Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2013, 13:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Vlaams Belang pleit voor eenheidsstructuur

Reiziger opnieuw de dupe van nieuwe structuur: Vlaams Belang pleit voor eenheidsstructuurHet Federale kernkabinet heeft vandaag, op voorstel van de Minister voor Overheidsbedrijven Paul Magnette, eindelijk een akkoord bereikt over de hervorming van de NMBS-groep, waarbij de spoorwegen evolueren van een 3-ledige naar een 2-ledige structuur. Het is echter nu al duidelijk dat naast deze nefaste tweeledige structuur er nog steeds zal gewerkt worden met een aparte schoonmoederstructuur voor het personeel, HR-Rail, dat nochtans de ruggengraat vormt van de werking van de spoorwegen en dat NMBS en Infrabel te zeer van elkaar afhankelijk zijn om naast elkaar als entiteit te blijven bestaan.

De vraag stelt zich tot slot hoe de jaarlijks stijgende schuldenberg (intussen 4 miljard euro) op realistische wijze zal worden aangepakt en of de herstructurering van de NMBS-groep ook het akkoord wegdraagt van de vakbonden en zo nee, wat daarvan de gevolgen (voor alweer de reiziger) zullen zijn.

Het Vlaams Belang heeft bij de verkennende gesprekken met minister Magnette in de Kamercommissie Infrastructuur er steeds voor gepleit dat NMBS, Infrabel en de NMBS-Holding zouden samensmelten tot één structuur. Uit de werkzaamheden van de Bijzondere Kamercommissie Spoorveiligheid naar aanleiding van het dramatische spoorongeval in Buizingen in 2010, was immers gebleken dat veel van de toenmalige en helaas huidige problemen binnen er NMBS-groep (op vlak van veiligheid, stiptheid, aanbod en dienstverlening, communicatie met en tevredenheid van de reizigers, werkingskosten, malaise bij het personeel...) veroorzaakt worden door structurele problemen op vlak van onderlinge communicatie en op vlak van samenwerking. Bovendien is uit de voorbije hoorzittingen van de Kamercommissie Infrastructuur gebleken dat ook in de ons omringende landen er reeds stappen ondernomen werden (Duitsland) of plannen zijn (Nederland, Frankrijk) om te gaan naar een eenheidsstructuur. Dergelijke structuur wordt trouwens ook aanvaard door de Europese Commissie, is dus niet in strijd met de concurrentieregels en biedt voldoende garanties voor andere spoorwegoperatoren.

Tanguy Veys

Volksvertegenwoordiger Vlaams Belang
Lid van de Kamercommissie Infrastructuur

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 13:28   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

De vakbonden en Vlaams belang : één strijd !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be