Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2013, 13:13   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Vind jij Dexia uw klant zijn waardig, na de Brazillië-woekerlening?

Simpele vraag.
Wel in de wetenschap dat de staat daar een vinger in de pap heeft, en er nog dik geld aan verliest ook.

Mijn antwoord: neen !
Wat mezelf betreft: men mag anders omspringen met mijn belastingscenten, dan er mee naïeve mensen op te lichten.

titel: Belfius trekt omstreden WK-campagne in
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131213_00885390

Citaat:
Belfius trekt zijn reclamecampagne rond het WK in Brazilië in. De staatsbank prees een peperdure persoonlijke lening aan voor wie de Rode Duivels wil gaan toejuichen in Brazilië.

De lening van Belfius stootte onmiddellijk op een golf van protest. Test-Aankoop noemde de lening ‘ethisch onverantwoord’ en ook armoedeverenigingen hadden kritiek.

De bank beseft dat er ethische vragen te stellen zijn bij de actie, zegt woordvoerster Monique Delvou in De Ochtend op Radio 1. ‘Vandaar onze reactie en beslissing ter zake.’ De bank beslist om de campagne in te trekken.

‘Het was onze bedoeling om klanten een inzicht te geven in de mogelijk om een privélening af te sluiten’, zegt Delvou. ‘Het was de bedoeling om reclame te maken in een beperkte omgeving. Maar die bedoeling is niet tot zijn recht gekomen. We beseffen dat de campagne mensen kan choqueren. Dat is geenszins wat we voor ogen hebben. Daarom hebben we beslist om de campagne terug te trekken.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 13:22   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Simpele vraag.]
Dus mediamarkt, saturn, vdborre, selexxion, madam leemans... mogen klanten minikredieten aansmeren aan +10% maar dexia mag klanten geen kredieten aansmeren voor het wk?

het is aan de klanten om te beslissen en er moeten mechanismen zijn om mensen, die reeds een hoop kredieten hebben, te beschermen.
that's it, selectieve verontwaardiging is belachelijk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 13:31   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dus mediamarkt, saturn, vdborre, selexxion, madam leemans... mogen klanten minikredieten aansmeren aan +10% maar dexia mag klanten geen kredieten aansmeren voor het wk?

het is aan de klanten om te beslissen en er moeten mechanismen zijn om mensen, die reeds een hoop kredieten hebben, te beschermen.
Ja, ik stel hogere eisen aan de overheid en aan wie speelt met mijn belastingscenten.

En jouw selectieve verontwaardiging omtrent mijn mening, raakt mijn kouwe kleren.
Het is goed dat jouw gedacht hier weergegeven wordt, het voedt de discussie, maar het selectieve in jouw oordeel over mijn mening, raakt mijn kouwe kleren

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 december 2013, 13:39   #4
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

hier een overzicht van wat mag en niet mag op vlak van reclame voor LOA's.
http://economie.fgov.be/nl/ondernemi.../#.Uqr_XLQwsxE

Regels moeten evident dezelfde zijn voor alle spelers op de markt. Of de overheid nu aandeelhouder is of niet kan daar geen rol in spelen. Voor mij mag men verder gaan, totaal géén reclame meer voor die leningen waar toch niets dan ellende uit voortkomt.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 13 december 2013 om 13:40.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 13:42   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Dexia is een bank in overheidshanden.

B-post (met bank) is inmiddels ook terug in overheidshanden.

als die twee echt hun best doen om gezond zakelijk te ondernemen ... zijn die twee elkaar aan het beconcurreren. puur economische logica.

dat mag u en mij wat kosten blijkbaar ...

in alle ernst, ... zou het niet stilletjes aan goedkoper zijn om geen staatsbanken te bezitten en alle Belgen die dat willen gratis ticketjes en reis voor dat WK aan te bieden ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 13:43   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
hier een overzicht van wat mag en niet mag op vlak van reclame voor LOA's.
http://economie.fgov.be/nl/ondernemi.../#.Uqr_XLQwsxE

Regels moeten evident dezelfde zijn voor alle spelers op de markt. Of de overheid nu aandeelhouder is of niet kan daar geen rol in spelen. Voor mij mag men verder gaan, totaal géén reclame meer voor die leningen waar toch niets dan ellende uit voortkomt.
ik zou gaan denken dat jij het die arme mensen niet gunt om naar de voetbal in Brasil te kunnen gaan ...

Brasil !!! lala lala lala lalaaa ! Brasil !
Oud 13 december 2013, 13:44   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik stel hogere eisen aan de overheid en aan wie speelt met mijn belastingscenten.

En jouw selectieve verontwaardiging omtrent mijn mening, raakt mijn kouwe kleren.
Het is goed dat jouw gedacht hier weergegeven wordt, het voedt de discussie, maar het selectieve in jouw oordeel over mijn mening, raakt mijn kouwe kleren

.
zolang onze politici maar op uw en mijn kosten kunnen gaan supporteren ?
Oud 13 december 2013, 13:59   #8
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Wie speciaal voor die sjotterij naar Brazilië trekt, kan daarvoor niet genoeg betalen.
Zie het als een vorm van ontwikkelingssteun.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 14:10   #9
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wie speciaal voor die sjotterij naar Brazilië trekt, kan daarvoor niet genoeg betalen.
Ontwikkelingssteun?
De zakken van eene Sep Blatter worden gevuld ja.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 14:48   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht

ontwikkelingssteun ?!?

ooit al gehoord vd term Bric-landen ?
Oud 13 december 2013, 15:01   #11
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rob1994 Bekijk bericht
Men moet beseffen dat de banken ook geld moeten verdienen.
Zij geven de spaarder toch ook 0,60%. Dus dan is 10% niets te veel.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 15:03   #12
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Simpele vraag.
Wel in de wetenschap dat de staat daar een vinger in de pap heeft, en er nog dik geld aan verliest ook.

De staatsbank prees een peperdure persoonlijke lening aan
Kent er iemand een goedkope persoonlijke lening misschien?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 16:19   #13
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Ja, mijn zoon krijgt er ene aan 0%
En nu ik er aan denk, de staat krijgt er zelfs ene met negatieve intrest Maar misschien is dat geen 'persoonlijke' ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 december 2013 om 16:21.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 18:06   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa, er schijnen er toch te bestaan waarvoor de publiciteit niet moet ingetrokken met zoveel excuses als we nu gehoord hebben.

.

Oud 13 december 2013, 18:18   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou gaan denken dat jij het die arme mensen niet gunt om naar de voetbal in Brasil te kunnen gaan ...

Brasil !!! lala lala lala lalaaa ! Brasil !
Oud 13 december 2013, 18:27   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Wie na de rottigheid die naar boven is gekomen in 2008 nog altijd klant is bij Dexia/Belfius is sowieso een grote ezel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 18:29   #17
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar gaat volk naar komen kijken dan... persoonlijke leningen (LOA's) zijn de financiële melkkoe van de banksector. De distributie van alle banken staat onder permanente druk om aan iedere hond met een hoedje op een consumentenkrediet te verkopen. De marges daarop zijn enorm, veel hoger dan op hypothecaire leningen, uiteraard nog veel meer dan op bedrijfsleningen. Wat wil je, iemand die een wasmachine + droogkast wil kopen en daarvoor moet lenen, die kun je zowat elke rentevoet vragen. Die is blij dat hij goedkeuring krijgt op zijn dossier.
Men weet heel goed dat er zelfs duizenden lullen zijn die zo dom zijn dat ze leningen aangaan om op reis te gaan. Aan dergelijke schlemielen kun je ELKE rentevoet vragen. Die tekenen alles, met twee handen tegelijk zelfs. Net daarom dat er dwingende regels zijn gekomen om de reclame daarrond in te perken. Mooie zaak dat Belfius nu ook na wat harde kletsen met de roede leert dat die regels ook voor hen gelden.
Bende klootzakken...
Oud 14 december 2013, 14:25   #18
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

ontwikkelingssteun ?!?

ooit al gehoord vd term Bric-landen ?
BRIC voor de financiers.

De bewoners in de favela's en "onaanraakbaren" kunnen best een steuntje gebruiken.
Oud 14 december 2013, 14:27   #19
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
.
Men weet heel goed dat er zelfs duizenden lullen zijn die zo dom zijn dat ze leningen aangaan om op reis te gaan. Aan dergelijke schlemielen kun je ELKE rentevoet vragen. Die tekenen alles, met twee handen tegelijk zelfs. Net daarom dat er dwingende regels zijn gekomen om de reclame daarrond in te perken. Mooie zaak dat Belfius nu ook na wat harde kletsen met de roede leert dat die regels ook voor hen gelden.
Bende klootzakken...
Geen aparte regels.
Eigen schuld dikke bult !
En als ze het niet terug kunnen betalen , dan blijft de bank met de gebakken peren zitten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be