![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Regeringen die lage-loontrekkers onder de armoedegrens duwen door overmatige belastingen, verdienen alleen maar de invectieven "Crapuleus" ,"immoreel","Pervers".
Ze respecteren de grondwet niet en ik beschouw ze dan ook als onwettig en illegaal. Wat rijmt op neo-liberaal. Instituties zoals de partijen en de vakbonden maken zich daaraan medeplichtig, al was het maar door criminele passiviteit. Bovendien komen de regeringen ook nog de armen verder pluimen met forfaitaire aanslagen zoals huiisvuiltaksen, provincie-taks, waterzuiveringstaksen, zorgverzekeringspremie, ziekteverzekeringspremie, allemaal zaken die dan weer niet berekend zijn op hun lage inkomen. Zolang er geen netto leefbare werklonen vastgesteld en geïmplementeerd worden, beschouw ik mij als in staat van burgerlijke ongehoorzaamheid, en erken de legale autoriteit van de regeringen niet. Eigen arm volk eerst kapot, kwibussen. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben wel voor windmolens, daar vecht ik niet tegen. Maar tegen al de rest wel dat scheef draait. Geen zin om Sancho Panza te spelen? Ik ben ook op zoek naar die tovenaar, hoe heet hij ook weer, Fierenbras, die de sociale verhoudingen zo betoverd heeft dat je hard kan werken en creperen tegelijkertijd. Eno2 |
|
![]() |
![]() |