Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2004, 13:41   #1
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard Terrorist niet meer actueel.

Is het jullie ook opgevallen hoezeer de linkse meute alle moeite doet om ons wijs te maken dat Al Quaeda niet meer bestaat? Rik Coolsaet begon nochtans goed in zijn column in Knack deze week. Hij vond dat Osama’s droom akelig dichtbij begon te komen, dichterbij dan hij ooit voor mogelijk had gehouden, schreef hij.
Maar, voegde hij eraan toe, Osama kreeg geen kans omdat het gezond verstand in de weg stond in het Westen die een strijd op leven en dood tussen de islam en henzelf niet zagen zitten.
Het mag wel duidelijk zijn dat het Westen er misschien zo over dacht, maar het Oosten blijkbaar anders.
Alles wat daarna volgde is de schuld van Amerika. De kruistocht van Bush, volgens de professor.
Wat ervoor nog gebeurde verzwijgt hij wijselijk. De bomaanslag op het Amerikaanse fregat de USS Cole, de aanslagen op diverse ambassades en de terreuraanslagen over de rest van de wereld.
Misschien niet allemaal het werk van Al Quaeda zelf, maar ze staan ongetwijfeld in verbinding met elkaar.

De tot nog toe bekende feiten bevestigen de stelling van al-Qaeda-kenner Roy Gunaratna dat de slagkracht van al-Qaeda weliswaar is verminderd, maar dat de strijd is overgenomen door een netwerk van nieuwe groepen die zich door al-Qaeda laten inspireren. «Zoals reeds is gebleken in Turkije, Marokko, Tsjetsjenië, Pakistan, Tunesië, Algerije, de Filippijnen, Jordanië, Irak en Indonesië zijn lokale groepen met training, wapens, geld en ideologische inspiratie van al-Qaeda in staat tot even dodelijke aanvallen», schreef hij in De Groene Amsterdammer van 20 december vorig jaar.

Het Westen en dan vooral ons land blijft alles minimaliseren. Het opvallendste bewijs is de recente Tsjetsjeense slachting in het schoolgebouw te Beslan. Al van vóór de gevechten uitbraken werden de kinderen al mishandeld door de angst, voedsel-en watergebrek. De lichamen van de geëxecuteerde ouders lagen buiten.
De juiste omschrijving voor de moordenaars is en blijft – TERRORISTEN.

Nochtans meldde de CNN diezelfde avond op zijn website: “ Honderden mensen die gevangen werden gehouden in een school in het Zuiden van Rusland, maar vele anderen zouden zijn gedood terwijl er felle gevechten tussen troepen en ‘gijzelnemers’ voortduurden.”

Geen woord over ‘islamitische terroristen’, integendeel de term ‘gijzelnemers’ werd af en toe afgewisseld door ‘rebel’ en hier bij ons durfde men zelfs het woord ‘vrijheidsstrijders’ gebruiken.

Maar het werd nog straffer, de terroristen (waarvan men ondertussen weet dat er tientallen opgeleide terroristen uit de Arabische wereld bij waren) werden op de BBC ‘separatisten’ genoemd. Sommige zenders noemden ze ‘militanten’. Weinigen hadden de moed om deze moordenaars ook werkelijk ‘terroristen’ te noemen.

Bij ons noemde men ze uiteindelijk ‘nationalisten’.
Begrijpen jullie de connotatie?
Bij ons was de media dus evenmin bereid om de moordenaars, islamitische terroristen te noemen, ook al was het duidelijk dat terreur hier in haar brutaalste vorm werd uitgeoefend. Dat er kinderen bij betrokken waren kwam hen dus wel heel slecht uit. Men kan tenslotte geen drama zoals deze actie in naam van Allah goedpraten. Maar hoe kan men Allah erbuiten houden?
Juist ja, door de separatistische aard van de actie aan de kaak te stellen. Kijk eens waartoe ‘nationalisten’ in staat zijn...

Rik Coolsaet ging in zijn column nog een stapje verder in debiliteit.
Hij schreef: “Nog een paar verkiezingsoverwinningen van het Vlaams Blok en Osama’s visioen wordt ook in ons land bewaarheid.”
Dat het de schuld van het Vlaams Blok is, zullen ze graag horen in de rest van de wereld. Nu weet Bush tenminste dat hij niet meer op Al Quaeda moet jagen maar wel op Filip De Winter.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 14:14   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Is het jullie ook opgevallen hoezeer de linkse meute alle moeite doet om .....
Uw dialectiek is ook niet meer wat ze was Vicky. Je beruchte obsessie voor de islam heeft al een tijdje ziekelijke proporties aangenomen, en ik ken geen dokter die je zou kunnen helpen. Misschien dat 's morgens kouwe compreskes en daarna 15 kilometer lopen door de bossen iets helpen? 8)

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 september 2004 om 14:15.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 14:54   #3
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Uw dialectiek is ook niet meer wat ze was Vicky. Je beruchte obsessie voor de islam heeft al een tijdje ziekelijke proporties aangenomen, en ik ken geen dokter die je zou kunnen helpen. Misschien dat 's morgens kouwe compreskes en daarna 15 kilometer lopen door de bossen iets helpen? 8)
Het kan echter niet tippen aan jouw ziekelijke obsessie voor het Vlaams Blok.

Enne...zoals gewoonlijk heb je weeral niet begrepen waarover het in feite gaat... slaap maar verder.
Oud 13 september 2004, 14:57   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat het voorschrift da ge gekregen hebt om van uw NAZI obsessie af te geraken, ?

Wie weet lukt het ook voor andere obsessies, ik zal die tip eens aan de dokter van dutroux geven, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 14:58   #5
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Is dat het voorschrift da ge gekregen hebt om van uw NAZI obsessie af te geraken, ?

Wie weet lukt het ook voor andere obsessies, ik zal die tip eens aan de dokter van dutroux geven, ...
Ik denk dat die tip van Piano dan toch niet werkt, was den diene niet al ne keer gaan lopen in de bossen?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 14:59   #6
thePiano

Standaard

Citaat:

Als nazi synoniem staat voor het Vlaams Blok, kan het voorschrift misschien soelaas bieden. Voor de rest alles kits Vicky? Ik begin me serieus zorgen te maken om je geestelijk welzijn. Je ziet dat ik ook menselijke kwaliteiten heb als ik al met de gezondheid van mijn aarsvijanden inzit.
Oud 13 september 2004, 14:59   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Ik denk dat die tip van Piano dan toch niet werkt, was den diene niet al ne keer gaan lopen in de bossen?
Ja da is just, misschien zijn voor hem straffere producten over geschakeld hé, ...
Oud 13 september 2004, 15:00   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als nazi synoniem staat voor het Vlaams Blok, kan het voorschrift misschien soelaas bieden. Voor de rest alles kits Vicky? Ik begin me serieus zorgen te maken om je geestelijk welzijn. Je ziet dat ik ook menselijke kwaliteiten heb als ik al met de gezondheid van mijn aarsvijanden inzit.
Hebt ge dan ook vijanden in uw aars Piano, ... moet verschikkelijk zijn, in elk geval veel beterschap gewenst hé, !
Oud 13 september 2004, 15:01   #9
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aartsvijanden? Don't flatter yourself!
Oud 13 september 2004, 15:04   #10
thePiano

Standaard

Ah wat, ik probeerde even vriendelijk te zijn voor je, maar het is niet wederzijds. Dat zal nooit wat worden tussen ons vrees ik. Misschien laat je de volgende sessie beter je paard deelnemen aan het forum, ik ben een echte dierenvriend, maar dat wist je al.

Ps: doe de groeten van Tsiko aan je zoölogie
Oud 13 september 2004, 15:05   #11
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah wat, ik probeerde even vriendelijk te zijn voor je, maar het is niet wederzijds. Dat zal nooit wat worden tussen ons vrees ik. Misschien laat je de volgende sessie beter je paard deelnemen aan het forum, ik ben een echte dierenvriend, maar dat wist je al.

Ps: doe de groeten van Tsiko aan je zoölogie
Dierenvriend? En ik die dacht dat die tweede kat enkel was om eens in de gazet te komen. Dedju, nee, ik ken je blijkbaar niet goed.
Oud 13 september 2004, 15:09   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Dierenvriend? En ik die dacht dat die tweede kat enkel was om eens in de gazet te komen. Dedju, nee, ik ken je blijkbaar niet goed.
Ja, dat was weer een van de gekende venijnige topics van je op VA. Wat een toevallige samenloop van omstandighden was, grijp jij aan om je zoveelste scheldtirade te plaatsen. Ik wist niet eens dat het in de krant stond als ik jouw topic niet had gelezen. Kan je dat artikel niet inscannen, dan heb ik het ook?

Trouwens, die kat heeft maar twee dagen bij ons geweest en zit thans bij een vriendin van ons. Tsiko maakte serieuze problemen van dat poezeke.
Oud 13 september 2004, 15:12   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Europa zit zo'n beetje in de positie van Amerika in het begin van WOII.

Alleen is nu de situatie omgedraaid. Nu vraagt Amerika aan Europa hoe lang we nog gaan doen alsof de wereld niet in oorlog is.

Het is nochtans geen ver-van-ons-bed show. Onlangs nog is een aanslagplot verijdelt op een Nederlandse kernreactor. Onlangs nog is een aanslagplot verijdelt een "dirty bomb" in London te laten ontploffen. Spijtig genoeg is hetzelfde echter niet waar voor de aanslag in Madrid.

Onze geheime diensten werken al veel beter samen dan pakweg 3 jaar geleden om het terrorisme te stoppen, met de bovenstaande relatief goede resultaat als gevolg, maar vroeg of laat zal er toch weer een aanslag lukken, en zijn we weer voor een dag verenigd in rouwen.

Het is erg te zien dat het Europese beest enkel eventjes hertrekt als een wesp het net heeft gestoken, om daarna terug in slaap te vallen in een roes van politieke correctheid. Dit is uiteraard niet de manier om ons te beschermen tegen toekomstige steken.

Ik durf dan ook openlijk de doden en gewonden van de aanslagen in Madrid toeschuiven in de schoenen van ThePiano en alle andere linksen die ijdel deze vorm van aggressie weigeren te erkennen.
Oud 13 september 2004, 15:14   #14
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat was weer een van de gekende venijnige topics van je op VA. Wat een toevallige samenloop van omstandighden was, grijp jij aan om je zoveelste scheldtirade te plaatsen. Ik wist niet eens dat het in de krant stond als ik jouw topic niet had gelezen. Kan je dat artikel niet inscannen, dan heb ik het ook?

Trouwens, die kat heeft maar twee dagen bij ons geweest en zit thans bij een vriendin van ons. Tsiko maakte serieuze problemen van dat poezeke.
Je wist het niet?? Kom, kom, stop nu eens met liegen, hé! Je gaat me toch niet vertellen dat ze in heel Antwerpen je naam kennen?

En over die venijnige topics...ik leer rap bij, hé? Je bent dan ook een zeer goede leermeester, dat geef ik grif toe.
Oud 13 september 2004, 15:17   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onzen nieuwen hond en ons kat da moet ook nog goekomen, ...

hmmm, ...

Tot 1 meter van mekaar durven ze al komen zonder mekaar aan te vallen , 't komt misschien nog goed, ... dien hond is wel 5 keer zo groot als die kat, dus 't kan daar ook wel aan liggen, ... En den hond heeft ook geen schrik van de kat, gelukkig negeert hij hem, ... Kat kan namelijk nogal agressief reageren, moest ik in mijn eigen kot inbreken, en ik moest kiezen tussen een gevecht met den hond of de kat dan koos ik voor den hond, ...
Oud 13 september 2004, 15:18   #16
thePiano

Standaard

Citaat:
Je wist het niet?? Kom, kom, stop nu eens met liegen, hé!
Nee, ik wist niet dat het in de krant stond. Maar ik heb wel toegestemd in dat korte interview -ook al had ik de inhoud niet gelezen- gewoon om mijn bezorgdheid voor dierenwelzijn uit te drukken.

Ik vind dat elke echte dierenliefhebber eerst naar de dierenasielen moeten gaan om daar een huisdier aan te kopen ipv op de gekende markten of handelszaken. Tsiko is trouwens ook een kat die ik, meer dood dan levend, van't straat heb opgeraapt.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 september 2004 om 15:19.
Oud 13 september 2004, 15:21   #17
thePiano

Standaard

Citaat:
Onzen nieuwen hond en ons kat da moet ook nog goekomen, ...

hmmm, ...

Tot 1 meter van mekaar durven ze al komen zonder mekaar aan te vallen , 't komt misschien nog goed, ... dien hond is wel 5 keer zo groot als die kat, dus 't kan daar ook wel aan liggen, ... En den hond heeft ook geen schrik van de kat, gelukkig negeert hij hem, ... Kat kan namelijk nogal agressief reageren, moest ik in mijn eigen kot inbreken, en ik moest kiezen tussen een gevecht met den hond of de kat dan koos ik voor den hond, ...
Tjah, mijn ervaring met dieren is dat het snel moet klikken of anders komt het nooit goed. Dan wachten ze gewoon op een kans om later af te rekenen. Niet zo veel verschil met mensen dus.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 september 2004 om 15:21.
Oud 13 september 2004, 15:24   #18
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Tjah, mijn ervaring met dieren is dat het snel moet klikken of anders komt het nooit goed. Dan wachten ze gewoon op een kans om later af te rekenen. Niet zo veel verschil met mensen dus.
'k zal mijne verschrikkelijke FoxHound eens op u afsturen, se, wacht maar, dan zullen uw snaren wel springen, pianootje,...8)
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 15:25   #19
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik wist niet dat het in de krant stond. Maar ik heb wel toegestemd in dat korte interview -ook al had ik de inhoud niet gelezen- gewoon om mijn bezorgdheid voor dierenwelzijn uit te drukken.

Ik vind dat elke echte dierenliefhebber eerst naar de dierenasielen moeten gaan om daar een huisdier aan te kopen ipv op de gekende markten of handelszaken. Tsiko is trouwens ook een kat die ik, meer dood dan levend, van't straat heb opgeraapt.
Voor de eerste keer in mijn leven moet ik je verdorie gelijk geven. Zo ben ik ook aan zes van mijn acht katten geraakt, de twee anderen hadden ze in een doos voor onze poort gezet en drie van mijn vijf honden heb ik weggehaald bij mensen waar ze zwaar verwaarloosd werden. Zo zie je maar...toch nog ergens een raakpunt.8)
Oud 13 september 2004, 15:28   #20
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij jou blijkt aardig de houtworm erin te zitten als je echt niets beters meer weet te bedenken.

Ik vind dat Vicky hier zeer goed aantoont dat er inderdaad zeer terughoudend over moslim terrorisme wordt gesproken, terwijl het in 99% van alle terroristische aanslagen om moslims gaat.

Het is misschien de stilte voor de storm. Althans steeds meer mensen en niet enkel in ons land beginnen te beseffen dat een samenleving met moslims niet echt een prettige samenlevingsvorm blijkt te zijn.

Het is misschien dan ook nog maar een kwestie van tijd en aanslagen tot de eerste landen de aanhangers van deze gevaarlijke secte beginnen te reapatriëren naar hun zandbak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be