![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Tekst: Citaat:
Maar dan stel ik mij bij deze wel de vraag: Hoe zit dat hier in België qua boetes uitdelen aan die Fransen, Nederlanders, Engelsen, Polen en andere racers met de meeste exotische nummerplaten die van onze wegen een 'volwaardig' racecircuit weten te maken? ![]() Hier in België mag dat denk ik ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar in alle ernst, dezelfde consequenties zouden voor te hardrijders in België natuurlijk ook moeten gelden.. ongeacht het land waar zij vandaan komen. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Door het bilaterale akkoord met Parijs zullen in elk geval die met Franse nummerplaat niet meer ontsnappen. Hoe het met de andere nationaliteiten zit, geen idee.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of men daar veel gevolg aan geeft aan dat akkoord, mag ik daar aan twijfelen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Totnogtoe waren het vooral de Belgen die in het buitenland ontsnapten, en daar is België ook regelmatig voor op de vingers getikt. Niet dat België de gegevens niet wil doorgeven, maar blijkbaar is dat bij het DIV zo'n lastig karwei, dat de meeste gegevens nooit werden doorgestuurd...
Bon, de proef of de pudding is in the ieting, natuurlijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je de boetes van de # meeste Belgen al niet "krijgen" wat denk je hoe het van een buitenlander gaat zijn... gaan ze die voor de Belgische rechtbank dagen, wetende dat ze met hun landgenoten al "overbelast*" zijn ? En dan de inning in de Belgische Gewesten, lees best zelf: Citaat:
- De betalingsbereidheid van de *onmiddellijke inningen (OI) - of de minst hoge boete - lag volgens de Senaat bij *82 %: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2014 om 12:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Ik ben wiskundig niet de sterkste, maar zijn het écht 661.000 Belgen zoals het artikel schrijft ? Of gaat het om 661.000 boetes ? (1 bestuurder kan immers meerdere boetes opgelopen hebben in Frankrijk)
Laatst gewijzigd door lohabra : 20 mei 2014 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
start de video in het kleine venster: | Frankrijk stuurt honderdduizenden verkeersboetes |: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1972817 * Respectievelijk: jaar 2012: 227.164 verkeersboetes jaar 2013: 324.545 verkeersboetes x-dagen 2014: 110.132 verkeersboetes Just is just. ![]() Frankrijk is het populairste autovakantieland... mij verrassen die cijfers helemaal niet, het is pakweg 9/10 gewoon een vorm van snelheidsbelasting onder het mom veiligheid. In Nederland bvb worden zo elk jaar zowat 9 miljoen snelheidsboetes uitgedeeld als sponsoring van Den Haag. Staat dat aantal in een directe relatie met "hun verkeersveiligheid" ? Helemaal niet, zelfs totaal integendeel.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 mei 2014 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Awel, daar wordt geflits dat het niet normaal meer is. |
|
![]() |
![]() |