Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 mei 2014, 13:11   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard herstelde het geloof in de politiek; maar na hem verknoeide zijn partij het weer

Geen commentaar. Den uitslag zal den uitslag zijn.

Beke: 'Jean-Luc herstelde het geloof in de politiek'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_01116476

Citaat:
Ge hebt mijn nummer als ge mij nodig heb'. Het is het begin van de speech van CD&V-voorzitter Wouter Beke op de begrafenis van Jean-Luc Dehaene, en ook de woorden die Jean-Luc Dehaene hem meegaf, toen Beke vier jaar geleden voorzitter werd. 'Hij was een monument in de Belgische politiek. Als geen ander bouwde hij aan ons land, aan onze welvaart, aan Europa'.

Wouter Beke eerde oud-premier Dehaene op een heel persoonlijke wijze, maar ook met een politieke boodschap erbij. 'Nu we afscheid nemen, blijven het respect, de bewondering en de dankbaarheid. Meer dan eens stond hij voor een mission impossible, maar hij maakte het onmogelijke mogelijk. Als geen ander kon hij akkoorden maken .Een tussenstap was voor hem geen nederlaag maar een overwinning.'

Op de staatsbegrafenis in Vilvoorde nam Beke het woord als vertegenwoordiger van CD&V en sprak hij zijn grote dankbaarheid uit voor de opofferingen die Dehaene voor de partij maakte. 'Jean-Luc herstelde het geloof in de politiek, voor mij en voor een hele generatie.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 mei 2014, 13:32   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Maar, als het nodig was, deed hij wat HIJ nodig achtte, met volmachten!!!

Zonder die volmachten was het niet gelukt. Hij was een doordrijver en klonk het niet, wel het botste !!

Hij was wel tot compromissen bereid, maar had altijd zijn einddoel voor ogen en daar week hij niet van af.

J-L heeft trouwens tijdens de laatste regeringsvorming kwaad afgehaakt, omdat hij geen billijke oplossing kon bewerken.

Zijn de politiekers dat vergeten???

Het moet dus wel erg geweest zijn dat de kampioen( post mortem) in het compromissen maken er daar niet in lukte!!

Leterme zou echt eens een boek moeten schrijven waar de waarheid instaat, want hoe de CD&V nog steeds de kant van de PS kiezen waar hun kopstuk zo werd afgemaakt, dat gaat nog steeds mijn petje te boven.

Laatst gewijzigd door omaplop : 23 mei 2014 om 13:34.
omaplop is offline  
Oud 23 mei 2014, 13:33   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

pff wat een recuperatie door de belgicistische media en de tsjeven van wat niet meer was van een UBERGRAAIER ....die VL verkocht voor een paar zilverlingen. Dat het nog slechter kon werd bewezen door Verafstoot.
ilfalco is offline  
Oud 23 mei 2014, 13:48   #4
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

De dikke is dood en nog zitten ze erover te zeveren. Zonder hem was het nu veel beter geweest. Daar ben ik 100% van overtuigd. Maar oef het is ermee gedaan. Vandaag nog wat op het nieuws en binnen 10 jaar : JL Dehaene? Wie is dat? ken ik niet.
Ondernemerke is offline  
Oud 23 mei 2014, 13:57   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Grendels, pariteitswetten, vetorechten, volmachten, herhaaldelijke grondwetsverkrachtingen, ongrondwettelijke verkiezingen, le roi voor één dag seniel verklaren als dank omdat hij zijn gat veegt aan de "parlementaire democratie", het cordon sanitaire als "democratisch" uitsluitingsmechanisme, een achtpartijenregering. Oftwel de onbeperkte mogelijkheden waarmee het regime zichzelf van de macht verzekert in het vvorstendom Belgique.
Oud 23 mei 2014, 14:08   #6
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
De dikke is dood en nog zitten ze erover te zeveren. Zonder hem was het nu veel beter geweest. Daar ben ik 100% van overtuigd. Maar oef het is ermee gedaan. Vandaag nog wat op het nieuws en binnen 10 jaar : JL Dehaene? Wie is dat? ken ik niet.
Als je Martens én Dehaene samentelt mijn beste...

20 jaar aan de macht...

Onder Martens,mét Dehaene als zijn kabinetschef was het tunnelen geblazen,indexsprongen volonté,bijzondere volmachten,inhaaloperatie der belastingen ,en er een devaluatie van 8% bovenop....

Zonder enige beterschap aangezien hij het geld bleef buiten gooien aangezien hij de franstaligen Miljarden bleef toestoppen door zijn wafelijzerpolitiek ,het product van zijn compromis ala belgique onverdroten toe te passen waarbij het geld met miljarden door de waalse staalindustrie werd opgeslorpt zonder enig merkbaar resultaat...

Dan Dehaene met zijn dubbele beleidstermijn ,die ons dwong de broeksriem nog wat verder aan te halen...bevriezing van de loonschalen,indexsprongen,BTW verhogingen,loonmatigingen,extra crisisbijdrages voor sociale zekerheid...

En die bleef nét zo goed miljarden in de waalse staalnijverheid pompen...

En gaf ons Vlamingen er nog een extra cadeautje bovenop met zijn bijzondere financiëringswet om de rekeningen in het land te betalen en de franstaligen aan het geldinfuus te laten hangen...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be