![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Grote spaarders zullen onder een nieuwe Europese wet aangesproken kunnen worden indien hun bank gestut moet worden door de overheid. Dat zei Olli Rehn, EU-commissaris voor Economische Zaken, zaterdag. Rehn benadrukte wel dat de redding van Cyprus uitzonderlijk was.
'De redding van Cyprus was een speciaal geval, maar de nieuwe bankenrichtlijn zal vastleggen dat spaarders en investeerders kunnen aangesproken worden wanneer een bank geherstructureerd of opgedoekt moet worden.' Dat zei Rehn zaterdag tijdens een tv-interview met de Finse nationale televisie. De Europese Commissie werkt momenteel aan een richtlijn voor de banksector. Volgens die richtlijn moeten de Europese lidstaten in hun nationale wetgeving de verantwoordelijkheid van de investeerders inschrijven. http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...26314-3140.art Dwz dat iedereen die meer dan 100.000 Euro op zijn depositorekening heeft een deel of zelfs alles kan verliezen indien zijn bank (door bv slecht management) in de problemen komt. Dus het Cyprusgeval was geen alleenstaand feit! Deze uitspraak van den Ollie blijft nooit zonder gevolgen. Ik vrees dat de laatste twijfelaars met kapitaal(jes) (bv om het laag pensioen in de privé te overbruggen ; de krekel en de mier) hun geld buiten de Euro-zone gaan parkeren. Er gaan morgen in elk geval grote kapitaalbewegingen vanuit de Euro-zone op gang komen en de aandelen vd banken gaan weer kelderen. Er gaat het één en ander op ons afkomen en ik vrees dat ook de overheden van landen met grote schulden en enorme vergrijzings- en pensioenverplichtingen (zoals België) hun spaarders zullen straffen. Om de krekels te redden gaat men de mieren opofferen. Veel opties zijn er niet om de schuldenbergen af te bouwen en de pensioenen te kunnen garanderen : hyperinflatie (de hele bevolking verarmt aanzienlijk, niet aannemelijk tenzij de Euro wordt opgeofferd), massieve bezuiniging binnen het staatsapparaat en sociale zekerheid of het onteigenen van spaartegoeden. Laatst gewijzigd door demonen : 7 april 2013 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Je kan beter naar de kaaimaneilanden gaan met je geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als men de Euro wil devalueren dan stappen de rijke landen uit deze munt. Uiteindelijk zullen alleen de zuidelijke landen (met enorme staatsschuld en pensioenverplichtingen) massief verarmen ofwel via een gedevalueerde eigen munt of het massief aanspreken van spaargeld. De politiekers blijven natuurlijk buiten schot en zitten met hun spaargelden reeds buiten de Eurozone (dit is niet strafbaar!).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Neem De Gucht die, "toevallig", één dag voor de redding van Fortis al zijn aandelen verkocht. Deze mensen hebben voorkennis of beter gezegd; zij ZIJN het beleid!
Ander voorbeeld : 1 dag voordat de (vroeg-) pensioenleeftijd werd goedgekeurd vroeg Stevaert zijn pensioen aan. Ook voorkennis of geloof je in toeval? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik géén glazen bol heb, ben ik er (bijna) zeker van dat de € NIET zal devalueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() ik heb geen geld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is pas ideaal voor de hypotheek.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Vandelanotte, onze minister Economie, komt nu aandraven met speciale leningen , met staatswaarborg, om de spaargelden te mobiliseren voor allerlei investeringen zoals scholen, infrastructuur e.d. Na het oplijsten van alle spaarrekeningen zullen de dubbele spaarboekjes ergens heen moeten. Deze verkapte staatsobligaties op midden-lange termijn behoren uitgegeven te worden door de staat en niet door ondergeschikte besturen. Maken zij deel uit van de staatsschuld of geeft de staat alleen de waarborg ?
De 235 miljard spaargeld steekt de ogen uit. Wij worden eerst vriendelijk gelokt met een fractie % meer en staatswaarborg. Als de burger niet wil oversteken voor een rendement dat de komende inflatie niet dekt, komt de volgende stap. Op een moment van crisis, bvb Dexia-Belfius, worden de spaarders gedwongen om een deel van hun spaargeld om te zetten in crisisobligaties. Dit gebeurt nu al in Cyprus voor spaargelden 100.000 +. De lage rente blijft niet duren. Inflatie is een van de weinige middelen om de putten te delgen.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben ondertussen al zo'n honderd zwaarden boven ons hoofd hangen en evenveel bommen die ergens tikken... ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 april 2013 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de spirit Jack, er kan en zal ons niets gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waarom de rest van de wereld het Belgische antwoord op de crisis niet volgt.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat anders niet misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Jaak, hoeveel betaald dat, kanonvlees spelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bom, geen idee uit welke hoek die gaat komen ... Noord-Korea? p.s. Ik heb ook geen geld, geen schulden en geen leningen lopen ... ben ik nu een gelukkig mens? Citaat:
Ik vroeg mij laatst zelfs af of mensen met anorexia nervosa ook vlinders in de buik kunnen hebben ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 april 2013 om 03:32. |
||
![]() |
![]() |