![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Wat denkt het vlaams blok over de NV-A en van mij (deze vraag heb ik al gesteld op rechts maar ik heb nogal een hevige discutie met patriot.)
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk heb niets tegen het nv-a maar ik vertrouw Bourgeois en sommige andere toppersonen voor geen haar! En jij valt tussen de forumniveanen nog best te pruimen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik kan met jou, C uit W, Cyperken,... goed overweg, ik heb daarentegen serieus moeite met mensen als "Clemens" die duidelijk het VB haten. In elk geval leuk te zien dat er nog mensen van de NVA zijn waar mee te praten valt en niet zo hautain doen tegenover nationalisten die niet tot de NVA behoren. In mijn gemeente is de NVA redelijk actief, maar kunnen we daar nauwelijks een gesprek mee voeren vanwege diezelfde haat jegens het VB.
Een voorbeeld: de VB-fractie maakte dit jaar de opmerking tegen een gemeenteraadslid uit de CD&V (tot de meerderheid behorend) die van adellijke afkomst is, dat hij in verschillende horecazaken kaartjes voor een persoonlijk tuinfeest had gelegd die in het Frans waren opgesteld, met de opmerking dat die "V" in CD&V blijkbaar niet veel voorstelt. In plaats van steun te krijgen voor deze opmerking vanwege de NVA, viel de NVA-oppositie de VB-oppositie (!) hierover aan! ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 12 augustus 2004 om 16:06. |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb enkele dagen geleden een leuk gesprek gehad met een NVA-jongere uit de buurt. Op vele punten komen wij overeen (net zoals het Vlaams Blok en de NVA trouwens).
Het is natuurlijk spijtig dat de N-VA het voorstel tot samenwerking met het Vlaams blok heeft afgewezen (direct na de verkiezingen in 2003 wilde het VB de handen in elkaar slaan omzo de 1 miljoen nationalisten te vertenwoordigen). De NVA heeft met het belgisitische CD&V een verkeerde keuze gemaakt, een spijtige keuze... In den beginne heb ik dus niets tegen de N-VA al hou ik ze wel met een kritische blik in het oog sinds ze in de regering zitten. Laat ons hopen dat Bourgeoi niet dezelfde toer opgaat als Bert den Bléter en wel voor Vlaanderen kiest en niet voor macht en België!
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat ik wel nog wil zeggen, is dat veel NVA leden het wél goed menen met Vlaanderen. Ook op vlak van het cordon sanitair en de mening tov het Blok zijn ze soms uitgesproken rechts, maar het is zoals in vele gevallen de partijtop die een rechtse meerderheid omzet in een linkse partijkoers (cfr de liberalen)
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zie in de toekomst ook vele leden van de N-VA ook overstappen naar het Vlaams Blok, wat zeker geen slechte zaak zou zijn. Het zullen misschien niet allemaal grote vissen zijn maar vooral de misnoegde plaatselijke bestuurders die overstapen naar het Blok. Laten we zien hoe de N-VA verder handeld in het BHV-project (wat ze voor mij eigenlijk al een stuk verloren hebben). De 5 minuten van Leterme en het 'onverwijld' van de Vlaamse regering gaan de N-VA veel stemmen kosten, zekers als BHV wederom niet gesplitst raakt.
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() ik heb een vraag aan de blokkers. Is anti-amerikaans = links zijn
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Een famillielid van mij is getrouwd geweest met een amerikaanse die hebben ook hieer een paar jaar in Vlaanderen gewoond. Het is wel een vriendelijke dame maar nederlands leren daar deed ze echt geen moeite voor.
het bij de volgende gemeentraadsverkiezingen in 2005 mogelijk is dat er helemaal geen cordon sanitiare meer is in herentals. Laatst gewijzigd door Piet Hein : 13 augustus 2004 om 10:57. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Mijn discussies met Clemens en Giserke zouden plots trouwens erg absurd gaan lijken denk ik. Laatst gewijzigd door Cyperken : 13 augustus 2004 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() dan behoor ik ook tot die laatste categorie.
ps wat kunt u mij vertellen over voorpost Laatst gewijzigd door Piet Hein : 13 augustus 2004 om 14:09. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorpost is in de eerste plaats een actiegroep, die acties voert die kaderen binnen de rechtse Vlaams-nationale en Heel-Nederlandse opvattingen. Deze acties variëren van betogingen, plakacties,... in de Vlaamse Rand rond Brussel en de taalgrensgemeenten, tot ergens anders in Vlaanderen of Nederland waar geprotesteerd wordt tegen een aantasting van onze Nederlandse taal en Vlaamse cultuur, bijvoorbeeld gericht tegen Engelstalige reclame. In oktober dacht ik, is een Voorpost-actiedag gepland tegen McDonaldsvestigingen die als symbool van veramerikanisering gelden. Voorts organiseert Voorpost ook andere activiteiten zoals een jaarlijkse "radicale sporenherdenking", een Pinksterkamp en een Joelfeest, een kameraadschapsavond vlak voor de IJzerwake,... die telkens in belangrijke mate het teken staan van het bevorderen van kameraadschap. Voorpost is ideologisch uitdrukkelijk volksnationalistisch en heeft als rechtse organisatie toch sympathieën voor de Baskische en Ierse nationalisten. Voorpost onderhoudt in Bretagne goede contacten met de rechtse volksnationalisten van ADSAV: http://adsav.free.fr/ Driemaandelijks wordt een eigen uitgave verspreidt, genaamd 'Revolte' waarin artikels over uiteenlopende nationalistische kwesties staan, variërende van ideologie tot nieuwsfeiten uit Vlaanderen, Nederland en nationalistisch Europa. Vraag gerust eens wat informatie aan bij Voorpost. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het Blok zelf is hier nogal verdeeld over en doet er nooit duidelijke of radicale uitspraken over. Voor mij is dit dus ideaal ![]()
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() wij zijn thuis eigenlijk al vele genraties CD&V mijn vader mijn grootvader (12 jaar shepen geewest 4 jaar provincieraadslid en nog veel jaren gemeenteraadslid)enz. maar ik had meer VU sympathienen.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() De NV-A had de tweede zo broodonnodige Vlaams-nationale partij kunnen zijn. Ze hebben het verprutst. Dit bleek al door hun samenwerking met de CVP, een van de meest belgicitische partijen van de laatste 50 jaar, maar ook nu, door akkoord te gaan met die fameuze onverwijlde splitsing B-H-V.
Ook de schampere uitlatingen over het Vlaams Blok duiden aan dat het de NV-A niet om Vlaanderen te doen is, maar om macht. Ik vind het jammer voor Vlaanderen dat de NV-A blundert, en zo ons land kwaad aandoet, maar langs de andere kant waren stemmen voor de NV-A toch maar stemmen die bij het Vlaams Blok nuttiger zouden zijn. Was het namelijk niet zo dat het aantal niveanen dat een zitje kreeg in het parlement vooraf was bepaald? Dan mochten de kiezers van CD&V/NV-A 100% bestaan uit niveanen of 0%, het zou niets uitgemaakt hebben... |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Toen NV-A bij cd&v ging WIST iedereen dat er niets van hun eigenheid ging overblijven, behalve NV-A zelf blijkbaar...
Zoals NJSV zei, ze hadden de tweede, broodnodige Vlaams-nationale partij kunnen zijn... in het begin zag het er zo nog naar uit ook... @ axel nort => Anti amerikaans kan je niet echt opdelen, maar ben het niet eens met rock against cmmunism dat de oorlog in Irak gerechtigd is... dat zal hij NOOIT zijn, de Amerikaanse gesneuvelden zijn gestorven voor de utopie van een maniakale busch, en dat valt niet te rechtvaardigen, al even weinig als amerikanen die "burn mo'foes burn" staan te zingen terwijl ze een irakees brugerhuis in de fik steken...
![]() |