Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2012, 08:54   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Een stad straffen door haar brandweer niet te betalen: propere overheid?

Welke zieke geest moet je hebben om de mensen in zo'n gevaarlijke situatie te plaatsen? Of er zelfs maar aan te denken om ze in zo'n situatie te plaatsen?
Is de gouverneur van Oost-Vlaanderen de gouverneur van alle Oost-Vlamingen?
Is de Vlaamse regering de regering van alle Vlamingen?
Is de federale regering de .... neen, ik ga hier tijdig stoppen. Laat ons in deze discussie ons focussen op het probleem Aalst.

Denkt Termont er aan om de Aalstenaar zo te straffen ?

Dit is even erg als Pol Pot, Noord-Korea en noem maar op.

Ik dacht dat de pvda sympathiseerde met die extremistische regimes, al verbergen ze dat of pogen ze dat te verbergen.
Maar het is erger: zelfs de 'gewone' SPa van bij ons is zo extreem.

Ik dacht dat de PS iets in haar statuten had staan van 'de macht door het proletariaat in handen laten nemen', maar in de geesten is blijkbaar onze Vlaamse Sos - tenminste hij die aan de top staat van die partij - nog erger.

Lees:

titel: Daniël Termont: 'Aalsters bestuur erkent provinciale en federale regering niet'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121106_006

Ik schilder de tekstgedeelten waarover ik me zorgen maak in het rood:

Citaat:
GENT/AALST - In het nieuwe Aalsters bestuursakkoord zouden de provincie en de federale regering niet erkend worden. Dat heeft Gents burgemeester Daniël Termont (SP.A) vernomen, deelde hij vanochtend in De Ochtend op Radio 1 mee. Toekomstig burgemeester van Aalst, Christoph D'Haese (N-VA), ontkent het verhaal.

'Enkel het gemeentelijk, Vlaams en Europees niveau worden erkend in het Aalsters bestuursakkoord', onthulde Termont vanochtend. 'Ik heb dat vernomen van ongeruste SP.A-leden in Aalst.'

Termont erkent dat hij nog geen officiële bevestiging heeft van de feiten, maar stelt dat zo'n gebrek aan erkenning een groot probleem kan zijn. Zo zouden er volgens hem problemen kunnen opduiken met de financiering van diensten zoals de brandweer, die gedeeltelijk met geld van de provincie en de overheid betaald worden.

Termont zei ten slotte dat er op het partijbestuur volgende week een duchtig woordje gesproken zou worden over de toetreding van de SP.A in het Aalsters bestuur. Of er sancties zouden volgen voor de Aalsterse SP.A-leden, wilde de Gentse burgemeester niet gezegd hebben.

'Niveaus ontbreken niet'

Christoph D'Haese, toekomstig burgemeester van Aalst, stelt dat het verhaal van Termont genuanceerd moet worden. 'Meneer Termont zal zien dat we het bestuursakkoord verder zullen uitwerken.'

'De provinciale en federale niveaus ontbreken niet in het bestuursakkoord, mr we hebben natuurlijk accenten gelegd', erkent D'Haese. 'De gemeentelijke, Vlaamse en Europese niveaus zijn voor ons de belangrijkste, maar natuurlijk erkennen wij de anderen ook.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 08:58   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Termont probeert mensen bang te maken. Hij verslijt ze voor onnozel.

Waar moeit die pee zich mee? Dat hij zich met Gent bezig houdt.

Waarom wordt die paljas de laatste weken te pas en te onpas opgevoerd in de media om zich uit te laten over iets waar hij niks over te zeggen heeft?

Bol het af, Termont. En neem uw belachelijke acolieten uit Aalst mee. Fascist.

En wat een onnozele show daar in Aalst. sp.a maakt zich alweer compleet belachelijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 november 2012 om 09:02.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 09:04   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Termont probeert mensen bang te maken. Hij verslijt ze voor onnozel.

Waar moeit die pee zich mee? Dat hij zich met Gent bezig houdt.

Waarom wordt die paljas de laatste weken te pas en te onpas opgevoerd in de media om zich uit te laten over iets waar hij niks over te zeggen heeft?

Bol het af, Termont. En neem uw belachelijke acolieten uit Aalst mee. Fascist.

En wat een onnozele show daar in Aalst. sp.a maakt zich alweer compleet belachelijk.
In Aalst heb ik niks geen onnozele show gezien.
De leden zijn komen stemmen; de uitslag was duidelijk.

De show is duidelijk elders vertoond.

(ge bedoelt dat ook zo wellicht, maar ge zijt precies teveel aangedaan ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 09:13   #4
giserke
Banneling

Standaard

Termont is de laatste weken veel van zijn pluimen aan het verliezen.

Zijn persoonlijke score mag dan wel goed zijn afgelopen verkiezingen, maar zijn partij in het kartel gaat achteruit ten voordele van Groen.
De SPA heeft 2 zetels minder uit te delen!

En ik vrees dat zijn bestuursakkoord met groen ook nog niet rond is. (Oude Dokken)

Laatst gewijzigd door giserke : 6 november 2012 om 09:13.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 09:18   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In Aalst heb ik niks geen onnozele show gezien.
De leden zijn komen stemmen; de uitslag was duidelijk.

De show is duidelijk elders vertoond.

(ge bedoelt dat ook zo wellicht, maar ge zijt precies teveel aangedaan ...)
Niks teveel aangedaan, jongen. Ik walg van die bemoeizieke onnozelaars uit Gent, Leuven, Aalst...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 10:53   #6
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar wil de SPa overal haar stempel drukken. Aalst had een GEMEENTELIJKE verkiezing, dus moeten de anderen zich daar niet mee moeien.

Zouden ze een beetje de trukken van de PS willen navolgen?

Zou alles in Gent wel wettelijk verlopen zijn??? Ik hoorde dat het stadspersoneel vanaf 15 augustus geen verlof meer mocht opnemen omdat ze moesten "bussen" voor de verkiezingen!!

Volgens mij mis dat niet wettelijk!

Laatst gewijzigd door omaplop : 6 november 2012 om 10:53.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 11:04   #7
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Spa meent een nieuwe golden boy gevonden te hebben, met meer street credibility dan Janssens of Stevaert indertijd. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zich daartoe zou laten lenen. Vroeg of laat keert dat toch tegen hem. Ik kan me gelukkig nog troosten bij de gedachte dat ik niet op hem gestemd heb.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be