Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 25 november 2013, 15:06   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Thumbs down Het leven in Syrië in de "bevrijde" gebieden.

Citaat:
Een paar maanden geleden was Raqqa nog een van de meest liberale steden van Syrië. Nu mogen vrouwen er alleen gesluierd over straat, en dan moeten ze ook nog eens begeleid worden door een mannelijk familielid. Sigaretten en alcohol zijn verboden, net als foto's en films. Critici krijgen zweepslagen. Het gehate regime van Bashar al-Assad is verdreven, maar de inwoners hebben al-Qaeda er voor terug gekregen.

Oud 25 november 2013, 15:18   #2
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

En dan zijn er in het Westen personen die de rebellen steunen. Die willen waarschijnlijk ook hier de sharia invoeren. Ziekelijk. Waar zitten al die mensenrechtenorganisaties? Die durven waarschijnlijk hun bek niet opentrekken, uit schrik om vermoord te worden. Wij zijn goed bezig. Men zou voor minder islamofoob worden. Dank u spa, groen en pvda, die duidelijk de kant kiezen van deze extremisten. Voor wanneer een Belgische wet die islamofoben bestraft met steniging?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 25 november 2013 om 15:25.
Lukkas is offline  
Oud 25 november 2013, 15:29   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Tja, de islam is zuiver terrorisme, puur vergif.
Die rebellen bewijzen het nog maar eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 25 november 2013, 15:32   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En dan zijn er in het Westen personen die de rebellen steunen. Die willen waarschijnlijk ook hier de sharia invoeren. Ziekelijk. Waar zitten al die mensenrechtenorganisaties? Die durven waarschijnlijk hun bek niet opentrekken, uit schrik om vermoord te worden. Wij zijn goed bezig. Men zou voor minder islamofoob worden. Dank u spa, groen en pvda, die duidelijk de kant kiezen van deze extremisten. Voor wanneer een Belgische wet die islamofoben bestraft met steniging?
Klopt bijna volledig, niet iedere rebellengroep is zo, maar die nauwe banden hebben met Al Quida zullen hun wetten opdringen aan de locale bevolking.
Oud 25 november 2013, 15:33   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

In Syrië, net als in de meeste moslimlanden, is het steeds weer kiezen tussen de pest en de cholera.

Een dictator wiens familie reeds 42 jaar het land onder zware onderdrukking houdt en wiens laatste bloedig en hardhandig verslaan van tegenstand is verworden tot één van de gruwelste burgeroorlogen, wordt her en der in het land vervangen door extremistische moslims die op hun beurt de bevolking gaat terrorizeren en onderdrukken.

Diep intriest.
Oud 25 november 2013, 15:46   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
In Syrië, net als in de meeste moslimlanden, is het steeds weer kiezen tussen de pest en de cholera.

Een dictator wiens familie reeds 42 jaar het land onder zware onderdrukking houdt en wiens laatste bloedig en hardhandig verslaan van tegenstand is verworden tot één van de gruwelste burgeroorlogen, wordt her en der in het land vervangen door extremistische moslims die op hun beurt de bevolking gaat terrorizeren en onderdrukken.

Diep intriest.
Assad is een boef, maar een lievertje vergeleken met deze terroristen.
Het is niet te hopen dat ze de totale macht krijgen, want dan is de hele regio een grote vuurhaard.
Soennieten versus sjiieten versus Hezbollah versus Iran.
En dan is er Israël nog.
Oud 25 november 2013, 15:59   #7
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Waar gaat dit toch allemaal heen in Godsnaam.
g_z is offline  
Oud 25 november 2013, 16:01   #8
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het is niet te hopen dat ze de totale macht krijgen, want dan is de hele regio een grote vuurhaard.
En dan is er Israël nog.
Assad en Saddam, om er twee te noemen, zijn / waren natuurlijk niet zuiver op de graat. Maar ik ben er van overtuigd dat zij de minst slechte oplossing zijn voor die regio's. Moslimfanaten zijn honderdmaal erger en meedogenlozer dan Assad of Saddam.
Het zou mij niet verwonderen dat deze extremisten opzettelijk kinderen vermoorden, om daarna anderen de schuld te kunnen geven.
Er is een harde hand nodig om het moslimextremisme af te blokken en de maatschappij te beschermen tegen de executeurs van een donker boekje uit de 7e eeuw.
Lukkas is offline  
Oud 25 november 2013, 16:22   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Assad en Saddam, om er twee te noemen, zijn / waren natuurlijk niet zuiver op de graat. Maar ik ben er van overtuigd dat zij de minst slechte oplossing zijn voor die regio's. Moslimfanaten zijn honderdmaal erger en meedogenlozer dan Assad of Saddam.
Het zou mij niet verwonderen dat deze extremisten opzettelijk kinderen vermoorden, om daarna anderen de schuld te kunnen geven.
Er is een harde hand nodig om het moslimextremisme af te blokken en de maatschappij te beschermen tegen de executeurs van een donker boekje uit de 7e eeuw.

Zo begin ik er nu na 11.000 dode kinderen in Syrë ook over te denken.
Ik was eerst pro-rebellen maar heb mijn mening moeten herzien.
Oud 25 november 2013, 16:30   #10
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen was pro rebellen in het begin, ik ook.

Het blijkt onmogelijk om met moslims samen te leven, de extremisten in die groep halen telkens de bovenhand omdat de gematigden niets durven doen.
BonBon is offline  
Oud 25 november 2013, 16:34   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar wat ik de laatste 2.5 jaar heb kunnen vaststellen is dat Assad niet moet onderdoen qua gruwel en wreedheid.

Citaat:
Is het al lang.

Citaat:
En dan is er Israël nog.
Blijven scherp op hun hoede, en terecht!
Oud 25 november 2013, 16:35   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
...
Het blijkt onmogelijk om met moslims samen te leven, de extremisten in die groep halen telkens de bovenhand omdat de gematigden niets durven doen.
Israel durft, maar wordt steeds weer op de vingers getikt door de gematigde Arabieren en de zwakke Europeanen.
Oud 25 november 2013, 17:20   #13
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat jullie de Autonome Koerdische regio in Syrië niet daadwerkelijk als bevrihd beschouwen. In het nieuwe Koerdische parlement van Rojava is iedere bevolkingsgroep vertegenwoordigt, zelfs de Tsjetsjenen. 40% van de Koerdische regering moet trouwens Vrouwelijk zijn! De Arabische revolutie is alleen de Koerden ten goede gekomen. Nu nog een Turkse & Iraanse lente en er is een nieuwe supermacht in het midden-oosten, waar Islamisten geen plaats hebben!
Oud 25 november 2013, 17:38   #14
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Jammer dat jullie de Autonome Koerdische regio in Syrië niet daadwerkelijk als bevrihd beschouwen. In het nieuwe Koerdische parlement van Rojava is iedere bevolkingsgroep vertegenwoordigt, zelfs de Tsjetsjenen. 40% van de Koerdische regering moet trouwens Vrouwelijk zijn! De Arabische revolutie is alleen de Koerden ten goede gekomen. Nu nog een Turkse & Iraanse lente en er is een nieuwe supermacht in het midden-oosten, waar Islamisten geen plaats hebben!

Denk je dat Turkije dat zal toenstaan ?
Ik denk van nooit!
Oud 25 november 2013, 17:44   #15
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jullie hebben mijn sympathie en al degenen die zich verzetten tegen deze barbaarse, fanatieke en bloeddorstige godsdienst. Er zijn meer medestanders met jullie volk dan u denkt. Alleen onze politiekcorrecte regering, die in feite extreemlinks denkt, steunt openlijk de islam. Zij laten uitschijnen dat zij spreken in de naam van de bevolking. Niets is minder waar. Zij vertellen in de media alleen datgene wat wij mogen weten. Jullie excellent werk wordt doodgezwegen, alleen om de moslims in dit land ter wille te zijn en aan hun kant te krijgen. Uit electorale belangen vegen zij de misdaden van de islam onder de mat. Hoe laag kan men vallen.
Ik hoop dat dat zal gecorrigeerd worden na verkiezingen van 2014. Elkeen die nog stemt op spa, pvda, groen en ovld zal medeverantwoordelijk zijn voor de wrede toekomst die onze kleinkinderen wacht. De sharia wacht om de hoek.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 25 november 2013 om 17:46.
Lukkas is offline  
Oud 25 november 2013, 23:10   #16
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie hebben mijn sympathie en al degenen die zich verzetten tegen deze barbaarse, fanatieke en bloeddorstige godsdienst. Er zijn meer medestanders met jullie volk dan u denkt. Alleen onze politiekcorrecte regering, die in feite extreemlinks denkt, steunt openlijk de islam. Zij laten uitschijnen dat zij spreken in de naam van de bevolking. Niets is minder waar. Zij vertellen in de media alleen datgene wat wij mogen weten. Jullie excellent werk wordt doodgezwegen, alleen om de moslims in dit land ter wille te zijn en aan hun kant te krijgen. Uit electorale belangen vegen zij de misdaden van de islam onder de mat. Hoe laag kan men vallen.
Ik hoop dat dat zal gecorrigeerd worden na verkiezingen van 2014. Elkeen die nog stemt op spa, pvda, groen en ovld zal medeverantwoordelijk zijn voor de wrede toekomst die onze kleinkinderen wacht. De sharia wacht om de hoek.
Extreemlinks en moslims gaan niet samen in mijn woordenboek, de geschiedenis blijkt echter makkelijk herschreven.
BonBon is offline  
Oud 25 november 2013, 23:16   #17
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom schreef hij ook "bevrijde" tussen aanhalingstekens, die zijn uiteraard niet bevrijd want onder islamitisch gezag. De Koerden worden daar nog een supermacht maar gaan toch nog de bescherming nodig hebben van enkele sterke landen vrees ik, zeker als 20% van Turkije zich zal willen afsplitsen.
BonBon is offline  
Oud 26 november 2013, 01:28   #18
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan is er Israël nog.
Soennieten versus sjiieten das al eeuwen bezig en hezbollah wordt door Iran ondersteund
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 26 november 2013, 17:34   #19
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 26 november 2013, 18:43   #20
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, " rebellen " hé, het woord roept bij mij sympatie op. Hier is het echter synoniem voor ultra conservatieve religie-terroristen, die een dictatoriaal bewind voeren met gebruik van extreem veel en hard geweld.
Erger als Assad, hoe spijtig het ook is. Beter was er helemaal géén opstand geweest, dan dit...Van de regen in de orkaan zou ik zeggen.
meneer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be