![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Multinationals met hun gereputeerde advocatenkantoren beschikken over een goed ge-oliede guillotine waarbij ze zich in laatste instantie nog kunnen onttrekken aan de hoge kosten van een gewoon ontslag. Onze contreien kennen immers een voor werkgevers biezonder dure ontslagregeling, zoals enkele andere landen.
Het ontslag om dringende redenen doet dan ook geen windeieren naast de hoofden in de korf vallen. Dat zijn meestal hoofden van ongelukkigen met hoge anciënniteit, en hoofden van vertegenwoordigers, die bovendien nog een supplementaire uitwinningsvergoeding moeten ontvangen voor het aanbrengen van trouwe klanten. Bij Rank-Xerox gaf ik er als verkoper zelf de brui aan na pesterijen. Ze betaalden mij drie maand uit die ik niet moest presteren. Het RVA schorste mij zes maand maar ik vond onmiddelijk ander werk. Twee collega's van mij hadden een andere reflex: ontslagen voor dringende redenen, trokken ze naar hun respectieve hoofdzetels in Mexico-City en in Paris, en schoten daar de directeur dodelijk van zijn sokken. Mort Subite. Niets is meer gratis in deze wereld. Aan die anekdote moest ik denken toen ik daarnet hoorde dat onze sociaal-wetenschappelijke goeroe Prof Blanpain Roger voorgesteld heeft de alle opzegtermijnen te beperken tot maximum drie maand. Wat zou dat een Ruandiaanse Patronale Sociale Genocide veroorzaken op Nationale schaal! En dat terwijl Roger levenslang vastgespijkerd zit (waarschijnlijk) op en onvergankelijke leerstoel in ACADEMIA. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 augustus 2004 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() kwoot de anarchistische:
Hij is emeritus ondertussen. Maar je hebt een punt. Waar de man zijn reputatie aan verdient is me trouwens niet duidelijk geworden in het jaar dat ik er les van heb gekregen: zijn colleges waren middelmatig, zijn handboek was een ramp en zijn examen een lachertje ('U rookt', was zijn eerste opmerking en pas na vijf minuten gepreek kon het rammel-maar-af-examen een aanvang nemen.) __________________ Niets is beter dan iets, maar drie maand opzegtermijn is zo goed als niets en het is dus maar marginaal beter als iets, volgens uw leuze. Meneer Blanpain is natuurlijk een grote icoon op zijn gebied, maar het is geen icoon die ik aan mijn muur zou ophangen. Tenzij aan een kruis genageld. George Bernard Shaw zei: "Zij, die iets kunnen, doen het, zij, die niets kunnen, geven les" Met excuus aan alle goede lesgevers. eno2 Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2004 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mort Subite op de werkvloer
![]() |
![]() |
![]() |