Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2013, 14:57   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Stop toch eens met dat nationalisme aub!

na de BELG Mohammed Mourad die ineens Marokkaan werd toen hij betrapt werd op doping en gewoon 100% van de tijd én mét zijn gewonnen poen terug naar Marokko versaste (enfin, heeft iemand nog iets gehoord van de BELG Mohammed Mourad?) hebben we nu een tweede BELG in het buitenland...

http://www.vandaag.be/entertainment/...rie-video.html

Citaat:
Belg speelt slechterik in Hollywood-serie (video)

Matthias Schoenaerts is niet de enige Belg in Hollywood. Ook Fouad Hajji (31) uit Vilvoorde werkt zich in de States steeds meer in de kijker. De acteur speelde de slechterik van dienst in 'NCIS: Los Angeles', een serie die miljoenen Amerikanen bekijken.

“Mijn rol in NCIS was een uitzonderlijke ervaring”, bekent de acteur aan De Standaard. “Ik had een heel goed contact met LL Cool J, Chris O’Donnell en Daniela Ruah. De crew heeft me fantastisch opgevangen.”

Hajji woont al drie jaar in L.A.. Hij acteerde al in minder bekende series. In ons land is hij bekend van zijn rol als Rachid in de kortfilm 'Ou Quoi' van Cecilia Verheyden. Ook deed hij mee in 'De smaak van De Keyser'. Hajjid begon zijn carrière als danser. Hij werkte ook vijf jaar als informaticus in Atlanta.
Pas op, ik gun die mens zijn succes van harte.

Maar is er nu één iemand die meent dat deze snelgebelgde Marokkaan in LA als "Belg" zal gekend staan? Beetje zoals de BELG Jean Claude Van Damme en de BELG Matthias Schoenaerts? en dan gaan we nu de BELG Fouad Hajji krijgen?

http://www.imdb.com/name/nm2964404/b..._=nm_ov_bio_sm

kijk (het "kat in de viswinkel-syndroom"):
Citaat:
Fouad Hajji was born in Vilvoorde, Belgium to Morrocan immigrant parents
Staat er bij JC Van Damme ook bij waar zijn ouders vandaan kwamen? of bij Schoenaerts?

en dan:

Citaat:
Together with his coach and agent, Fouad made the decision to finally relocate to Los Angeles,

Allez, weer eens die éne hoogopgeleide die het afbolt wegens racisme:
Citaat:
He majored in Economy and Sciences, obtained a bachelor degree in Information Technology and a masters degree in International Business.
He speak 4 languages; French, Arabic, English and Dutch.
Bemerk de plaats van de ooit officiële taal van zijn geboorteplaats.

"Belg in Amerika" :Na nie zwaansen hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2013 om 14:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 14:59   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Probeer je nu te zeggen dat zo,n iemand nooit een Belg kan zijn of?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 15:00   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
He speak 4 languages; French, Arabic, English and Dutch.
Noteer: dat zijn ondertussen de talen van de meerderheid in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest. De hoofdstad van Vlaanderen, en opsoupeerder van miljarden Vlaamse belastingsgelden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2013 om 15:03.
Oud 27 november 2013, 15:02   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Probeer je nu te zeggen dat zo,n iemand nooit een Belg kan zijn of?
ik probeer te zeggen dat iemand met een dubbele nationaliteit die in het buitenland gaat wonen, nooit of te nimmer zijn Belgische nationaliteit als voornaamste nationaliteit zal gebruiken. Wel de nationaliteit van zijn ouders en voorouders.

Men hoeft ons dan ook niet wijs te maken dat een "belg" beroemd wordt in LA. Mensen met een dubbele nationaliteit zijn enkel "belg" in Belgie. In hun heimweelanden zijn ze per definitie Marokkaan of Turk (wettelijk), en internationaal verkiezen ze zeker en vast dus de nationaliteit van hun afkomst.

Of dacht je dat Boeboe Jaja in het Libanon ook als "Belg" is gekend? of in de rest van de internationale wereld als het niet over het verislamiseren van Belgique gaat?

Boeboe is enkel "Belg" als hij HIER iets komt bekokstoven. Anders is hij gewoon Libanees.

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2013 om 15:05.
Oud 27 november 2013, 15:10   #5
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik probeer te zeggen dat iemand met een dubbele nationaliteit die in het buitenland gaat wonen, nooit of te nimmer zijn Belgische nationaliteit als voornaamste nationaliteit zal gebruiken. Wel de nationaliteit van zijn ouders en voorouders.

Men hoeft ons dan ook niet wijs te maken dat een "belg" beroemd wordt in LA. Mensen met een dubbele nationaliteit zijn enkel "belg" in Belgie. In hun heimweelanden zijn ze per definitie Marokkaan of Turk (wettelijk), en internationaal verkiezen ze zeker en vast dus de nationaliteit van hun afkomst.

Of dacht je dat Boeboe Jaja in het Libanon ook als "Belg" is gekend? of in de rest van de internationale wereld als het niet over het verislamiseren van Belgique gaat?

Boeboe is enkel "Belg" als hij HIER iets komt bekokstoven. Anders is hij gewoon Libanees.
Hoe weet jij dat?
Oud 27 november 2013, 15:22   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat?
omdat ik verschillende Turken persoonlijk ken, en omdat ik weet hoe boeboetje denkt en omdat ik nog geen enkele Marokkaan zijn Vaderland heb horen opzijzetten om "Belg" te heten (tenzij het is om een gevangenisstraf te ontlopen natuurlijk).

Oud 27 november 2013, 15:25   #7
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat ik verschillende Turken persoonlijk ken, en omdat ik weet hoe boeboetje denkt en omdat ik nog geen enkele Marokkaan zijn Vaderland heb horen opzijzetten om "Belg" te heten (tenzij het is om een gevangenisstraf te ontlopen natuurlijk).
En als een Turk dat dan wel zou doen is die dan een Belg?

En wie de ... is boeboetje?
Oud 27 november 2013, 15:38   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben de voorbeelden die je aanhaalt een dubbele nationaliteit ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 november 2013 om 15:39.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 15:48   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hebben de voorbeelden die je aanhaalt een dubbele nationaliteit ?
Marokkanen hebben STEEDS de dubbele nationaliteit. Ook al werden de ouders tot belg gebombardeerd, toch blijven ze steeds hun Marokkaanse nationaliteit behouden. Ze geven hun kinderen aan aan de marokkaanse ambassade en zo wordt die marokkaanse nationaliteit generatie na generatie blijven behouden;
iemand met "ik ben geboort in blegie" met Marokkaanse ouders wordt in BELGIE aanzien als Belg, in Marokko als Marokkaan.

Ook Turken hebben de dubbele nationaliteit. Nochtans kunnen Turken wel (tegen betaling) hun turkse nationaliteit afschaffen, in praktijk gebeurt dit nooit. Ze geven ook hun kinderen aan als Turk bij de Turkse ambassade. Zelfs al betekent dat dat die nieuw gebelgden in Turkije hun diensplicht van TWEE JAAR verplicht moeten vervullen, tenzij ze iets van 5000 euro betalen als afkoopbedrag.
Een Belgische Turk die in Turkije landt wordt enkel als Turk beschouwd, niet als Belg. Andersom wordt hij in Belgie enkel als Belg beschouwd, niet als Turk.
(vandaar dan onze gevangenissen buiten met niet-belgen, ook nog eens volzitten, met nieuw-gebelgden, die uiteraard bij de Belgische criminelen worden geteld).

Ik ken geen enkele turk of marokkaan die zich in het buitenland als "Belg" zou willen profileren.

Dus zie ook de bio van deze nieuwe "belgische" moviestar: Er staat niet : "hij is BELG", maar : hij werd geboren in een viswinkel (of dat nu Vilvoorde dan wel Keulen of Malmö is maakt niet uit) uit MAROKKAANSE ouders. Dit impliceert dat hij zich eerder marokkaan voelt dan belg.
Anders stond er: hij is BELG.
En binnenkort wordt hij vast Amerikaanse marokkaan. Of dacht je dat hij Amerikaanse Belg zou worden?

Oud 27 november 2013, 15:52   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als een Turk dat dan wel zou doen is die dan een Belg?

En wie de ... is boeboetje?
Boeboetje is de hoogweledelgeachte heer Dyab Abou Jahjah.
Libanees van geboorte,
Belg door schijnhuwelijk
Teruggekeerd naar Libanon om zijn moedertje bij te staan in de oorlog tegen Israel (die blijkbaar tien jaar heeft geduurd?)
Teruggekomen naar Belgique omdat hij het er niet veilig genoeg vond voor zijn kindjes (marokkaan? libanees? belgisch? of driedubbele nationaliteit? )

Belg zullen die kindjes alvast wel zijn, want als de vader Belg is zijn de kindjes ook Belg ook al hebben ze nog nooit een voet in Belgie gezet. (zie het verhaal van Ali uit Mali met zijn vier vrouwen en 25 "belgische" kindertjes);

Een Turkse Belg in een land dat niet Turkije is noch Belgie, kan kiezen onder welke nationaliteit hij bekend staat.
Zo werden recent drugshandelaars die uit Marokko kwamen en betrapt werden in Frankrijk als..... Belgen gerepatrieerd. Het zou een beetje erg zijn geweest als men ze als Marokkanen had beschouwd en hun hadden uitgeleverd aan hun heimweeland zeker hé?

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2013 om 15:52.
Oud 27 november 2013, 15:56   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boeboetje is de hoogweledelgeachte heer Dyab Abou Jahjah.
Libanees van geboorte,
Belg door schijnhuwelijk
Teruggekeerd naar Libanon om zijn moedertje bij te staan in de oorlog tegen Israel (die blijkbaar tien jaar heeft geduurd?)
Teruggekomen naar Belgique omdat hij het er niet veilig genoeg vond voor zijn kindjes (marokkaan? libanees? belgisch? of driedubbele nationaliteit? )

Belg zullen die kindjes alvast wel zijn, want als de vader Belg is zijn de kindjes ook Belg ook al hebben ze nog nooit een voet in Belgie gezet. (zie het verhaal van Ali uit Mali met zijn vier vrouwen en 25 "belgische" kindertjes);

Een Turkse Belg in een land dat niet Turkije is noch Belgie, kan kiezen onder welke nationaliteit hij bekend staat.
Zo werden recent drugshandelaars die uit Marokko kwamen en betrapt werden in Frankrijk als..... Belgen gerepatrieerd. Het zou een beetje erg zijn geweest als men ze als Marokkanen had beschouwd en hun hadden uitgeleverd aan hun heimweeland zeker hé?
BoeboeTJE, moederTJE....

Jij vindt het echt zalig om denigrerend te doen hé?
Oud 27 november 2013, 15:59   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marokkanen hebben STEEDS de dubbele nationaliteit.
Dus die voorbeelden die je aanhaalt zijn volgens jou Marokkanen met dubbele nationaliteit. Kan je daar eens een bronvermelding van geven ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 27 november 2013, 16:00   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BoeboeTJE, moederTJE....

Jij vindt het echt zalig om denigrerend te doen hé?
in mijn moedertaal zijn die verkleinwoorden helemaal niet denigrerend, maar niet "familiaal", deel uitmakend van de familie.
Vanwaar kom jij?

Oud 27 november 2013, 16:01   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus die voorbeelden die je aanhaalt zijn volgens jou Marokkanen met dubbele nationaliteit. Kan je daar eens een bronvermelding van geven ?
maar enfin jongen aub!
leer lezen en leer googelen.

Citaat:
Uitzonderingen op afstandsplicht
Er zijn verschillende situaties waarin u geen afstand hoeft de doen van uw oorspronkelijke nationaliteit:

Het land van herkomst bepaalt de nationaliteit. Ook bepaalt ieder land zelf wanneer iemand de nationaliteit verliest. Voor Grieken en Marokkanen is het bijvoorbeeld juridisch niet mogelijk de nationaliteit af te staan.
Als men zijn kind aangeeft bij de marokkaanse ambassade wordt het Marokkaan, ook al zijn de ouders ondertussen gebelgd.
Die kinderen hebben dan per definitie de Marokkaanse én de Belgische nationaliteit. De Belgische kunnen ze verwerpen, de Marokkaanse nooit meer.

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2013 om 16:04.
Oud 27 november 2013, 16:01   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je toegeeft dat je de acteurs in kwestie niet persoonlijk kent dan kan je het beter aan de journalistiek overlaten om hen vragen te stellen over hun nationaliteit. Zeker entiteiten als IMDB willen correcte gegevens.

Oud 27 november 2013, 16:02   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar enfin jongen aub!
leer lezen en leer googelen.
Ik heb gegoogeld en nergens een staving van jouw insinuaties aan het adres van de acteurs gevonden.

Oud 27 november 2013, 16:07   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in mijn moedertaal zijn die verkleinwoorden helemaal niet denigrerend, maar niet "familiaal", deel uitmakend van de familie.
Vanwaar kom jij?
Ik kom uit Nederland.

Maar jij als met een volwassen vent gaat praten en hij heet koen dan zeg jij tegen hem "heey koentje.....?".
Oud 27 november 2013, 16:22   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Voor wie is de uitroep "stop nu eens met dat nationalisme!" eigenlijk bedoeld?
Wat is eigenlijk het probleem?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 17:54   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom uit Nederland.

Maar jij als met een volwassen vent gaat praten en hij heet koen dan zeg jij tegen hem "heey koentje.....?".
Koen begroeten als Koentje, daar is niets verkeerd mee in Vlaanderen. In tegendeel eigenlijk vermits het blijk geeft van genegenheid.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 november 2013 om 17:56.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 18:15   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Arme Fouad, de slechterik moeten spelen, wat 'n racisten, die Amerikanen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be