![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vrees blijkbaar de verveling… Leven helemaal zonder mentale processen gaat nu eenmaal niet… Je hebt op zijn minst functionele gedachten nodig. En ik wil bv ook studie en lectuur niet totaal opgeven. Dus 100% no-mind is uitgesloten. Ik zal me moeten beperken tot enkele uren per dag. Het lijkt me ook, dat de grote gerealiseerden die in voortdurende Samadhi kunnen blijven, door hun mentale inactiviteit zelf niet het brood op de plank kunnen verdienen en dus door volgelingen of door milde schenkers moeten vrijgehouden worden. De methodiek van het boeddhisme was gaan bedelen (daar heb je niet veel hersenactiviteit voor nodig) , om ondertussen het hoogste, Samadhi, proberen te bereiken. In een moderne context is dat bedelen echter onmogelijk. Zo komt het, dat zulk streven en realiseren voorbehouden is aan zeldzame categorieën mensen, die van mentale taken vrijgesteld zijn of die zich materieel kunnen permitteren zich van alle mentale taken te onthouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiki:“Samadhi is de staat van bewustzijn waarin de menselijke geest door perfecte meditatie één is geworden met het object van meditatie, vrij van enige activiteit.
Welk object en wat is er verkeerd aan activiteit? |
![]() |
![]() |