie. Met 7.2 gram ging het goed, tot men andere malingen ging gebruiken en 7 gram voldoende geacht werd.

7 gram minimaal. Nu zijn er soorten die 8 gram koffie per pad moeten bevatten.

Nope, met een productie van 10 000 pasd per minuut lijkt het erop dat de productie niet echt geleden heeft.

Ook hier bent U slecht geinformeerd. Het krantenbericht is er met de losse klak naar geslagen.
Vorig jaar heeft Sara Lee de Europese koffie en thee business losgekoppeld van de vlees en brood productie in de VS, om zich terug te kunnen plooien op hun core-business. Sinds juni is Douwe Egberts (en Jaquemotte, en Zwarte kat enzoverderenzoverder) als merk "eigendom" van DE Masterbenders 1753. Een groep aandeelhouders beheerd de portefeuille, waar mr Herkemijer een groot kanon van is.

Nu moet ik toegeven, we merken het verschil op de werkvloer wel sinds de VS bazen zich teruggetrokken hebben.

Dus heb ik hier een gazettenbericht proberen samen te vatten waar NIKS van juist was.

Wow,dat is voorzeker nog nooit gebeurd op dit forum!

Nu verdien ik toch een eervolle vermelding zekers?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:33   #11
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik lust geen koffie.....
Is wel ambetant. Wanneer je ergens binnenkomt is het eerste wat ze vragen: Een taske koffie? Ik word al ziek van de geur alleen, echt.
Geur vind ik , net als de geur van tabac, heerlijk. Van beide producten krijg ik echter instant maagkrampen.
Gelogeerde aap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:39   #12
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yeah right. Ik ben een van de weinige mensen die de verpakkingen leest en ik verzeker u, er worden veel regels aan de laars gelapt.
Zo zijn sommige letters amper 1 mm terwijl dit 3 moet zijn.

De meeste mensen lezen niet en daar profiteren bedrijven persistent van. legale oplichterij over hele lijn gedurende uw hele leven.

Daarom werd het verkeerslichtetiketvoorstel(srabble woord ) dmv onvermoeibaar lobbyen door de voedselindustrie, in de EU er uit gestemd.
Stel je voor dat de consument weet wat hij eet. Dat kunnen we toch niet hebben?
Oud 28 oktober 2012, 16:40   #13
Gelogeerde aap
Banneling

Standaard

Citaat:
Stella.....ik vind dat zo bitter van smaak. Is alleen lekker met een goeie scheut grenadine erin.
Ik breng dat, als er niks anders is op sommige festivals, op smaak met Havana rum
Oud 28 oktober 2012, 16:48   #14
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelogeerde aap Bekijk bericht
Ik breng dat, als er niks anders is op sommige festivals, op smaak met Havana rum
En hoe voelt u zich 's anderendaags bij het ontwaken?
Oud 28 oktober 2012, 19:01   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelogeerde aap Bekijk bericht
Yeah right. Ik ben een van de weinige mensen die de verpakkingen leest en ik verzeker u, er worden veel regels aan de laars gelapt.
Zo zijn sommige letters amper 1 mm terwijl dit 3 moet zijn.
Awel, toon mij een DE Senseopakje waar men zich daaraan bezondigd heeft, en ik geef U gelijk. Helaas zit ik met mijn smoel constant op die rommelfolie, en de letters zijn voldoende van afmeting.

Citaat:
De meeste mensen lezen niet en daar profiteren bedrijven persistent van. legale oplichterij over hele lijn gedurende uw hele leven.
Democratie, de dictatuur van de dommen. Dank U om het nog eens te bevestigen.
Citaat:
Daarom werd het verkeerslichtetiketvoorstel(srabble woord ) dmv onvermoeibaar lobbyen door de voedselindustrie, in de EU er uit gestemd.
Stel je voor dat de consument weet wat hij eet. Dat kunnen we toch niet hebben?
Smakelijk eten, uw koffiepadje.
Oud 28 oktober 2012, 19:02   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Dus heb ik hier een gazettenbericht proberen samen te vatten waar NIKS van juist was.

Wow,dat is voorzeker nog nooit gebeurd op dit forum!

Nu verdien ik toch een eervolle vermelding zekers?
Je mag jezelf ge-1 aprilled voelen.

Volgens mijn heeft meneer Herkemijer het idee dat slechte publiciteit ook publiciteit is.
Oud 28 oktober 2012, 19:16   #17
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het schijnt idd de beste koffie te zijn die je zelf "maakt". Mijn schoonmoeder zaliger maalde eerst haar koffiebonen die ze geheel kocht, en schonk dan met kokend water uit de moor (die steeds op de stoof stond) haar koffie door zo'n koffiebeurs in ne grote pot. Dit kostte haar wel 9 grote pakken koffiebonen per week, 20l melk en 3 dozen suikerklontjes........van 's morgens vroeg tot ze ging slapen kwam iedereen daar koffie drinken(behalve ik).
Ik gebruik zelfs minder koffie als ik het met het beursje zet. Zeker een grote schep minder dan met een gewone filter (numero 4) ...
Die beurs blijft na het zetten ook nog effe in de koffie hangen, mss daarom.
En ik drink graag straffe koffie, zo van 't soort waar ge uwe lepel in kunt rechtzetten...
Oud 28 oktober 2012, 19:20   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik gebruik zelfs minder koffie als ik het met het beursje zet. Zeker een grote schep minder dan met een gewone filter (numero 4) ...
Die beurs blijft na het zetten ook nog effe in de koffie hangen, mss daarom.
En ik drink graag straffe koffie, zo van 't soort waar ge uwe lepel in kunt rechtzetten...
Ah ja, gene pizzewiet, eh
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 19:22   #19
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Thee!

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 19:55   #20
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Thee!
Ja, maar dan wel liefst gene gewone.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be