![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Wie herinnert zich nog het Contract van de Eeuw ? Los van de bende, een ex cursus. Contract van 36 miljard, waarvan 9 miljard commissies met de zegen van Willy De Clercq. Kickbacks, de kroonprins die handjes schudt, vliegtuigen vol hoeren. Ik bedoel maar, de jaren 80 was een groot bordeel, en nauwelijks een kat die het nog weet. Dat maakt het moeilijk het bendedossier open te breken, men herinnert zich alleen de iconiek, en men percipieert het als opgelost ( " dat was toch haemers en de staercke " ) Strikt gezien is dit geen topic voor binnenlandse politiek, maar het is ook geen koetjes en kalfjes. Vaderlandse geschiedenis ? De moderatie moet het maar op de juiste plaats zetten desgewenst. Laatst gewijzigd door Trojan : 28 mei 2014 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Het verband tussen de bende van nijvel en het dossier Eurosystem kan worden sterk gemaakt.
Philippe De Staercke schreef ooit vanuit de gevangenis een brief, waarin hij alles bekent, die brief is gepubliceerd in het tijdschrift Panorama destijds. Die brief vermeldt een adres in Brussel, hetzelfde adres vind je terug in een rapport over Eurosystem. Ik moet op zoek in mijn notities en heb helaas de betreffende brief niet integraal kunnen vinden online. Heeft iemand toegang tot de papieren Panaroma's eind jaren 80 of begin 90 ? Weet iemand by the way waar De Staercke verblijft momenteel ? Moet ik me zorgen maken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Maart 1991.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Ach, Beliardstraat 39, gewoon het cepic adres, De Staercke beweert dat de opdrachten vandaar kwamen.
Dat lijkt meer te wijzen op politiek spel dan op verband tss de twee dossiers. Laatst gewijzigd door Trojan : 29 mei 2014 om 06:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Even doorboren op Belliardstraat 39
In september 1979 wordt daar een huiszoeking gehouden i v m een wapentrafiek naar de Falangisten in Libanon. Betrokken zouden zijn de Bonvoisin en Bougerol. Dat is, denk ik, de wapens voor drugs, waar Bultot het later over heeft. Dan is het toch merkwaardig dat dit adres valt in de bende van nijvel bekentenis van Philippe De Staercke in maart 1991 ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Deze brief lees ik nu als volgt :
Mannen van de cepic, Trek onze beerput niet open, dan laten wij de uwe dicht. Getekend, PS Wie hield de hand van Philippe De Staercke vast toen hij zijn bekentenisbrief schreef ? Ga het hem vragen. Hij zit minder ver dan Beyer in Thailand. . Laatst gewijzigd door Trojan : 30 mei 2014 om 14:58. |
![]() |
![]() |