Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2004, 22:50   #1
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard Zonnepanelen

Ik verwarm op dit ogenblik mijn zwembad met zonnepanelen, en heb gelimiteerde electriciteit uit twee panelen die stroom leveren aan allerlei utilities, maar niet de air conditioning, en niet de pomp (ik heb geen leidingwater, gebruik een bron). Voor de rest ben ik op het ogenblik aangewezen op een generator waar ik elke dag 20 liter naft moet inkappen.

Heeft er iemand ervaring met zonnepanelen die 100+ Ampere leveren aan 240 Volt? Ik ben vooral geinteresseerd in het onderhoudsaspect, en hoe lang die panelen leven als de zon van Florida er elke dag op hamert. (Misschien beter in de schaduw zetten?). Verder had ik graag dat ze windkrachten tot 140 Mph weerstaan zonder met dak en al naar de buurman te verhuizen.

Laatst gewijzigd door TomB : 16 augustus 2004 om 22:51.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 23:51   #2
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

hier eens gaan kijken:

http://www.solaraccess.com/

interessante branche, zeker als aardolie de 70-80 $ grens overschrijdt.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 07:41   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Je kunt ook opteren voor goedkopere zonnepanelen die rechtstreeks warm water produceren, dan heb je wel een goed geisoleerde kelder nodig. Eerst omzetten naar electriciteit lijkt mij een beetje verspilling

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 11:01   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Mischien kan je ook eens rondkijken of windenergie geen mogelijkheid is ...

Zo'n molen is niet echt mooi en maakt nog redelijk veel lawaai, maar als je er de plaats voor hebt lijkt het me wel interresant.
Bij hoge windsnelheden kan je die al dan niet hydraulisch platleggen .
En het onderhoud zal jij voor een groot deel wel zelf kunnen doen.
Je hoeft voor je eigen gebruik geen reuzegrote molen te hebben en waaien zal het bij jou ook wel hé.

http://www.awea.org
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 17 augustus 2004 om 11:06.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:35   #5
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Je kunt ook opteren voor goedkopere zonnepanelen die rechtstreeks warm water produceren, dan heb je wel een goed geisoleerde kelder nodig. Eerst omzetten naar electriciteit lijkt mij een beetje verspilling
Met zulke panelen verwarm ik mijn zwembad. Hoe je daarmee je frigo en air conditioning doet lopen, mag je me altijd eens uitleggen.
Oud 17 augustus 2004, 15:36   #6
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Mischien kan je ook eens rondkijken of windenergie geen mogelijkheid is ...

Zo'n molen is niet echt mooi en maakt nog redelijk veel lawaai, maar als je er de plaats voor hebt lijkt het me wel interresant.
Bij hoge windsnelheden kan je die al dan niet hydraulisch platleggen .
En het onderhoud zal jij voor een groot deel wel zelf kunnen doen.
Je hoeft voor je eigen gebruik geen reuzegrote molen te hebben en waaien zal het bij jou ook wel hé.

http://www.awea.org
Het probleem is dat het hier 90% van de tijd windstil is, en dan krijgen we alle wind ineens binnen.
Oud 17 augustus 2004, 15:40   #7
Tegendradigaard

Standaard

Das typisch Amerikaans he.. as het stormt moet het ineens nen big storm zijn he...

Valt het wat mee ginder nu ? Of zijde door het oog van de (orkaan) naald gekropen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:40   #8
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
hier eens gaan kijken:

http://www.solaraccess.com/

interessante branche, zeker als aardolie de 70-80 $ grens overschrijdt.
Hrm, $4 per watt, en ik heb 100 a 200 kilowat nodig... dat is $400 a $800,000....
Oud 17 augustus 2004, 15:42   #9
Tegendradigaard

Standaard

Ik kreeg het toch effe benauwd toen ik de beelden zag want ik had normaal dit jaar in Augustus (van 7/8/04 tot 21/8/04 of zelfs tot 28/8/04) naar Florida gekomen... was ik NU effe blij dat we vorig jaar nen nieuwen jeep voor mijn madam hebben moeten kopen en de reis naar Florida voor een van de volgende jaren zal zijn... pfffffff zei ik net zoals de wind...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 17 augustus 2004, 15:43   #10
Tegendradigaard

Standaard

Al goe dat den dollar laag staat dan zekers ... amai das duur he

Oud 17 augustus 2004, 15:44   #11
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik kreeg het toch effe benauwd toen ik de beelden zag want ik had normaal dit jaar in Augustus (van 7/8/04 tot 21/8/04 of zelfs tot 28/8/04) naar Florida gekomen... was ik NU effe blij dat we vorig jaar nen nieuwen jeep voor mijn madam hebben moeten kopen en de reis naar Florida voor een van de volgende jaren zal zijn... pfffffff zei ik net zoals de wind...
Ik zit nog steeds zonder stroom, alles loopt van een generator op dit ogenblik.
Een reis naar Florida is echter geen probleem, de grote hotels liggen in dichtbevolkte gebieden en hebben terug stroom. Als ge natuurlijk het echte Florida aan het bezoeken waart en ge zat in een houten hut in het midden van het bos...
Oud 17 augustus 2004, 15:45   #12
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al goe dat den dollar laag staat dan zekers ... amai das duur he
Ja, spijtig, ik zou graag 80% van mijn huis op zonneenergie laten werken, ik denk dat ik nog wat ga wachten ...
Oud 17 augustus 2004, 15:48   #13
Tegendradigaard

Standaard

'k had graag het wildere deel van Florida bezocht deze keer. De parken heb ik al gedaan, maar het kind in mij wou daar ook nog wel enkele dagen voor uittrekken.

Mijn kinderen vroegen zich trouwens af of die parken gesloten waren ? Want als ik goed op het kaartje kon zien liep het spoor toch wel dicht in de buurt ook van Orlando ?

Shit ik moet weg. Moest ge nog antwoorden bedankt ik kom er dan later nog wel eens op terug. 't was wel angstaanjagend op TV wat moet het niet zijn als ge der middenin zit. brrr.

alles heeft zijn keerzijde he. Ook Florida...

Oud 17 augustus 2004, 15:50   #14
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ja, spijtig, ik zou graag 80% van mijn huis op zonneenergie laten werken, ik denk dat ik nog wat ga wachten ...
als wij bouwden hadden wij ook even prijs gevraagd hier en hier is dan nog niet echt ideaal klimaat voor zonneenergie he. Maar het is bij een raming gebleven. Voor die prijs kon ik mijn huis bijna nog eens bouwen...
jammer want op zo'n gebied wil ik best meedoen met de groen, maar as ge nie genoeg centen hebt dan hebde ze nie he.

nu ben ik echt weg.

Oud 17 augustus 2004, 16:02   #15
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moa vent toch
Ge gaat er een knaller van een zonnecentrale moeten bouwen.
Da zal idd een dure onderneming worden... En dan nog zien da ge alles kunt beschermen tegen de (eventuele) volgende storm... (of soccerspelende buurtkinderen)
Eigenlijk zal je ineens de rest van je huis moeten aanpassen, isolatie en andere hulpmiddelen...
Kijk ook eens wat rond op verschillende sites van survalisten, die zijn nogal straf op het gebied van zelfvoorzienend leven en zo . Mischien vind je daar wel enkele goedkopere oplossingen voor je energieprobleem 8) .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 16:58   #16
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Momenteel is het idd serieus duur.

Maar eens de olieprijs leuke waarden bereikt, zal er meer geïnvesteerd worden in deze dingen, met prijsdaling tot gevolg.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 18:14   #17
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, spijtig, ik zou graag 80% van mijn huis op zonneenergie laten werken
Enfin man, denk aan uw imago!

Laatst gewijzigd door C uit W : 17 augustus 2004 om 18:14.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 18:45   #18
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k had graag het wildere deel van Florida bezocht deze keer. De parken heb ik al gedaan, maar het kind in mij wou daar ook nog wel enkele dagen voor uittrekken.

Mijn kinderen vroegen zich trouwens af of die parken gesloten waren ? Want als ik goed op het kaartje kon zien liep het spoor toch wel dicht in de buurt ook van Orlando ?

Shit ik moet weg. Moest ge nog antwoorden bedankt ik kom er dan later nog wel eens op terug. 't was wel angstaanjagend op TV wat moet het niet zijn als ge der middenin zit. brrr.

alles heeft zijn keerzijde he. Ook Florida...
Disney heeft 1 dag moeten sluiten, de parken zijn open nu. Tegen dat hij in Orlando aankwam was hij maar categorie 2 meer. Het zijn de mensen ten zuidwesten van Orlando die de volle lading gekregen hebben.
Oud 17 augustus 2004, 20:04   #19
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Momenteel is het idd serieus duur.

Maar eens de olieprijs leuke waarden bereikt, zal er meer geïnvesteerd worden in deze dingen, met prijsdaling tot gevolg.
Yep, dus laat ik intussentijd als goeie groene jongen zoveel mogelijk olie verbruiken zodat er snel veel geinvesteerd wordt in zonneenergie.
Oud 18 augustus 2004, 11:10   #20
Tegendradigaard

Standaard

Zo komen we bij mijn oplossing van het energie en milieuvervuilingsproblematiek.

Iedereen wil maar zo zuinig mogelijk aan doen met al die fossiele brandstoffen. Zodat we er zo lang mogelijk mee kunnen doen (lees om het duurder te maken (schaarse producten he) en om die mannen van de petrol hunnen portefeuille zo dik mogelijk te maken).
Dus stop met bezuinigen maar gooi alles door ramen en vensters. Stook zomer en winter met alle ramen op zodat de aardolie op is tegen binnen pakweg 10 jaar.
Wedden dat ze binnen 10 jaar alle auto's kunnen laten rijden op waterstof om maar iets te noemen. Dat zou veel minder belastend zijn voor het milieu dan al die benzine en diesel.

Maar zolang er olie is en we ons laten gijzelen door de olieindustrie en zijn sjeiks zal ons milieu verder naar de kloten gaan. Dus effe doorbijten alles der doorjagen en we zijn der vanaf.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be