Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2014, 17:10   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Wij eisen gelijke rechten: geef ons een apart statuut

Raar genoeg zijn gelijke rechten voor moslims niet de gelijke rechten die niet-moslims krijgen.

Eens te meer is de moslimtaal iets helemaal anders dan wat wij eronder verstaan.

Neem nu: het recht op begraving.

Hebben ze dat? Natuurlijk?
Willen ze dat? nee helemaal niet, ze willen een APARTE moslimbegraafplaats.

Met alle respect voor het verlies van deze ouders, maar niemand heeft hen verplicht om hun te vroeg geboren kind in LEUVEN te begraven. D�*t hebben ze zo zelf beslist:

Citaat:
"Ik moest mijn kind in Leuven begraven"

06:00 MECHELEN (2800) Gemeenteraadslid Farid Bennasser (sp.a) houdt een emotioneel pleidooi voor een moslimperk op de stedelijke begraafplaats van Mechelen. "Vier jaar geleden moest ik mijn kind in Leuven begraven. Dat wil ik geen tweede keer meemaken", zegt hij.
Mechelen viert dit jaar 50 jaar diversiteit. Zolang is het ondertussen geleden dat de eerste Mechelaar van Marokkaanse origine in de stad arriveerde. "Maar wat gaan we dit jaar precies vieren? Hoe een gemeenschap geïntegreerd is, of grijpen we dit moment aan om enkele vastgeroeste vormen van uitsluiting in de maatschappij weg te werken", vraagt Bennasser zich af.

De huisarts woonde lange tijd in Tienen, maar in 2001 vestigde hij zich met zijn praktijk in Mechelen. "Vier jaar geleden hebben wij een kindje verloren. Het was te vroeg geboren. Ik moest mijn kind in Leuven begraven omdat het in Mechelen niet kon. Nochtans woon en werk ik hier wel, ben ik een brave burger en betaal ik netjes mijn belastingen", vertelt Bennasser. De wens voor een begraafplaats voor moslims gaat in de Dijlestad al enkele jaren mee, maar het dossier ligt politiek duidelijk gevoelig.

Het ziet er niet naar uit dat Mechelen snel werk zal maken van een apart perk voor moslimgelovigen. "Na de dood is iedereen gelijk. Wij wensen voor niemand een voorkeursbehandeling", reageert eerste schepen Marc Hendrickx (N-VA), die bevoegd is voor begraafplaatsen.
http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...-begraven.aspx

Ik ben ook een brave burger en betaal ook netjes mijn belastingen. Nochtans mag ik evenmin eisen dat ik begraven word op een plaats waar ik meer dan 100 jaar kan blijven liggen (moslims eisen eeuwige graven,koppie richting Mekka, zonder doodskist). Men heeft nu al toegegeven dat ze niet meer in een kist hoeven te worden begraven, met alle grondvervuiling vandien, maar waarom moet men voor moslims onderscheid maken? Christenen moesten vroeger ook eeuwig blijven liggen om zo klaar te zijn tegen de Laatste Dag of zoiets wanneer ze allemaal tegelijk uit hun graf kruipen om dan naar de hemel te kunnen gaan. (dit verhaal hangt altijd al met haken en ogen aan elkaar: gaat men nu ineens naar de hemel of pas na het Laatste Oordeel?)

Enfin, ik niet blijven liggen, dan Mohammed ook niet blijven liggen. Lijkt me simpel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 17:16   #2
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar genoeg zijn gelijke rechten voor moslims niet de gelijke rechten die niet-moslims krijgen.

Eens te meer is de moslimtaal iets helemaal anders dan wat wij eronder verstaan.

Met alle respect voor het verlies van deze ouders, maar niemand heeft hen verplicht om hun te vroeg geboren kind in LEUVEN te begraven. D�*t hebben ze zo zelf beslist:

Ik ben ook een brave burger en betaal ook netjes mijn belastingen. Nochtans mag ik evenmin eisen dat ik begraven word op een plaats waar ik meer dan 100 jaar kan blijven liggen (moslims eisen eeuwige graven,koppie richting Mekka, zonder doodskist). Men heeft nu al toegegeven dat ze niet meer in een kist hoeven te worden begraven, met alle grondvervuiling vandien, maar waarom moet men voor moslims onderscheid maken? Christenen moesten vroeger ook eeuwig blijven liggen om zo klaar te zijn tegen de Laatste Dag of zoiets wanneer ze allemaal tegelijk uit hun graf kruipen om dan naar de hemel te kunnen gaan. (dit verhaal hangt altijd al met haken en ogen aan elkaar: gaat men nu ineens naar de hemel of pas na het Laatste Oordeel?)

Enfin, ik niet blijven liggen, dan Mohammed ook niet blijven liggen. Lijkt me simpel.
Alles moet hier altijd maar aangepast worden aan de islam. Zou het niet gemakkelijk zijn dat die allemaal terugkeren naar hun zandbaklanden en ons met rust laten?
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 18:16   #3
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Als ze een eigen begraafplaats willen zullen ze grondgebied moeten opkopen en dat daarvoor inrichten. Allemaal zelf te betalen natuurlijk.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 18:55   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Als ze een eigen begraafplaats willen zullen ze grondgebied moeten opkopen en dat daarvoor inrichten. Allemaal zelf te betalen natuurlijk.
Zelfs dat is geen goede oplossing!
Ze moeten akkoord gaan met onze levenswijze of anders wegblijven.
Welke eisen mogen wij stellen in hun landen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 18:55   #5
BonBon
Banneling

Standaard

Het probleem met moslim begraafplaatsen is dat het lijk voor eeuwig moet blijven liggen, dit kan uiteraard niet in het kleine België. Wat vragen ze eigenlijk juist?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 18:58   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het probleem met moslim begraafplaatsen is dat het lijk voor eeuwig moet blijven liggen, dit kan uiteraard niet in het kleine België. Wat vragen ze eigenlijk juist?
Ze vragen niet meer of minder dan dat het hier zo vlug mogelijk een moslimland wordt. Zonder verdere discussie.
Onze nakomelingen, ocharme...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 19:01   #7
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
"Vier jaar geleden hebben wij een kindje verloren. Het was te vroeg geboren.
Ondertussen weten we ook al waarom die kleine te vroeg geboren is, een huisarts die aan inteelt doet verdorie, bij die eikel ga ik zeker niet als klant.

Moslims met hun lijken, hoe kun je hier nu alle lijken 100 jaar laten liggen, mogen ze ook op elkaar gestapeld worden?
Oud 1 februari 2014, 19:06   #8
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

De overheid mag hier nooit aan toegeven. Dan moeten ze maar begraven worden in een moslimland.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 19:07   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
hewel,

- proper zand (serieus hoor, ik geloof dat in het Brusselse een moslimkerkhof ligt, en daar hebben ze de onreine grond waar vlaamse doden in gelegen hadden eerst afgeschept en dan nieuwe onbezoedelde grond eropgelegd. ik HOOP dat het op hun eigen kosten gebeurde, maar we kennen allemaal het verhaal van sinterklaas.

- koppie richting Mekka (dat zal me een worst wezen)

- geen kist (wet werd reeds aangepast zodat ze in een lijkwade mogen begraven worden en het grondwater netjes bevuilen in deze vochtige streken). Geen enkel probleem, maar owee als jij je regenwater niet netjes apart naar de riolering leidt! d�*t is pas foei!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CIE
De oude wetgevingen op de lijkbezorging, die aan het begin van de 20ste eeuw nog epidemieën moesten voorkomen, worden op het ogenblik overal in Europa stapsgewijze door nieuwe wetgevingen vervangen, die de trend der tijd volgen en onder andere ook het begraven in lijkwade mogelijk maken.
- en dan natuurlijk eeuwig blijven liggen. Zodat ze in latere eeuwen kunnen zien dat Europa vol lag met moslims. Wij zijn dan foetsie wegens tot as teruggekeerd. Het enige wat een beetje archeoloog zal vinden zijn de besneden knoken van Mohammed. Ondertussen hebben ze het toch al voor mekaar gekregen dat ze 50 jaar mogen blijven liggen.

Allez, en dan willen die racisten daar niet aan toegeven zeg!

Interessante info: http://www.cie.ugent.be/CIE2/jonker1.htm

dit is ook een goeike!
Citaat:
4. Het verzorgen van het graf telt niet tot islamitische traditie maar het wordt wel gedoogd. De verschillende rechtsscholen binnen de islamitische traditie nemen in deze kwestie uiterst verschillende standpunten in, die alle in hun eigen geografisch gebied gelden. In de scholen bijvoorbeeld, die in Noord-Afrika, Saoudi-Arabie en Indië geldigheid hebben, wordt een kleine, afgeplatte heuvel over het graf opgericht en daarna aan de natuur prijsgegeven. Vooral de Saoudi's keren zich heftig tegen iedere vorm van grafverzorging en contactname met de doden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2014 om 19:08.
Oud 1 februari 2014, 19:16   #10
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ze vragen niet meer of minder dan dat het hier zo vlug mogelijk een moslimland wordt. Zonder verdere discussie.
Onze nakomelingen, ocharme...
Daar zit ik ook wel mee in, we gaan ze een huisje in het buitenland moeten voorzien als erfenis.

Dit is een berekening van de moslim bevolking in België als ze blijven groeien zoals nu, in moslim landen hebben we die groei ook gezien dus ik zie niet in waarom het hier anders zal zijn. Zijn er al cijfers van 2013?

België
2009: 630.000 moslims
2011: 900.000 moslims (+40%)
schatting volgens de groei van 2009-2011
2013: 1.260.000 (telkens +40%)
2015: 1.764.000
2017: 2.469.600
2019: 3.457.440
2021: 4.840.416
2023: 6.776.582
2025: 9.487.215
2027: 13.282.101
2029: 18.594.942
2031: 26.032918
...

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Belgium
Oud 1 februari 2014, 23:26   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zelfs dat is geen goede oplossing!
Ze moeten akkoord gaan met onze levenswijze of anders wegblijven.
Welke eisen mogen wij stellen in hun landen?
Geen !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 02:23   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik aannemen dat de groenen zich daar hevig tegen verzet hebben?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 16:30   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eerste schepen Marc Hendrickx (N-VA)
"Na de dood is iedereen gelijk. Wij wensen voor niemand een voorkeursbehandeling"
Vwala !!

http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=186385
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...s-voor-moslims
https://www.google.be/search?q=mosli...el+zuuke&meta=

Wat maakt het ene geloofsgeloof (religie) specialer dan het andere ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 17:09   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Is het door de moslims dat we over een begraafplaats spreken, en niet meer over een kerkhof?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 17:18   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een kerkhof is feitelijk een hof van een kerkgebouw
http://www.hoogveenkerkhof.nl/historie.html

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 februari 2014 om 17:20.
Oud 2 februari 2014, 17:20   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Een kerkhof is feitelijk een hof van een kerkgebouw
http://www.hoogveenkerkhof.nl/historie.html
Autobegraafplaats of autokerkhof?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 17:23   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

LOL

http://nl.wikipedia.org/wiki/Begraafplaats

Kanalenkerkhof
http://nl.kingofsat.net/cemetery.php

breedbandwurger 1967

Oud 2 februari 2014, 17:56   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Is het door de moslims dat we over een begraafplaats spreken, en niet meer over een kerkhof?
neen. Sinds de begraafplaatsen niet meer door de kerk maar door de staat worden georganizeerd mogen niet-katholieken daar gewoon ook begraven worden en spreekt men over begraafplaats.

Katholieken die in principe eeuwig zouden moeten blijven liggen, mochten dat niet meer. Moslims mogen dat wel. De ene is al wat gelijker dan de andere nietwaar.

Laatst gewijzigd door circe : 2 februari 2014 om 18:16.
Oud 2 februari 2014, 18:05   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Misschien 'leuk' om crematie te gaan verplichten?

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 februari 2014 om 18:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 18:12   #20
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mij mogen ze de ruimte inschieten , anders .... www.mars-one.com

breedbandwurger 1967

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be