![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De zeventienjarige Zineb is leerling aan het Institut des Filles de Marie in Sint-Gillis. Toen zij na de middagpauze met twee vriendinnen weer naar school ging, werd zij vlak bij de schoolpoort aangevallen door een man die de meisjes verweet dat zij geen hoofddoeken droegen.
Zineb werd beledigd, geslagen, geschopt en met de dood bedreigd. Zij zit nu in de klas met haar arm in het verband, en vol blauwe plekken. Daarmee is voor de zoveelste keer het bewijs geleverd dat islamitische meisjes de hoofddoek meestal niet uit vrije wil dragen. Zij doen dat meestal alleen om te ontsnappen aan bedreigingen, intimidaties en sociale druk. In vele islamitische milieus is het gebruikelijk meisjes zonder hoofddoek voor "hoeren" uit te schelden. Ook vier leerlingen van het nabijgelegen Institut Saint Jean Baptiste, slechts een paar honderd meter verderop, werden het slachtoffer van agressie omdat ze geen hoofddoek droegen. Directeur Verkoyen zegde daarover: "Vier leerlingen van het zesde jaar zijn aangevallen. Ik heb nog maar met twee van hen kunnen spreken, maar afgaande op hun getuigenissen gaat het wellicht om dezelfde dader. Dertig jaar, van Magrebijnse afkomst, iemand met veel littekens." De directeur eist nu meer politiebescherming voor zijn school. Hopelijk wordt die brave man nu niet door het CGKR aangeklaagd omdat hij heeft gezegd dat de daders "van Magrebijnse afkomst" is. http://vlaamsblok.be/index.shtml Eens te meer een mooi bewijs dat de hoofddoek helemaal niet uit vrije wil word gedragen, fundamentalisten even buiten beschouwing gelaten.
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, in veel gevallen zal er wel sociale druk zijn, wat te betreuren valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Koran is er duidelijk in. De hele wereld moet islamitisch worden. En daar waar het wat moeilijker is om het met bruut geweld te doen, daar mag het met liegen en bedriegen. Maar ja, iemand die "hier" meisjes en vrouwen lastig valt, om hun te hardhandig verplichten iets te doen- is dat nu een hoofdoek dragen, of sex hebben-, kunnen we op zijn minst omschrijven als misdadiger. En, sinds wanneer is het Vlaams blok een aanvaarde bron van informatie?
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik nagenoeg atheïstisch. Misschien waren wat flauwe spiritualistische hersenspinsels door mijn hoofd. Voor mijn part noemen ze mij humanist. I don't care. Ik ga mijn tijd niet verdoen aan zoiets. Mijn ouders hebben mij nooit gedwongen om naar een koranschool te gaan. Ze hebben mij nooit verplicht eender welke regels van de Islam te volgen. Het is en blijft mijn beslissing. Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
na 9/11 was het "een echte moslim zou dit niet doen hoor" Na 3/11 Spanje was het "een echte moslim zou dit niet doen hoor" Na de bomaanslag in Bali was het "een echte moslim zou dit nie doen hoor" Na de bomaanslag tegen de Australische ambassade was het "een echte moslim zou dit nie doen hoor" ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ke Nan, alles wat uit politieke hoek komt krijgt van mij een sceptische blik, en een berg zout.
Maar Gorefest ,verwoord mijn gedachten prima. In naam van een religie worden er gruwelijke daden gesteld, maar langs de andere kant zijn er altijd negationisten die kommen zeggen dat "echten" dat nooit zouden doen.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet toegeven dat hier in de straat er niet veel vreugdegejuich was op 11 september 2001.Maar langs de andere kant, "niet veel", is nog altijd meer dan wat je zou verwachten na een gruweldaad van zulke omvang.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas nogal veelvuldig als je het mij vraagt.
Maar tja, ik woon dan ook in een rustig hoekje van Vilvoorde.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind jij Raf, omdat 1 miljoen mensen de huidige politiek kotsbeu zijn.
En om zo sterk in de minderheid te zijn, zijn die moslim" idioten" wel een heel luidruchtige, sterke maar kleine groep, die een veel grotere groep hun wil probeerd op te leggen. We hebben in de jaren 30 nog zo een grap gehad. Klein begonnen,maar uiteindelijk een hele wereld in vuur en vlam gezet. Wie weet, zitten binnen 70 jaar onze opvolgers-met de toekomstige variante op "the Piano" op kop- ook zo te zeiken , "jamaar, de islam was zo slecht dat het moeilijk te beschrijven of te begrijpen valt".
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als jij de islam toch zo vredevol vindt, toon het aan en print eens wat van je avatars uit waar zo van die ventjes opstaan wat vanal met elkaar doen en ga ze eens tonen bij een moskee, het zal een prettige ervaring worden met de islam ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |