![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wegens een android-smartphone op overschot was ik van plan er een fiets-gps app op te installeren.
Het enige wat het ding moet kunnen is routes opslaan terwijl ik rij en routebegeleiding tonen bij ingeladen routes. Trainingsschema's, hoogtekaarten, ed zijn niet nodig. Wie kent er zo'n app? Ik vind er bij Google Play alleen al verschillende maar ik vroeg me af of hier gebruikers van zo'n spullen zitten…
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sygic is een GPS/satnav app. Niet gratis helaas.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang het ding niet meer dan pakweg 20 euro kost is gratis niet echt een vereiste.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet geschikt voor fietsers.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() https://play.google.com/store/apps/d....maps.mytracks
de App van Google zelf, en dan nog gratis ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wil gebruik maken van de fietsknooppunten zijn er de apps Vlafiets en Fiets! Vl. geen idee of die goed zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er voorlopig Runtastic Mountainbike opstaan maar nog niet geprobeerd.
De keuze viel hierop omdat dit programma de mogelijkheid heeft om kaarten offline op te slaan. Andere programma's kunnen dat misschien ook maar dat werd dan niet duidelijk vermeld. Al moet ik er ook bijzeggen dat je voor die functie wel de pro-versie ofzo nodig hebt en die kost 4,99 euro. Heel groot kan de kat in de zak nooit worden. En naast routes opslaan en inladen houdt het ding natuurlijk ook alle mogelijke tijden en snelheden enzo bij. Ik ga er al sneller van rijden door er gewoon nog maar aan te denken. Uitgebreid testverslag volgt. Toen plots: Nadat ik het geinstalleerd had las ik dat de Google Maps app ook gewoon heel goed is. Bij gelegenheid wordt dat ook wel eens getest.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus ge hebt dat vervloekt machien niet nodig als je aan het ontspannen zijt. Kost geld maja, 200 euro voor een paar dagen plezier das nog te doen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
spatwaterdicht, goede communicatie met PC,ruime batterij-autonomie,helder zwartwit-scherm. (echter zonder kaarten, planning van de routes(tracks) op voorhand inladen dus) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kaarten kun je wel ergens "vinden".
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu ik hier een smartphone op overschot heb wil ik voor een paar euro wel eens proberen… En heel high-tech moet dat ding voor mij niet zijn. Als ik maar kan kijken waar ik ben en hoe ik weer terug thuis geraak is het voor mij al goed. Routes opnemen en laden enzo is mooi meegenomen maar ik zie me dat niet te vaak gebruiken… Als zo'n ding me 200 euro moet kosten hoeft het niet, dan print ik vooraf wel een kaartje uit.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik kiezen voor een echte fiets-gps ipv een fiets-gps-app op een smartphone?
Stevigheid misschien? Al maak ik voor die smartphone met gemak een stevige houder. Meer gedetailleerde kaarten? Hoeft voor mij niet, Google maps is gedetailleerd genoeg. Gps nauwkeuriger? Maakt mij niet uit. Op een paar meter steekt het voor mij niet. Bijkomende voordelen: je kan er onderweg foto's en/of filmpjes mee maken, een muziekje luisteren,… Ik zou echt niet weten waarom ik 200 euro zou moeten uitgeven.
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ge daardoor zelf meer gaat fietsen, zelf routes,tracks uitstippelen en op ontdekking gaat in eigen streek of elders gaat ge zo een fiets-gps misschien appreciëren… |
|
![]() |
![]() |