Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2014, 11:37   #1
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard Anti-Hollands monsterverbond van Belgische supermarkten gesteund door Vlaanderen

Er zijn maar 20 Albert Heijn supermarkten in Belgie maar dat is al te veel voor de Belgen, met name de concurrentie dat de Belgische consument uitperst (Belgische supermarkten zijn gemiddeld minstens 10% duurder dan de buurlanden) die gaan nu de macht van de wet gebruiken om Albert Heijn te verbannen. En het schijnt ook een anti-consumenten kartel te bestaan in Vlaanderen, genaamd "Gedragscode". En de boeren schijnen de door Delheize/Colruyt/Carrefour gekozen patsy/proxy marionetten te zijn.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40326_01042359

Laatst gewijzigd door Tempest : 1 april 2014 om 12:07.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 11:48   #2
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Toch opvallend dat niet Aldi en Lidl maar Albert Heijn de aanleiding is voor Delheize/Colruyt/Carrefour om te gaan klagen. Waarom? Er is maar een reden:

Aldi = Duits
Lidl = Duits
AH = Hollands
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 13:14   #3
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

De boeren die ik ken rijden allemaal in een mercedes, en nog geen kleintjes ook.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 13:15   #4
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wel ik stem met mijn portefeuille en zal bij Albert Heijn gaan inkopen. Weg met kartelvorming.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 13:30   #5
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wel ik stem met mijn portefeuille en zal bij Albert Heijn gaan inkopen. Weg met kartelvorming.
Ook ik zou dat zeker doen mocht er hier een in de buurt zijn.

Nu bezoek ik enkel Colruyt.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 14:08   #6
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Er is ook geen reden dat de overheid aan de zijde van de consument zou staan. Des te meer deze betaalt, des te meer BTW-inkomsten.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 14:46   #7
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rien ne va plus Bekijk bericht
En waarom krijgen onze textielfabrieken niet dezelfde 'behandeling' als de boeren?
Goede vraag.

Van zodra ik de actualiteit volg, nu toch zo'n 20 jaar, heb ik de boeren nog niks anders horen doen dan klagen.

Dat van die Mercedessen klopt dus wel...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 20:00   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Goede vraag.

Van zodra ik de actualiteit volg, nu toch zo'n 20 jaar, heb ik de boeren nog niks anders horen doen dan klagen.

Dat van die Mercedessen klopt dus wel...
Boeren hebben gaarne een auto met een grote koffer, dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:16   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Toch opvallend dat niet Aldi en Lidl maar Albert Heijn de aanleiding is voor Delheize/Colruyt/Carrefour om te gaan klagen. Waarom? Er is maar een reden:

Aldi = Duits
Lidl = Duits
AH = Hollands
Zou ook wel eens graag weten wat die gedragscode juist inhoud. Als de boeren niet voldoende krijgen van AH, dan verkopen ze toch eenvoudig niet aan AH. Maar probleem zal zijn dat AH dan elders (in Nederland ?) inkoopt. En dat is dan misschien tegen de gedragscode.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:22   #10
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus je stemt tegen de Vlaamse regering en Vlaams Belang die Albert Heijn niet tolereren uit protectionistische waanzin?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 22:24   #11
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zou ook wel eens graag weten wat die gedragscode juist inhoud. Als de boeren niet voldoende krijgen van AH, dan verkopen ze toch eenvoudig niet aan AH. Maar probleem zal zijn dat AH dan elders (in Nederland ?) inkoopt. En dat is dan misschien tegen de gedragscode.
Bij belachelijke staatsgrenzen horen belachelijke gedragscodes. (En dat staatsgrenzen belachelijk zijn, bedoel ik algemeen.)
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 23:20   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ik koop waar ik het goedkoopste kan kopen , op voorwaarde dat het wel goed is !!
En ja , ik koop zowel in B , als NL

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 07:32   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Bij belachelijke staatsgrenzen horen belachelijke gedragscodes. (En dat staatsgrenzen belachelijk zijn, bedoel ik algemeen.)
En wat omvat de gedragscode ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:24   #14
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja dat doen met u miljoenen andere Belgen die naar het goedkoopste en liefst meest prijs-kwaliteit artikel grijpen. Maar het legt ook een grote contradictie bloot tussen het ingebakken koopjesgedrag (dat we allemaal hebben) en anderzijds het overboord gooien van normbesef tegenover boeren en leveranciers die tot op de centiem uitgeperst worden om in de rekken te mogen liggen.

Idem en vooral wat non-food betreft die uit China en lage loon landen komen. Enerzijds kijkt de consument met afkeur naar programma's zoals terzake etc en artikels in kranten, die niet altijd de realiteit ter plaatse in lage loon landen weergeven en veelal sensatie gericht zijn. Maar de dag nadien gaat dezelfde consument op koopjesjacht naar producten die daar gemaakt worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 11:55   #15
Serafijn
Burger

Serafijn's schermafbeelding

Standaard

De komst van de AH is zeker goed om de prijzen omlaag te krijgen, maar het heeft ook wel negatieve consequenties.

De merkproducten die gelijk zijn in elke winkel zijn een stuk goedkoper en dat is een bijzonder welkome evolutie. Anderzijds heb je ook de Nederlandse 'alles-kant-en-klaar"-mentaliteit die helaas mee opduikt met elke AH-winkel die erbij gebouwd wordt. Een Nederlandse kennis van me maakt al haar eten met behulp van zakjes 'Honig'; ik noem dat een culinaire degradatie. Ons eten is gewoon lekkerder. Ook verse zaken zijn van mindere kwaliteit in de AH, evenals bijvoorbeeld vlees en vis.

~Napoleon Bonaparte
Serafijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 20:45   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn Bekijk bericht
De komst van de AH is zeker goed om de prijzen omlaag te krijgen, maar het heeft ook wel negatieve consequenties.

De merkproducten die gelijk zijn in elke winkel zijn een stuk goedkoper en dat is een bijzonder welkome evolutie. Anderzijds heb je ook de Nederlandse 'alles-kant-en-klaar"-mentaliteit die helaas mee opduikt met elke AH-winkel die erbij gebouwd wordt. Een Nederlandse kennis van me maakt al haar eten met behulp van zakjes 'Honig'; ik noem dat een culinaire degradatie. Ons eten is gewoon lekkerder. Ook verse zaken zijn van mindere kwaliteit in de AH, evenals bijvoorbeeld vlees en vis.
Wanneer was u laatst in een Belgische supermarkt? Ik zie daar nochtans flink wat kant-en-klare maaltijden. Zelfs de Aldi heeft er tegenwoordig. En die heeft heus niet gewacht op AH.

Blijkbaar is er een vraag naar. Niets te maken met AH.

Waaruit zou moeten blijken dat verse zaken (groente? fruit?) alsook vlees en vis "van mindere kwaliteit" zijn in de AH? Hoe hebt u dat getest? Of hoe komt u tot die conclusie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 21:22   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn Bekijk bericht

Dat klopt, NL'ers kunnen doorgaans niet goed/lekker koken, zelfs in Indonesië gebruiken de Indonesiërs nu boemboe 'kant en klaar zakjes' in de keuken (ik weet dit first hand van m'n ouders die er tot voor kort woonden) .. Echter zijn hun verse zaken niet van mindere kwaliteit .. althans niet in de AH waar ik regelmatig kom ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 21:33   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat klopt, NL'ers kunnen doorgaans niet goed/lekker koken, ...
Echt onzin, net alsof u bij ieder Nederlands huisgezin bent langs geweest en er een warme maaltijd hebt mogen delen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 21:41   #19
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat klopt, NL'ers kunnen doorgaans niet goed/lekker koken, zelfs in Indonesië gebruiken de Indonesiërs nu boemboe 'kant en klaar zakjes' in de keuken (ik weet dit first hand van m'n ouders die er tot voor kort woonden) .. Echter zijn hun verse zaken niet van mindere kwaliteit .. althans niet in de AH waar ik regelmatig kom ..
Ik was in Bali en Lombok verleden week. Het eten is ok maar kan toch niet tippen aan de Chinese, Thaïse of Vietnamesche keuken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 22:36   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Echt onzin, net alsof u bij ieder Nederlands huisgezin bent langs geweest en er een warme maaltijd hebt mogen delen...

nee, natuurlijk niet dat ik bij 'ieder NL huisgezin" ben gaan eten, maar in het algemeen wordt er van Nederlanders gezegd dat ze niet goed kunnen koken, idem voor de Engelsen

waar ze wel goed in zijn dat zijn gerechten die niet direct uit hun keuken stammen, niet toevallig Indonesische gerechten voor NL en Indische voor Engeland lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be