![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Maandag 19 November komt de Quieen Mary II in Zeebrugge .
en dat wodt een dagje feesten . en lekker eten wj gaan aan boord . bay bay |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje dobberen op het water?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het heeft wel iets hoor , de sfeer , de bediening , en ik hou er van om de technische aspecten te kunnen aanschouwen . Ik zit in een heel heel leuke positie , ( beetje bevoorrecht ) en ik mag over komen en gaan in het schip , van ons kajuiten maar ook tot kajuiten personeel , personeels restaurants voorraadkamers ,Restaurants toeristen tot de brug en machinekamers . en natuurlijk alle publieke plaatsen .
Een drijvende stad met 6000 mensen aan boord waarvan 2600 werknemers , in de buik van het schip , eigen wasserijen (3500 paar lakens worden dagelijks gewassen , waterzuiverinstation , afvalverwerking , alles is aan boord . Ganse paletten vlees en groenten , en 25.000 flessen champagne aan boord voor een overtochtje . het is een imense organisatie . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Herald of free enterprise!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Die "roll in rol over" schuit kan je onmogelijk vergelijken met de
Quieen Mary II je kan natuurlijk nooit zeggen dat er geen ongeval kan of zal gebeuren . Maar als je ziet hoe dat schip is uitgerust en welke de opleiding is van het personeel , en de veiligheids voorschriften en fire drils . dat is tot in de puntjes uitgwerkt hoor . Trouwens vorig jaar in November was de Quieen Mary II voor een ondehoud van 6 weken in Hambourg en enkel weken later had hij een fire drill in Zeebrugge . dat is niet simpel hoor . en alle personeel alle 2600 mensen , hebben een presieze taak . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij krijgen ze met geen stokken op zo'n drijvende doodskist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nog zo geen slecht gedacht eigenlijk: lekker asociaal, geen last van die dravende motoren in de kajuiten, neuken BOVEN het water, wat wil een mens nog meer? Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 17 november 2012 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ook wel leuk zo'n cruise schip te bezoeken.
Deed het ooit - lang geleden - in Nassau, Bahama's. Samen met een groepje duitsers. Terwijl de passagiers aan wal gingen mochten anderen dus een kijkje op de boot nemen, én genieten van een heerlijke uitgebreide maaltijd. Duitsers zouden duitsers niet zijn als ze met een paar man niet op zoek naar de motorruimte waren gegaan... en verloren gelopen... en om 13.00 h. stipt zou de boot vertrekken. D�*t waren spannende momenten voor hun vrouwen die met ons netjes van boord waren gegaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 17 november 2012 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk vooreerst niet dat je hier veel perfect gespelde en grammaticaal correcte posts gaat vinden. Dat is hier niet de hoofdzaak. Vervolgens vind ik het vrij onnozel dat je je bezig houdt met schoolmeesterachtig verbeteren. Reageer on topic. Tenslotte getuigt je commentaar van een neerbuigende arrogantie die niet goed te praten valt. Ik hoop dat je in de omgang iets sympathieker bent, want zo kom je over als een lul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Lees ik hier enige leedvermaak of verwensingen van de intelectueel , en moraalridder die zichzelf uitroept tot de beheerder van dit forum die waakt over beleefdheid en persoonlijke aanvallen .
De laatse 4 reacties geven zo'n afgrijselijke laag bij de grond verwensing , aanleunend bij leedvermaak mocht zo'n drama zich voordoen ? Hoe laag kan je vallen he ENO ² Ik heb deze topic geopend omdat ik met bewondering uitkijk naar welke imense technische zaken de mens in staat is . om de enorme organisatie die schuil gaat achter één schip met 6000 mensen aan boord , dat is een gans dorp weet je . En jammer genoeg hebben we bij de Costa Concordia gezien dat een paar idiote handelingen en risico's van één persoon kan leiden tot dergelijke drama's , zo'n machine is geen speelgoed hé . Nu kan een kortzichtig mens als ENO² wel kapot gaan van jaloezie omdat hij zich dergelijke zaken niet kan permiteren, maar je mag ook niet vergeten , dat er nagenoeg evenveel mensen aan bood zijn om hun brood te verdienen , dan er toeristen aan boord zijn . En die mensen wonen , leven en werken , in de buik van het schip , aan en onder de waterlijn . tussen de 6 en de 9 maanden werken, 7 op 7 en dan 3 maand vrij af . 9 maand werken , eten en slapen op een paar honderd vierkante meter . De helft van het personeel , verlaat in die hele tijd niet één keer het schip , en komen ook nooit in de vertrekken waar ze andere mensen ontmoeten en of waar de toeristen komen . Hoe laag bij de grond kan je zitten om dan dergelijke uitingen met een glimlach op het aangezicht u te laten ontvallen . met man en muis vergaan . Hebt U de zelfde legubere bedenkingen als je een trein of een bus van de lijn ziet vertrekken, omdat je U nog geen busticket kunt permiteren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Die varende legubere rij appartementsgebouwen de Quieen Mary is blijkbaar niet gezonken met KLarekijk erop
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 18 november 2012 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook familie aan boord werken , en ik hou van die mensen . Vandaar dat ik Uw grap absoluut niet weet te smaken ............... Steek dat duidelijk en goed in Uw oren . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |