![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als boodschap aan de tsjeven, kan dit tellen.
Ik zou een vlieg willen zijn, in de cenakels van de tsjeven en acw-toppers, om te weten hoe zenuwachtig ze worden van dit bericht. Zouden de oplichters van 800.000 mensen op dit artikel (durven) reageren ? Daarnaast maakt het het speculeren over mogelijke coalities wel moeilijker, of toch spannender. titel: Dedecker: 'Zo goed als onmogelijk dat N-VA in regering stapt die ACW vrijuit laat gaan' http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...etter-RNBDAGKN Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Dit standpunt steun ik volledig. Heb zelf geld verloren aan fortis zie niet in waarom er onderscheid moet gemaakt worden. Ze hebben Dexia al gered om politieke redenen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik onthoud het zinnetje : 'Relativeer alsjeblief het woord 'breekpunt'
Daarmee kan men alle kanten uit.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is trouwens het standpunt van alle politieke partijen. De borgstelling kan niet worden aangesproken nadat eerst alle activa en passiva van de Arco groep afgewikkeld zijn. De bestuurders blijven aansprakelijk voor strafrechtelijke feiten.
Geen enkele politieke partij die dit betwist. Het standpunt van Peter Dedecker is dus 100% identiek aan dat van Johan Vanoverveldt, Koen Geens, Yves Leterme, Steven Vanackere, Johan Vande Lanotte en co.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust: het ACW is meer dan rijk genoeg om die vergoeding zelf te betalen. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het ACW aansprakelijk is voor de neergang van Arco draaien ze daar voor op. Dat is het standpunt van de CD&V en de andere politieke partijen. Geen enkele partij gaat grondwetsartikel 10 aanvechten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betwijfel ik ten zeerste. De CD&V Minister van Financiën Monseigneur Geens zit te broeden over een plannetje. Wees er maar van overtuigd dat zal gepoogd worden Het ACW financieel te sparen.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Veel plezier in de oppositie, Petertje
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus er komt geen Vlaamse regering: N-VA / CD&V ??
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA was trouwens geen voorstander van het ontslag van Steven Van Ackere. Het is de CD&V zelf die naar haar conclusies heeft gehandeld.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 maart 2014 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Dat de tsjeven er zelf voor opdraaien ze willen de voordelen van aandelen of financiële producten maar willen dat de staat en dus de belastingbetaler opdraait voor de risico's.
Een partij moet in het algemeen belang handelen en niet Fortis aandeelhouders benadelen tav Dexia aandeelhouders omdat er toevallig bij de enen hun achterban zit. Maar ik heb geen enkele vertrouwen dat dit een breekpunt gaat zijn. De n-va kent geen breekpunten. Dat de VLD echter openstaat voor het vergoeden van de arcogedupeerden met belastinggeld vind ik nog het ergst. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard niet.
Een sterke N-VA in een Vlaamse regering zou een regering zijn die niet meer braafjes aan de Belgische leiband hangt zoals nu.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het allemaal vrij overtuigend klinkt is omdat het een feitelijke weergave betreft.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaams-nationalisten zijn weer het pad aan het effenen om neen te kunnen zeggen aan deelname aan een Federale regering. En zo krijgt De Gucht gelijk. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hewel, krijgen we geen letterlijk citaat waar een cd&v'er zegt: "ja, we gaan eerst de kas van het acw legen alvorens we het op de belastingsbetaler gaan steken"?
Tuurlijk niet, hebben ze ook nergens gezegd. En gaan ze ook niet zeggen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() gewoon een anti-vakbondspartij met aan de werkenden de boodschap:
uwen baas is er voor u : hij is het die uw pre betaalt & als ge niet kontent zijt ga dan op een ander, daar hedde giene vakbond veur noedig ! Een groot gedeelte van de werkende klasse volgt dit standpunt (wedden ?)