Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
13 augustus 2013, 13:35 | #1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
|
Vlaanderen krijgt te weinig pendelaars uit de auto
Het Vlaamse Pendelfonds heeft te weinig pendelaars uit de auto gehaald en weegt niet op een duurzamer woon-werkverkeer.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-de-auto.dhtml |
14 augustus 2013, 09:40 | #2 |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
Openbaar vervoer een vrijwel onbestaande fictie.
|
14 augustus 2013, 10:10 | #3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar. We gaan eens kijken. Wonen en werken op 1 lokatie is ook niet goed, daarom dat er in de jaren 70 gewestplannen zijn getekend. Wonen ginder, werken daar, en ertussenin landbouw, recreatie en natuur. Dus wonen naast je werk, da's voor de lucky few. Verhuizen bij jobwissel. Ook niet evident. In geval van huren, dan zit je met contracten en je kan snel 3 maanden huishuur kwijtgeraken aan waarborg, alswel dat je voor de volgende huurwoning hetzelfde op tafel mag leggen. In het geval van een verkoop en koop van een woning. Vadertje staat zit al op zijn deel van de koek te azen, en las het even kan, wat meer dank U wel. Komt er nog eens bij dat de tijd en moeite in een goeie verhuis ook niet te onderschatten is. Wat hebben we dan over. Carpooling. Prima voor jobs met vaste werktijden en voor mensen die hun woon-werk verkeer niet combineren met andere dingen in't leven. Openbaar vervoer. Toevallig een krantenbericht vandaag. Treinen steeds minder stipt. Als ze al niet staken. Trams/metro's zijn er niet overal. En bussen, die dieselwalmspuwende ondingen die het ene moment overvol zitten, en het andere moment leeg rondkrossen... De fiets. Voor sommigen een hobby, voor anderen een noodzaak. Maar ik vind het te omslachtig, en te tijdrovend. Wie wil er buiten zijn werktijd nog eens een hoop tijd spenderen aan woon/werkverkeer. Terwijl er zoveel andere dingen te doen zijn. Bromfietsen, da mag ook al niet van U. Maar kom, pakt weinig plaats in, is een pak vlotter dan een fiets, en in't geval van een scooter , comfortabel en met een redelijke weersbescherming. Motorfiets. Van een 125CC Dax copie tot een 2300 Triumpf Rocket. Van een 6 PK 100 cc scootertje, tot een 200PK+ racemonster. Voor ieder wat wils. En belastingtechnisch ook een leukertje. Toch zijn er veel mensen bang van. En dan de heilige koe. Stiekem houdt de overheid van dit voertuig. Elke minuut file is money in the pocket.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
14 augustus 2013, 10:45 | #4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
Blue Sky gaat straal voorbij aan het feit dat dieselbussen veel vervuilender zijn dan dieselwagens. Dat het wagenpark veroudert komt vooral omdat de "gewone" man en vrouw geen, vaak heel dure (en heus niet alleen de duitse merken) nieuwe auto kunnen permitteren nu.
Daarenboven zit CO2 voor om en bij de 0,03-0,04% in de atmosfeer. Wetenschappelijk feit. Maar de focus ligt meer en meer op fijnstof... Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 14 augustus 2013 om 10:46. |
14 augustus 2013, 11:56 | #5 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.246
|
Citaat:
Een dieselauto is vervuilender als een dieselbus per personenkilometer als men dezelfde euronorm 5 neemt; maar beide blijven de fijnroetspuwers bij uitstek. In het buitenland heeft of wil men dieselbussen verbannen uit de stedelijke gebieden. Citaat:
*
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2013 om 12:24. |
||