![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Mijnheer Bakas is baas van een communicatie- en adviesbureau dat overheid en bedrijven in Nederland adviseert over marketing en demografie. In een interview met Elsevier rekent Bakas af met de multikul:
"De multiculturele samenleving bestaat niet. Nederland is altijd een monocultureel land geweest en zal dat altijd blijven. Zij het met een aantal stammen op het grondgebied die overal actief zijn." Bakas windt er geen doekjes om: "Ik vrees dat de toenemende islamisering een bedreiging wordt voor de economie van Amsterdam. Het is veiliger om te gaan beleggen in moslimvrije gebieden" ... Mijnheer Bakas mag van geluk spreken dat de bevoegdheid van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding zich niet uitstrekt tot over de Belgische grens ... Al moeten er ook even bij vertellen dat Adjiedj Bakas, zelf "behept is met een flink aantal minderheidskwaaltjes": Surinamer, homo, intellectueel, politiek-incorrect ... Dat scheelt een slok op de borrel in het debat. Bakas mag dus wel wat meer zeggen dan de doorsnee autochtone Nederlander. ADJIEDJ BAKAS OVER DE MULTIKUL Integratie met behoud van eigen cultuur? Waanzin! "De pleidooien voor integratie met behoud van de eigen cultuur zijn achterstandretoriek. Multiculti's zijn aanbidders van de status quo ter voorkoming van machtsdeling. Zij weten ook wel dat iemand met een hoofddoekje nooit lid van de raad van bestuur van Philips zal worden. Ik spreek uit eigen ervaring: allochtone ondernemers hebben niets met de multiculti's." Te weinig nationalisme! "Met iets meer nationalisme zou het integratieprobleem er nu anders hebben uitgezien. (...) Er is te weinig nationalisme in Nederland. De nieuwe nationalisten zijn in toenemende mate zwart. Er zijn nog weinig blanke nationalisten in Nederland." Islam bedreigt economie "Ik vrees dat de toenemende islamisering een bedreiging vormt voor de economie van de stad. Het is veiliger om te gaan beleggen in moslimvrije gebieden." Islam is probleem ... "In India valt de islam mij erg mee. Het is opvallend hoe weinig hoofddoekjes daar worden gedragen. Voor de moskee zitten de biggetjes van de hindoes gezellig te grazen. Dat mag daar allemaal. Iedereen heeft pret. In Suriname is de islam ook vrij mild. Dat gemoedelijke mis ik in Nederland." Hoofddoekjes ... "Ik ben niet naar Nederland gekomen om een straatbeeld van hoofddoekjes en burqa's te zien. Als je ergens op vakantie bent geweest en je hebt geen hoofddoekje gezien, dan sms je naar elkaar. Zo ver is het gekomen." Cultuurbotsing "In Duitsland kom je geen Marokkanen tegen. De Duitsers hebben de Turken uit de grote steden gehaald. Wij hebben de Berbers, die toch al een moeilijke cultuur hebben, uit de dorpen gehaald. Dan krijg je veelal analfabeten over de vloer die niet abstract kunnen denken." "Nederland is geen macholand, maar de Marokkanen hebben wel een machocultuur. Er zit een soort permanente boosheid bij die mensen. Ze lachen nooit, hebben geen pret. Het chagrijn regeert, ook en vooral over vrouwen." "Marokkaanse moslims hebben weinig zelfspot. Het zijn allemaal van die zuurbekjes en droefsnoetjes. Ze hebben geen humor om bruggen te slaan. Dan gaat het mis in Nederland." Adjiedj Bakas (Surinamer, ondernemer en homo) in Elsevier, 31.08.2004