![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet iemand al wie voor wat bevoegd zal worden in de nieuwe Vlaamse regering ?
Ik meende gehoord te hebben dat Anciaux Minister van Snot zou worden maar dat zal wel een grap zijn geweest denk ik.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() SOCIALE ZAKEN : VERVOTTE
ONDERWIJS : VANDEN BROUCKE CULTUUR : ANCIAUW BUITENLANDSE ZAKEN : BOURGEOIS wie heeft nog meer gehoord ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vandenbroucke op onderwijs? Wat een afgang... Zeg aub dat het niet waar is...
![]() |
#4 |
|
![]() Ik heb het toch zo gehoord.
Langs de ene kant het grootste budget maar iemand met zijn capaciteiten verdient toch een belangrijker functie volgens mij. Maar kom het onderwijs kan er misschien maar wel bij varen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Anciaux terug op cultuur.... pffffffffff terug van weggeweest....
Hij kan nu verder naar de kloten helpen waar hij indertijd mee begonnen is he..
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Wat houdt BUITENLANDSE ZAKEN concreet in op Vlaams niveau?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cyperken : 20 juli 2004 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() das ne lollie voor de Geert he.
Maaaaaaaaaaaar langs den anderen kant (welke kant eigenlijik he ?) bon swat van de polies, kan men daar wel iets van maken. Vooral om Vlaanderen op de kaart te zetten in de rest van de wereld. Om de onafhankelijkheid voor te bereiden is het misschien belangrijk om de rest van Europa en de wereld Vlaanderen een gezicht te geven. De prille aanzet die VDBrande had gegeven voor een eigen Vlaams buitenlands beleid is onder De Wael en Somers totaal verschrompeld tot er niks meer ovebleef. Geert kan misschien de nuntius al eens op de koffie uitnodigen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door neruda : 20 juli 2004 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() bevoegdheden?
Hier zijn van de huidige (enfin tot morgen) de heer Bart Somers Minister-president v/d Vlaamse regering de heer Renaat Landuyt Minister vice-president van de Vlaamse regering Vlaams minister van Werkgelegenheid en Toerisme Mevrouw Marleen Vanderpoorten Vlaams minister van Onderwijs en Vorming de heer Dirk Van Mechelen Vlaams minister van Financiën en Begroting, Ruimtelijke Ordening, Wetenschappen en Technologische Innovatie de heer Paul Van Grembergen Vlaams minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken de heer Gilbert Bossuyt Vlaams minister van Mobiliteit, Openbare Werken en Energie de heer Jef Tavernier Vlaams minister van Leefmilieu, Landbouw en Ontwikkelingssamenwerking mevrouw Adelheid Byttebier Vlaams minister van Welzijn, Gezondheid en Gelijke Kansen mevrouw Patricia Ceysens Vlaams minister van Economie, Buitenlands Beleid en E-government de heer Marino Keulen Vlaams minister van Wonen, Media en Sport |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Media
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Media -- Bourgeois N-VA (De paarse VRT eens uitmesten!8) )
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Een Vlaams-Nationalist die heerst over de vrt ![]() Edoch had ik hem liever zijn federale functie zien behouden, hij deed het daar goed.
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bourgeois media? Merde, dan gaan ze toch weer verschillende ministers op dezelfde domeinen zetten. Bye bye BBB dus
![]() Of is het gewoon om Bourgeois in het vaarwater van Bertje te krijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Ik zal proberen het lijstje zo goed mogelijk weer te geven. Dit is het voorstel zoals het NU (15u) ter tafel ligt en dus zeker nog voor verandering vatbaar. Geliever hier dan ook rekening mee te houden!!
de heer Yves Leterme (CD&V) Minister-president v/d Vlaamse regering en minister van Landbouw en Institutionele Veranderingen Mevrouw Inge Vervotte (CD&V) Vlaams minister van Welzijn en Gezin de heer Kris Peeters (CD&V) of de heer Eric Van Rompuy (CD&V) Vlaams minister van Openbare Werken en Leefmilieu de heer Geert Bourgeois (N-VA) Vlaams minister van Media en Buitenlands Beleid Mevrouw Fientje Moerman (VLD) Vlaams minister van Economie en Buitenlandse Handel de heer Dirk Van Mechelen (VLD) Vlaams minister van Financiën en Begroting en Ruimtelijke Ordening de heer Marino Keulen (VLD) Vlaams minister van Binnenlandse Aangelegenheden , Wonen en Inburgering de heer Frank Vandenbroucke (SP.a) Vlaams minister van Onderwijs, Vorming en Werkgelegenheid Mevrouw Kathleen Van Brempt (SP.a) Vlaams minister van Mobiliteit en Gelijke Kansen de heer Bert Anciaux (SPIRIT) Vlaams minister van Jeugd, Cultuur en Sport de heer Norbert De Batselier (SP.a) Voorzitter Vlaams Parlement (termijn: 2,5 jaar, beginnend in juli 2004) Mevrouw Marleen Vanderpoorten (VLD) Voorzitter Vlaams Parlement (termijn: 2,5 jaar) Dit is dus het huidige voorstel van coalitie dat nog voor wijziging vatbaar is. Vooral de positie van Kris Peeters en Marleen Vanderpoorten is erg onzeker. Laatst gewijzigd door NVG : 20 juli 2004 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Ze zouden toch beter aan bertje blijter mobiliteit geven. Zoveel ervaring laat men toch zo niet vallen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Call me stupid, maar bij volgende posten stel ik me toch grote vragen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat vind ik nog zo'n grap: wonen en ruimtelijke ordening onder twee ministeries steken. Nochtans gaat het een niet zonder het ander... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een minister van onbekwaamheid kan dan onderzoeken wie dat is, te beginnen bij zichzelf. en een minister van hoemaakikzosnelmogelijkhetgeldopvandeburgerzonderd athijhetzelfbeseft. |
|
![]() |
![]() |