Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2013, 07:18   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Den Albert komt niet rond met 75.000 € bruto per maand.

titel: Albert II vraagt extra kostenvergoeding
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131106_044

Tsja, hij heeft nooit bijgedragen aan de Vlaamse Zorgverzekering.
Als Brusselaar had hij de keuze; ik als niet-Brusselaar had geen keuze.

Ja maar mijn teelballen hé zeg.

Citaat:
De afgetreden koning Albert II heeft zich bij de regering beklaagd over de vermindering van zijn dotatie. Dat vernam Le Soir. Albert vraagt de regering om sommige van zijn kosten te dragen.

Sinds hij aftrad, beschikt Albert over een dotatie van 923.000 euro. Flink minder dan de 11,5 miljoen euro die hij als koning kreeg op het einde van zijn regeerperiode.

Sinds de regering Di Rupo de dotaties hervormd heeft deze zomer moet Albert bovendien btw en accijnzen ophoesten, en voor een deel ook personenbelasting. Dat is goed voor een hap van 200.000 euro uit zijn budget.

Albert zou die reductie van zijn middelen van bestaan als ‘ondankbaarheid’ ervaren na twintig jaar dienst op de troon en hij zou er financieel door ‘in de problemen’ komen. Hij kan dezelfde levensstandaard niet meer aanhouden en zijn verblijven in het buitenland zouden in het gedrang komen.

In zijn entourage wordt naar oplossingen gezocht. Een idee is de staat het onderhoud en de verwarming van zijn residentie kasteel Belvédère te laten bekostigen. Of de koninklijke vraag positief beantwoord kan worden in tijden van budgettaire schaarste, is nog maar de vraag.

De perswoordvoerder van het paleis weigerde elk commentaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 07:33   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Dan had hij zijn Belvedère maar moeten laten isoleren en zonnepanelen laten leggen met Freya haar subsidies. Oei neen, dat is ook belastinggeld van ons.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 07:33   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Misschien zouden ze hem beter eens 'leren' leven met een 1000€ op de maand zoals zovelen dat hier in 'ons' land moeten doen en met nog minder zelfs.

Zal wel anders piepen dan denk ik ...

Citaat:
De afgetreden koning Albert II heeft zich bij de regering beklaagd over de vermindering van zijn dotatie. Dat vernam Le Soir. Albert vraagt de regering om sommige van zijn kosten te dragen.
Regelrechte schande is dat, dat die zich daarover durft over te beklagen.

Als men mij een dotatie van 923.000 euro zou geven, dan hoor je mij niet meer hoor
Oud 7 november 2013, 07:41   #4
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard Den Albert heeft geld nodig.

Den Bert vraagt of de belastingbetaler de naft van zijn jacht wil betalen.

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...ign=newsteaser
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 07:43   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dat dan ook nog.
En een andere draad of forum dezes leerde al dat ...

Link
Oud 7 november 2013, 07:43   #6
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook net gelezen. Lijkt wel een slechte 1 april mop.
Hopelijk komt er snel een beleefd maar duidelijk njet als antwoord.
Hallucinant.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 08:17   #7
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik merk net dat jouw draadje over dit onderwerp het eerste was. Er zijn er ondertussen nog twee anderen. Had ik het eerder gezien, had ik mijn reactie hier gepost.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 08:28   #8
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ocharme, ons Albertje kan zijn 50 woningen in het buitenland niet meer onderhouden. Daar pink ik, die waarschijnlijk tot haar 80ste moet werken, ECHT een traantje voor weg. *snif* Wat een wansmakelijke luis.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 08:36   #9
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Ik zie hem nog altijd komen zeveren in een van zijn toespraken over solidariteit en periode van crisis, en nu komen melken dat'em te weinig krijgt.
Dat'em gaat bijklussen dan.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:10   #10
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat dan ook nog.
En een andere draad of forum dezes leerde al dat ...

Link
Misschien moet er echt eens op toegezien worden dat topictitels duidelijk zijn voor iedereen, dan zullen er een pak minder dubbele topics zijn.
Oud 7 november 2013, 09:12   #11
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik zie hem nog altijd komen zeveren in een van zijn toespraken over solidariteit en periode van crisis, en nu komen melken dat'em te weinig krijgt.
Dat'em gaat bijklussen dan.
Wel, het is crisis voor Bertje, kom, waar is je solidariteit?
Oud 7 november 2013, 09:18   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik merk net dat jouw draadje over dit onderwerp het eerste was. Er zijn er ondertussen nog twee anderen. Had ik het eerder gezien, had ik mijn reactie hier gepost.
Wie zonder stenen zit, mag het eerst zondigen.

Edit: bij het herlezen, twijfel ik nu even of je mijn 'repliek' dubbelzinnig kan opvatten. Klaar en duidelijk: het is maar een poging om grappig te zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 november 2013 om 09:22.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:25   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het openingsartikel was blijkbaar de politiek correcte versie uit de linkse koningsgezinde DS.

Ik vond dit: http://www.vandaag.be/binnenland/139...e-krikken.html

Citaat:
Koning Albert probeert zijn dotatie op te krikken
Koning Albert probeert zijn dotatie op te krikken

Koning Albert heeft aan de regering gevraagd om een aantal kosten voor hem te dragen. Na zijn aftreden heeft Albert het naar eigen zeggen moeilijk om zijn levensstandaard aan te houden. Dat schrijft Le Soir. Door de troonswisseling daalde zijn dotatie van 11,5 miljoen euro per jaar naar 923.000 euro.

Om te kunnen morrelen aan de dotatie zou een parlementaire stemming nodig zijn en zover komt het wellicht niet. De entourage van de koning zoekt naar een andere oplossing. De afgetreden vorst zou nu vragen dat de regering tussenbeide komt in de factuur voor de verwarming van zijn kasteel Belvédère of de brandstof voor zijn koninklijke jacht. De Koninklijke Schenking zit te krap bij kas om te steunen.

Le Soir bevestigt dat de premier en vicepremiers signalen ontvingen vanuit het entourage van Albert. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de regering financieel tussenbeide gaat komen.
Die ALPA was toch geen "koninklijk jacht"? het was een privé jacht en zelfs geen Belgisch jacht want er werd geen BTW voor betaald. Zijn die mensen nu niet beschaamd om aan de belgische belastingbetaler te vragen om zijn diesel voor zijn plezierjacht te betalen?

Heeft hij dan tijdens zijn twintigjarige loopbaan als koning nooit één eurootje opzij kunnen leggen? Misschien kan hij anders eens gaan bedelen bij zijn kientjes of bij tante Bie ? Want tenslotte heeft hij ervoor gezorgd dat zijn drie kinnekes toch ook allemaal een uitkering kregen.

Zullen we als gepensionneerden dan ook allemaal maar ineens vragen om de diesel voor onze plezierjachtjes af te mogen trekken van ons belastingen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 november 2013 om 09:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:30   #14
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij kan dezelfde levensstandaard niet meer aanhouden en zijn verblijven in het buitenland zouden in het gedrang komen.
Tja, als ik met pensioen ga zal ik ook niet meer dezelfde levensstandaard kunnen aanhouden. Mijn verblijven in het buitenland zullen wel niet in het gedrang komen - wegens onbestaande.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:34   #15
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Ik maak me zorgen over de toenemende materialistische instelling van Albert.

Citaat:
"De nood aan normen slaat ook op het geheel van de bezoldiging van managers", meent Albert, die zich verder vragen stelt over het toenemende materialisme in onze samenleving, en zich afvraagt of we niet veel meer belang moeten hechten aan "familiale waarden, aan solidariteit, aan gemoedelijkheid en aan respect voor de andere."
Geef Albert een huurwoning en een pensioen van 900 euro in de maand. Hij kan dan dienen als voorbeeldfunctie voor andere Belgen die zich te materialistisch hebben ingesteld. Ik werp de handschoen, zal Albert de uitdaging aannemen?

Laatst gewijzigd door bf62 : 7 november 2013 om 09:35.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:38   #16
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

De schaam van belgie...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:49   #17
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar zou een referendum kunnen over gehouden worden.

Kleuters en demente bejaarden kunnen dan wel niet meestemmen en dat zal wel wat in het nadeel zijn van de Koningsgezinden,maar ja de wet is de wet

Dan weten we direct ook hoeveel landgenoten extra in de geldbuidel willen schieten om de Monarchie te onderhouden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:49   #18
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

De koning krijgt nu het equivalent van 125 leeflonen. Misschien kunnen we enkele leeflonen van leefloners afnemen. Een stuk of 4 moet volstaan om er de brandstof voor zijn jacht mee te betalen.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:54   #19
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 09:55   #20
Athelas
Minister

Standaard

Ze komen niet toe. Tuurlijk en de wereld is plat.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be