Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 5 januari 2014, 12:56   #1
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard Oproep aan het Vlaams Belang en haar leden

Jaren was ik lid van het Vlaams Belang, vanaf de dag dat ze hun naam veranderd hadden van Vlaams Blok naar Vlaams Belang. Ik wou niet het risico lopen om strafbaar te zijn door lidmaatschap bij Vlaams Blok. Onafgebroken heb ik aanvankelijk op het Blok gestemd en daarna op het Belang. Sedert enkele jaren ben ik nu lid van NVA, niet omdat ik het VB niet meer zou steunen maar omdat ik denk dat we alleen een doorbraak kunnen forceren in de Vlaamse zaak via NVA. Daarom mijn oproep aan de partijleiding van het VB en aan haar kiezers, stem komende verkiezingen op 25 Mei 2014 éénmalig(voorlopig) op NVA, breng NVA naar een ongekende hoogte zodat traditio's en linkiewinkies moeten buigen, want zo verdeeld rechts nu is, zo te meer dit in de kaarten speelt van de traditio-linkiewinkie charlatans. Doe zoals mij, je moet nog geen lid worden, geef gewoon je stem aan NVA en zet onze huidige laffe Vlaamse politici te kakken.
graaf de bethune is offline  
Oud 5 januari 2014, 14:48   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

2

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 januari 2014, 15:17   #3
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Jaren was ik lid van het Vlaams Belang, vanaf de dag dat ze hun naam veranderd hadden van Vlaams Blok naar Vlaams Belang. Ik wou niet het risico lopen om strafbaar te zijn door lidmaatschap bij Vlaams Blok. Onafgebroken heb ik aanvankelijk op het Blok gestemd en daarna op het Belang. Sedert enkele jaren ben ik nu lid van NVA, niet omdat ik het VB niet meer zou steunen maar omdat ik denk dat we alleen een doorbraak kunnen forceren in de Vlaamse zaak via NVA. Daarom mijn oproep aan de partijleiding van het VB en aan haar kiezers, stem komende verkiezingen op 25 Mei 2014 éénmalig(voorlopig) op NVA, breng NVA naar een ongekende hoogte zodat traditio's en linkiewinkies moeten buigen, want zo verdeeld rechts nu is, zo te meer dit in de kaarten speelt van de traditio-linkiewinkie charlatans. Doe zoals mij, je moet nog geen lid worden, geef gewoon je stem aan NVA en zet onze huidige laffe Vlaamse politici te kakken.
ik hoop dat er velen zijn die je pathetische oproep volgen. Met een beetje geluk raakt het blok dan toch nog onder de 5% en kan Philip De Winter voor de eerste keer in zijn leven eens echt werk gaan moeten zoeken. Idem zo met Dolf Annemans.
Gelukkig hebben ze alletwee nog recht op hun uittredingsvergoeding bij niet verkiezing.
peter1962 is offline  
Oud 5 januari 2014, 15:27   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ik hoop dat er velen zijn die je pathetische oproep volgen. Met een beetje geluk raakt het blok dan toch nog onder de 5% en kan Philip De Winter voor de eerste keer in zijn leven eens echt werk gaan moeten zoeken. Idem zo met Dolf Annemans.
Gelukkig hebben ze alletwee nog recht op hun uittredingsvergoeding bij niet verkiezing.
En voor u zou het ook gezonder zijn, de fanatieke kruistocht zou dan kunnen stoppen.
Oud 5 januari 2014, 15:40   #5
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoop dat er velen zijn die je pathetische oproep volgen.
Hoop doet leven, maar ik vrees dat de rechtgeaarde Vlamingen de partij al lang ontvlucht zijn. Wat overblijft is een mengsel van extreem-rechts dat drijft op islam-bashen, rechtgeaarde christenen voor wie er nergens anders onderdak is en ontgoochelde arbeiders die nu vooral door populist Mertens gecharmeerd worden. Het zal vooral PVDA zijn dat Vlaams Belang kiezers gaat bekoren. VCD is te klein om de christenen weg te zuigen.
Citaat:
Met een beetje geluk raakt het blok dan toch nog onder de 5%
Ik vrees dat Vlaams Belang groter gaat worden dan SP.A en Ø-VLD. Drie populistische 10% partijtjes bij elkaar dus.
Citaat:
:
en kan Philip De Winter voor de eerste keer in zijn leven eens echt werk gaan moeten zoeken. Idem zo met Dolf Annemans.
Hebben de gedumpte SP.A nitwitten ondertussen allemaal "echt" werk gevonden, of parasiteren ze verder in de schoot van zwaar overgesubsidiëerde zuilverenigingen?
fonne is offline  
Oud 5 januari 2014, 16:05   #6
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Een éénheidspartij & alle andere partijen verbieden, dat is eenvoudig en "rechts" voor de raap.
R.Verhiest is offline  
Oud 5 januari 2014, 16:16   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Een éénheidspartij & alle andere partijen verbieden, dat is eenvoudig en "rechts" voor de raap.
Ontwaar ik daar een oproep voor een groot links front van PVDA, Groen! en SP.A? Eventueel aangevuld met ACW.
Dat dan alle andere partijen als varkens achter een "cordon sanitaire" steekt
Rood-groen bondgenootschap is ideologisch gewoon logisch

Wouter Van Bellingen ijvert voor links front
fonne is offline  
Oud 5 januari 2014, 17:44   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hopen vurig dat jou dwergpartijtje, SPA, onder de kiesdrempel raakt zodat zij eens echt mogen gaan werken.
Hypochonder is offline  
Oud 5 januari 2014, 18:33   #9
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We hopen vurig dat jou dwergpartijtje, SPA, onder de kiesdrempel raakt zodat zij eens echt mogen gaan werken.
Er zijn al zeikdraadjes genoeg over sp.a, dit is een draadje om het blok af te zeiken. En hoop nu maar vurig verder want meer ga je niet bereiken.
peter1962 is offline  
Oud 5 januari 2014, 18:40   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn al zeikdraadjes genoeg over sp.a, dit is een draadje om het blok af te zeiken. En hoop nu maar vurig verder want meer ga je niet bereiken.
We zullen zien. Het is een feit dat de meerderheid van de mensen jou partijtje kots en kotsbeu zijn. Er zal een groot volksfeest losbarsten als SPA onder de kiesdrempel zakt, een historisch moment. Ik kan niet wachten om de blik op hun gezichten te zien op TV.
Hypochonder is offline  
Oud 5 januari 2014, 18:45   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind die oproep aan Vlaams belang stemmers om op NVA te stemmen wel verstandig. Enkel op die manier kan de PS en hun Vlaamse traditionele schoothondjes een vernietigende slag toegebracht worden.
Hypochonder is offline  
Oud 5 januari 2014, 19:00   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind die oproep aan Vlaams belang stemmers om op NVA te stemmen wel verstandig. Enkel op die manier kan de PS en hun Vlaamse traditionele schoothondjes een vernietigende slag toegebracht worden.
Zo is dat, de strijd tegen Belgie heeft prioriteit.

Meer en meer Vlamingen realiseren zich dat.

Onderling zeveren kunnen we later nog naar hartelust, als Belgie kapot is.
Oud 5 januari 2014, 19:38   #13
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zullen zien. Het is een feit dat de meerderheid van de mensen jou partijtje kots en kotsbeu zijn. Er zal een groot volksfeest losbarsten als SPA onder de kiesdrempel zakt, een historisch moment. Ik kan niet wachten om de blik op hun gezichten te zien op TV.
Juist. Maar de verkiezingen zijn er al binnen vijf maanden hoor. Ga al maar een heel grote feestzaal vastleggen voor dat volksfeest.
En de fanfare van je dorp.
peter1962 is offline  
Oud 5 januari 2014, 19:41   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In grote lijnen ben ik het wel eens met uw denkpiste maar er loopt wel veeeeeeel water door de zee hé ...
Oud 5 januari 2014, 19:52   #15
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nou nou. Wat ben jij een dramaqueen.

Misschien beter scenario's schrijven voor Lord of the Rings ofzo: 'vernietigende slag' LOL

De PS heeft geen vlaamse schoothondjes. De PS is gewoon de dominante factor in Wallonië en de traditionele vlaamse partijen doen aan realpolitik.

Dat Bart (en destijds Yves) zich populair kunnen maken in Vlaanderen door de Walen af te zeiken, kan wel electoraal gewin opleveren, maar je bereikt er niets mee.

Schuimbek nog wat verder in 2014 en schrijf nog wat theatrale posts in aanloop naar de verkiezingen
Ja_an is offline  
Oud 5 januari 2014, 20:04   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht

Misschien beter scenario's schrijven voor Lord of the Rings ofzo: 'vernietigende slag' LOL

De PS heeft geen vlaamse schoothondjes. De PS is gewoon de dominante factor in Wallonië en de traditionele vlaamse partijen doen aan realpolitik.

Dat Bart (en destijds Yves) zich populair kunnen maken in Vlaanderen door de Walen af te zeiken, kan wel electoraal gewin opleveren, maar je bereikt er niets mee.

Schuimbek nog wat verder in 2014 en schrijf nog wat theatrale posts in aanloop naar de verkiezingen
Scenarioschrijver voor Jommeke zal misschien nog net lukken.
Het is onvermijdelijk dat n-va ook een aantal beotiërs aantrekt die al eens graag komen posten hier.
peter1962 is offline  
Oud 5 januari 2014, 21:31   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Maar de verkiezingen zijn er al binnen vijf maanden hoor. Ga al maar een heel grote feestzaal vastleggen voor dat volksfeest.
En de fanfare van je dorp.
Je hebt twee soorten volksfeesten.
Eén is nu gekend en gaat door in de diverse lokalen "vooruit", Bond Moyson en aanverwanten.
De andere soort zal net een spiegelbeeld zijn: overal behalve in de "vooruit", B... en aanverwanten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 januari 2014, 21:35   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beslissingen nemen, en nadien je er voor verontschuldigen, dat is geen real politiek.
Onzichtbaar blijven, zoals men Bruuntje zoveel verwijt in eigen middens, is geen real politiek.
Zeggen dat je groen bent, maar in werkelijkheid dieprood zijn, is geen real politiek.

Ik zie vertrouwvol uit naar de avond van 25 mei. Zo zat als een kanon zal ik zijn, en niet van de cava. 't Zal echten zijn.

.

De schoofzak is offline  
Oud 5 januari 2014, 21:46   #19
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beslissingen nemen, en nadien je er voor verontschuldigen, dat is geen real politiek.
Onzichtbaar blijven, zoals men Bruuntje zoveel verwijt in eigen middens, is geen real politiek.
Zeggen dat je groen bent, maar in werkelijkheid dieprood zijn, is geen real politiek.
Da's een vicieuze cirkel hé. Traditionele partijen hebben nooit veel geïnvesteerd in geïnformeerde en kritische burgers. De onzin die op dit forum wordt geschreven is daar een mooi bewijs van. Het gevolg is dat je niet eerlijk kan zijn tegen burgers. Dat op zich is koren op de molen van populisten zoals de N-VA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie vertrouwvol uit naar de avond van 25 mei. Zo zat als een kanon zal ik zijn, en niet van de cava. 't Zal echten zijn.
Haja, dat 'volksfeest' dat we hier al zoveel hebben zien passeren. Feest maar hard en word dan nog wat verzuurder als alles weer bij het oude blijft. Of mocht de N-VA dan toch federaal regeren, bereid je maar voor om excuses te vinden waarom de N-VA toch zal vervallen in traditionele politiek.
Ja_an is offline  
Oud 5 januari 2014, 21:50   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's een vicieuze cirkel hé. Traditionele partijen hebben nooit veel geïnvesteerd in geïnformeerde en kritische burgers. De onzin die op dit forum wordt geschreven is daar een mooi bewijs van. Het gevolg is dat je niet eerlijk kan zijn tegen burgers. ...

...
- lol -

Uw onzin is daar inderdaad een mooi bewijs van.

Ze smijten weer wat binnen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be