Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 augustus 2004, 17:17   #1
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard Zeer jonge delinquenten volgens VB

Ik citeer vanop de Vlaams Blok-website:

Citaat:
Zeer jonge delinquenten
Citaat:

De centra die zich bezighouden met de opvang van mishandelde kinderen hebben onlangs aan de alarmbel getrokken: de daders van verkrachtingen en seksueel misbruik worden steeds jonger.

Paul Van den Bossche van het Oost-Vlaamse vertrouwenscentrum formuleerde het als volgt: "Het aantal pubers - soms van 13 of 14 jaar - dat zich vergrijpt aan leeftijdgenoten en jongere kinderen, stijgt verontrustend. (...) Veel van die pubers vertonen alle kenmerken van dadergedrag. Ze maken misbruik van hun macht of van de zwakte van hun slachtoffers. Ze uiten bedreigingen of oefenen druk uit opdat hun slachtoffer zou zwijgen."

De getuigenis van Van den Bossche toont nog maar eens aan dat er in dit land een dringende noodzaak is aan een jeugdsanctierecht. Zoniet blijven deze zeer jonge seksuele delinquenten vrijwel ongestraft; van de jeugdrechter krijgen ze immers hooguit een 'heropvoeding' opgelegd die heel dikwijls slechts enkele weken duurt.

Of zoals in deze rubriek al eerder werd gesteld in het artikel 'Een beetje animo' (dd. 12.08.2004): "Feit is dat minderjarigen die zich gedragen als meerderjarige criminelen daar ook maar eens de gevolgen moeten leren van dragen. Het gaar hier immers niet over het stelen van een appel uit de boomgaard van de buur of ander kattenkwaad!"
Ik ben akkoord als je zegt dat ook kinderen in hun normen behoorlijk mogen bestraft worden bij zware misgrijpen als deze, maar... het zijn KINDEREN!!

Kinderen zijn nog zodanig afhankelijk van hun omgeving, zo beïnvloedbaar, onwetend, hebben vaak weinig of geen besef van wat juist/fout is... Kortom: het zijn kinderen!

Kinderen, en de jeugd in het algemeen, verdienen nieuwe kansen! Akkoord dat ze moeten bestraft worden bij zulke feiten, maar kinderen hebben nog alle kansen om zichzelf te beteren! Kinderen kunnen nog positief beïnvloed worden, een draai aan hun leven geven!
Alle onderzoeken wijzen uit dat bij kinderen de kans heel groot is dat ze , mits de juiste begeleiding, terug op het rechte pad geraken! Geef ze daar dan ook de kans toe!!! Geef ze de kans i.p.v. ze overdreven hard te straffen!!

Als er straffen opgelegd worden, moeten die idd ook uitgevoerd worden, maar je moet dan niet overdrijven met die straffen!
tigerpants is offline  
Oud 17 augustus 2004, 17:36   #2
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants

[b]Ik ben akkoord als je zegt dat ook kinderen in hun normen behoorlijk mogen bestraft worden bij zware misgrijpen als deze, maar... het zijn KINDEREN!!

Kinderen zijn nog zodanig afhankelijk van hun omgeving, zo beïnvloedbaar, onwetend, hebben vaak weinig of geen besef van wat juist/fout is... Kortom: het zijn kinderen!

Kinderen, en de jeugd in het algemeen, verdienen nieuwe kansen! Akkoord dat ze moeten bestraft worden bij zulke feiten, maar kinderen hebben nog alle kansen om zichzelf te beteren! Kinderen kunnen nog positief beïnvloed worden, een draai aan hun leven geven!
Alle onderzoeken wijzen uit dat bij kinderen de kans heel groot is dat ze , mits de juiste begeleiding, terug op het rechte pad geraken! Geef ze daar dan ook de kans toe!!! Geef ze de kans i.p.v. ze overdreven hard te straffen!!

Als er straffen opgelegd worden, moeten die idd ook uitgevoerd worden, maar je moet dan niet overdrijven met die straffen!
Ik zou jou ook wel eens horen piepen als je door zo'n "kinderen" in elkaar geslagen wordt en je leven door hen bedreigd wordt.

Ik heb het zelf aan den lijve moge ervaren en wil gerust zelf aan de trekker van het executiegeweer trekken als ze de doodstraf zouden krijgen.
Darwin is offline  
Oud 17 augustus 2004, 17:38   #3
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, kinderen van 13 of 14 jaar mag men niet bestraffen zoals een meerderjarige. Uit studie's afkomstig uit de VS blijkt dat tot zo'n 85% van die kinderen/jongeren na hun opsluiting terug in het crimineel milieu verzeild geraken.

Maar ik ben wel voorstander dat vanaf 16, bij zware feiten zoals gewapende overval, moord enz de delinquenten bestraft moeten worden als een meerderjarige (elk geval moet wel apart bekeken worden).

Laatst gewijzigd door LA'er : 17 augustus 2004 om 17:41.
LA'er is offline  
Oud 17 augustus 2004, 17:40   #4
ikkebenikke
Vreemdeling

Standaard

vanaf 16 jaar wel, zeker voor zo'n zware misdaden

maar niet bij kinderen van 13
ikkebenikke is offline  
Oud 17 augustus 2004, 17:51   #5
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Kinderen zijn kinderen, en moeten als kinderen behandeld worden......

ook door hun ouders die het voorbeeld moeten geven.....

ik citeer uit eigen ervaring :

een jongetje van 12 slaagt erin zich bij ons op het werk (multi-media winkel) te laten betrappen bij het stelen van een Playstation-spelletje ter waarde van 50 €, en bij het zéér onhandig proberen wegmoffelen van het spelletje in zijn disc-man maakt hij hierbij nog een kras op het spel dat hierdoor dus onverkoopbaar is... de kleine heeft géén geld op zak en we zeggen hem dat hij zijn walkman bij ons dient te laten als onderpand voor de beschadigde CD-rom en hij later kan terugkomen met het geld om het spel te kopen en zijn discman terug te krijgen, zoniet zullen we er de politie moeten bijhalen....
diezelfde namiddag is de kleine met zijn vader teruggekomen en de brave man vroeg (waar de kleine bijstond)"op wie zijn bakkes hij eens zou moeten timmeren om zijne kleine zijn dure disc-man van wel 400 € onmiddellijk terug te krijgen ???????"
gezien de kerel nogal luid begon te roepen hebben we de politie dan maar gebeld..... we hebben de discman moeten meegeven aan de politie als bewijsmateriaal, samen met het beschadigde playstation-spelletje.......
geld hebben we NIET gekregen..... maar we weten nu wel dat de kleine Noufti noemt en zijn vader Habib..... en misschien zullen we wel naar de rechtbank moeten om te gaan getuigen......

zou die kleine later als hij zelf géén kind meer is ook het goede voorbeeld van zijn vader doorgeven aan zijn kinderen in plaats van ze te laten straffen door een rechter ????????????? t'zijn immers maar kinderen nietwaar !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 17 augustus 2004 om 17:52.
ICE-MAN is offline  
Oud 17 augustus 2004, 18:34   #6
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik zou jou ook wel eens horen piepen als je door zo'n "kinderen" in elkaar geslagen wordt en je leven door hen bedreigd wordt.

Ik heb het zelf aan den lijve moge ervaren en wil gerust zelf aan de trekker van het executiegeweer trekken als ze de doodstraf zouden krijgen.
Ik weet niet wie dan de beste is: jij of dat kind...

En ja hoor, ik heb er zelf ook mee te maken gehad...
tigerpants is offline  
Oud 17 augustus 2004, 19:37   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Habib is zo te zien reeds goed ingeburgerd.
Zou zo een Antwerpse dokwerker, Limburgse mijnwerker of een Gentenaar van de Muide kunnen zijn.

Kleine Noufti is genen echte: zo onhandig spullen wegmoffelen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 augustus 2004, 20:26   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Schoofzak, jouw idee dat "Habib" een Limburgse mijnwerker zou geweest zijn is misschien correct. Dokwerker, vergeet dat maar.
Maar het gedrag van die kerel( hypothetisch of niet) is niet korrekt. welke strekking of kleur die kerel ook heeft.
Helaas komt dat meer en meer voor. Ik zie en hoor het meer en meer ,dat ouders, wat er ook gebeurd, alle zonden van hun kind wegvagen of negeren en de mensen die hun er op wijzen dat er iets aan het misgaan is, op zijn minst uitschelden voor rotte vis.

Ik weet hoe mijn vader zou reageren op een soortgelijke situatie. Ik zou in die winkel ter plekke al een draai rond de oren gekregen hebben. Mijn vader zou met schaamrood gezicht die €50 betalen, en ik zou het nog lang mogen weten, omdat alles wat plezant is voor een lange tijd onbereikbaar zou zijn.

Respect voor politie, leraars en andere autoriteitsfiguren zit er bij mij nog in.
Oud 17 augustus 2004, 21:04   #9
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants

[b]Ik ben akkoord als je zegt dat ook kinderen in hun normen behoorlijk mogen bestraft worden bij zware misgrijpen als deze, maar... het zijn KINDEREN!!

Tja, als ouders ze niet meer mogen straffen noch leraars, dan zal de politie het wel moeten doen zeker ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 18 augustus 2004, 00:31   #10
giserke
Banneling

Standaard

zouden we best eens niet beginnen met de opvoeding, en die speciale gezinssituaties niet aan te pakken?
giserke is offline  
Oud 18 augustus 2004, 08:15   #11
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
zouden we best eens niet beginnen met de opvoeding, en die speciale gezinssituaties niet aan te pakken?
ja zoals homo-adoptie! daar komen alleen maar klodden van!
jan hyoens is offline  
Oud 18 augustus 2004, 08:35   #12
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
En hoe dacht u de Habib van Ice-man "aan te pakken"?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 18 augustus 2004, 08:55   #13
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Kinderen zijn kinderen, en moeten als kinderen behandeld worden......

ook door hun ouders die het voorbeeld moeten geven.....

ik citeer uit eigen ervaring :

een jongetje van 12 slaagt erin zich bij ons op het werk (multi-media winkel) te laten betrappen bij het stelen van een Playstation-spelletje ter waarde van 50 €, en bij het zéér onhandig proberen wegmoffelen van het spelletje in zijn disc-man maakt hij hierbij nog een kras op het spel dat hierdoor dus onverkoopbaar is... de kleine heeft géén geld op zak en we zeggen hem dat hij zijn walkman bij ons dient te laten als onderpand voor de beschadigde CD-rom en hij later kan terugkomen met het geld om het spel te kopen en zijn discman terug te krijgen, zoniet zullen we er de politie moeten bijhalen....
diezelfde namiddag is de kleine met zijn vader teruggekomen en de brave man vroeg (waar de kleine bijstond)"op wie zijn bakkes hij eens zou moeten timmeren om zijne kleine zijn dure disc-man van wel 400 € onmiddellijk terug te krijgen ???????"
gezien de kerel nogal luid begon te roepen hebben we de politie dan maar gebeld..... we hebben de discman moeten meegeven aan de politie als bewijsmateriaal, samen met het beschadigde playstation-spelletje.......
geld hebben we NIET gekregen..... maar we weten nu wel dat de kleine Noufti noemt en zijn vader Habib..... en misschien zullen we wel naar de rechtbank moeten om te gaan getuigen......

zou die kleine later als hij zelf géén kind meer is ook het goede voorbeeld van zijn vader doorgeven aan zijn kinderen in plaats van ze te laten straffen door een rechter ????????????? t'zijn immers maar kinderen nietwaar !
Wel uit mijn ervaring, een hele tijd geleden wil ik het volgende kwijt.
Mijn stiefzoon, welke op dit moment een onhandelbaar karakter had (opgenomen wegen karakterstoornis?), Was een lerares aan het bedreigen.
Ik was toevallig op school omdat het wat de spuigaten uitliep, en ik en mijn vrouw, zijn moeder, terug onze neus mochten komen tonen bij de directeur.
Ik ga naar mijn stiefzoon, en geef hem een plets op het gezicht.
En weet U wat het resultaat was? Neen.........?
Wel na een tweetal dagen had ik een sociale assistente van 22 �* 23 jaar an de deur. En een oproeping bij de kinderrechter wegens mishandeling.
Bij de rechter hebben we de zaak uitgelegd, en deze was bereid om de kleine in een instelling te plaatsen.
Of hoe men door de overheid het gezag van de ouders uithold, en wanneer het gans verkeert loopt, de ouders de schuld geeft!

Laatst gewijzigd door fernand : 18 augustus 2004 om 09:01.
fernand is offline  
Oud 18 augustus 2004, 09:49   #14
Omega
Burger

Standaard

Daar zit 'm just het probleem...iedereen en nog wat die zich met de opvoeding komt bemoeien.
Anderzijds zie je 't ook meer en meer: te tam, lomp of te onnozel om zelf kinderen op te voeden, da's iets voor 't school hé meneer.

Maar als die leraar nog maar zijn mond opendoet, staan pappa en mamma daar 's anderendaags.

Allemaal heel raar: de oorvijgen die ik gekregen heb kan ik met één hand tellen, en ze waren (achteraf bekeken) meer dan verdiend. Resultaat: ons vader moest me maar eens "scheef" bekijken en 'k hield al mijne smikkel.
En toch heb ik niet 't gevoel om mishandeld te zijn....
Omega is offline  
Oud 18 augustus 2004, 09:52   #15
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Mss de shariah toepassen?
Oud 18 augustus 2004, 11:15   #16
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Klacht neerleggen wegens bedreiging en intimidatie?
Generaloberstvonstorch is offline  
Oud 18 augustus 2004, 15:42   #17
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omega
Daar zit 'm just het probleem...iedereen en nog wat die zich met de opvoeding komt bemoeien.
Anderzijds zie je 't ook meer en meer: te tam, lomp of te onnozel om zelf kinderen op te voeden, da's iets voor 't school hé meneer.

Maar als die leraar nog maar zijn mond opendoet, staan pappa en mamma daar 's anderendaags.

Allemaal heel raar: de oorvijgen die ik gekregen heb kan ik met één hand tellen, en ze waren (achteraf bekeken) meer dan verdiend. Resultaat: ons vader moest me maar eens "scheef" bekijken en 'k hield al mijne smikkel.
En toch heb ik niet 't gevoel om mishandeld te zijn....
Wel ik ook niet.
En mijn stiefzoon,nu hij zelf kinderen heeft, die tapt nu uit een ander vaatje.
Ik ben volledig akkoord dat er kindermishandeling gebeurt, maar ze nemen de normale gezinnen er uit. Want daar kunnen ze hun regelkens aan opleggen, zonder te moeten vrezen van buiten gegooid te worden.
Bij de marginalen waar kindermishandeling wel degelijk gebeurt, daar durven ze hunne kop niet te tonen, uit angst van eveneens een pandoering te krijgen.
En bij die marginalen helpt die lieve rechter ook niet.
Want wanneer ze hun straf hebben uitgezeten zullen ze de zaak met de "gezelligheidwerker" wel eens opnieuw regelen.
Alleen de verantwoordelijke burger kunnen ze aanpakken. Die durft toch niet te ondernemen, uit angst zijn gezin brodeloos te zetten!

Laatst gewijzigd door fernand : 18 augustus 2004 om 15:44.
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be