Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2014, 09:05   #1
Doge
Banneling

Standaard Discriminatie op school, wij kregen geen paaseieren

"Dagboek bij de Belgische Syriëstrijders: 'Zelfs een hond zou weglopen uit Antwerpen'"
http://www.knack.be/nieuws/wereld/da...al-266003.html

Zijn voorbeeld van discriminatie op een Antwerpse school:
De Belgische strijder in de wagen vertelt ondertussen het verhaal van zijn neefje. 'Mijn neef zat in de basisschool in Antwerpen. Het was Pasen en de juf had de aanwezige leerlingen in twee groepen verdeeld. Een groep moslims, en een andere groep niet-moslims. De niet-moslims kregen paaseieren, maar de moslims niets.'

Het is duidelijk dat die kerel niet bijster slim is, kreeg z'n neef geen cadeau op pasen omdat de lerares racistisch was of omdat z'n ouders of de moslim gemeenschap racistisch zijn?

Moslim ouders hebben niet graag dan hun kinderen meevieren met katholieke en heidense feesten, die school kan gewoon niet goed doen, als ze iets geven zijn de ouders boos, als ze niets geven is een jonge Syrië strijder boos.

Het lijkt me dat ze gewoon achterlijk zijn en overal racisme zien, zelfs voor hun eigen racisme steken ze de schuld bij de Vlaming.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 09:14   #2
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

De ultieme vorm van racisme is blank zijn.
Wist je dat niet?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 12:22   #3
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niets van die idioot zijn verhaal. Waarom zouden de leerkrachten op voorhand zélf beslissen wie paaseieren krijgt en wie niet?
De moslimkindjes op de lagere school van mijn kinderen vieren gewoon mee Pasen, Sinterklaas en Kerstmis en krijgen paaseieren zoals iedereen.
Dat sommige moslim-ouders dat niet willen, zou best kunnen, maar ik geloof geen seconde dat de leerkrachten zélf dat onderscheid maken.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 13:59   #4
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik geloof niets van die idioot zijn verhaal. Waarom zouden de leerkrachten op voorhand zélf beslissen wie paaseieren krijgt en wie niet?
De moslimkindjes op de lagere school van mijn kinderen vieren gewoon mee Pasen, Sinterklaas en Kerstmis en krijgen paaseieren zoals iedereen.
Dat sommige moslim-ouders dat niet willen, zou best kunnen, maar ik geloof geen seconde dat de leerkrachten zélf dat onderscheid maken.
Beweer je nu dat leraren in gekleurde scholen geen rekening houden met de culturele tradities van hun moslim leerlingen en ouders? Dat is nieuw.
Oud 19 juli 2014, 14:04   #5
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Kan toch goed zijn dat het jaar voordien de school op haar donder had gekregen van de moslimgemeenschap omdat ze 'verplicht' worden mee te vieren met andere religieuze (sic) gebruiken, en dat dan maar is afgesproken vanaf nu 'uit respect' de moslimkinderen niet meer te 'verplichten' mee te vieren.
Zoals Gezegd hierboven: sluit je ze mee in de groep is het verkeerd want geen respect voor hun eigenheid, respecteer je dat ze niet willen meevieren met andere religies, is het ook verkeerd want discriminatie.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 16:01   #6
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Beweer je nu dat leraren in gekleurde scholen geen rekening houden met de culturele tradities van hun moslim leerlingen en ouders? Dat is nieuw.
Beweer je daarmee dat de leraren in "gekleurde scholen" eerst toestemming vragen aan moslim-ouders of hun kinderen mogen meedoen aan de festiviteiten n.a.v. Pasen, Sinterklaas en Kerstmis? Zou misschien kunnen, maar in elk geval gebeurt het in de lagere school van mijn kinderen niét en de moslim-kinderen en andersgelovige kinderen doen gewoon mee. Eén keer kwam een bezorgde ouder informeren toen de juf voor Halloween voor de kinderen een rood drankje gebrouwen had dat ze "varkensbloed" noemde: die moeder vroeg of het écht waar was dat haar dochter varkensbloed gedronken had!
Maar in de Kerstviering zingen ze vrolijk mee liedjes over Jezus, hoor!
Oud 19 juli 2014, 16:02   #7
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Kan toch goed zijn dat het jaar voordien de school op haar donder had gekregen van de moslimgemeenschap omdat ze 'verplicht' worden mee te vieren met andere religieuze (sic) gebruiken, en dat dan maar is afgesproken vanaf nu 'uit respect' de moslimkinderen niet meer te 'verplichten' mee te vieren.
Zoals Gezegd hierboven: sluit je ze mee in de groep is het verkeerd want geen respect voor hun eigenheid, respecteer je dat ze niet willen meevieren met andere religies, is het ook verkeerd want discriminatie.
Dat is dan toch simpel op te lossen door aan alle kinderen een briefje mee te geven met de vraag of ze wel of niet mogen deelnemen aan de festiviteiten?
Ik vind het in elk geval niet kunnen dat een leerkracht al op voorhand zou beslissen dat de moslimkindjes geen paaseieren krijgen.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 19 juli 2014 om 16:03.
Oud 19 juli 2014, 16:09   #8
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En ze vinden dat Sinterklaas niet kan, maar al eens gaan kijken in Antwerpen bij de intrede van de goede kindervriend??? Wie staat er op de eerste rij om zoveel mogelijk lekkers te krijgen??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 16:12   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans waren er een tijd geleden toch berichten dat een school exclusief halal maaltijden serveerde op schoolreis omdat anders de moslim kinderen niet mee mochten gaan.
Oud 19 juli 2014, 16:54   #10
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is dan toch simpel op te lossen door aan alle kinderen een briefje mee te geven met de vraag of ze wel of niet mogen deelnemen aan de festiviteiten?
Ik vind het in elk geval niet kunnen dat een leerkracht al op voorhand zou beslissen dat de moslimkindjes geen paaseieren krijgen.
Wat vindt u dan van het feit dat onze kinderen in sommige scholen halal voedsel krijgen, zonder dat dit gevraagd werd aan de ouders?
Oud 19 juli 2014, 17:18   #11
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Wat vindt u dan van het feit dat onze kinderen in sommige scholen halal voedsel krijgen, zonder dat dit gevraagd werd aan de ouders?
Dat is dan toch simpel op te lossen door aan alle kinderen een briefje mee te geven met de vraag of ze wel of niet halal mogen eten.
Oud 19 juli 2014, 17:43   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Je moet al niet al te bijster slim zijn en totaal geen leven hebben om naar Syrië te trekken om daar te gaan vechten. Het feit dat die kerel zo'n onzinverhaaltje vertelt is daar een bewijs van.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 17:54   #13
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En ze vinden dat Sinterklaas niet kan, maar al eens gaan kijken in Antwerpen bij de intrede van de goede kindervriend??? Wie staat er op de eerste rij om zoveel mogelijk lekkers te krijgen??
Tuurlijk. Wie zegt eigenlijk dat "ze" vinden dat Sinterklaas niet kan?
Oud 19 juli 2014, 17:55   #14
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nochtans waren er een tijd geleden toch berichten dat een school exclusief halal maaltijden serveerde op schoolreis omdat anders de moslim kinderen niet mee mochten gaan.
't Schijnt zo. Maar chocola is niet haram, hé!
Oud 19 juli 2014, 17:57   #15
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als dat zo is: ik denk niet dat ik er persoonlijk zou over vallen dat mijn kinderen op school geen varkensvlees krijgen. Ik kan begrijpen dat ze voor "de grootste gemene deler" kiezen. Als daar echt kinderen bij zijn die hun varkensvlees niet kunnen missen, kan je dat thuis toch compenseren?
Oud 19 juli 2014, 18:00   #16
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je moet al niet al te bijster slim zijn en totaal geen leven hebben om naar Syrië te trekken om daar te gaan vechten.
Wie niets heeft om voor te vechten heeft m.i. geen leven.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 18:23   #17
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Moslims vieren geen festiviteiten die de kuffar vieren. Daar hoort pasen met haar eieren bij. Het is duidelijk dat de strijder dit verhaaltje terloops vertelt, duidelijk niet gerelateerd aan discriminatie. Doge staat met de billen bloot.
Islamitisch Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 19:58   #18
paco1992
Burger

Standaard

Bleitend verzetje, betreffende is wel degelijk aangehaald als "racisme" door de leerkracht. Het zal altijd wel wat zijn, krijgen ze eitjes dan willen we ze bekeren, krijgen ze er geen zijn we racisten.
Ik noem zo'n "mensen" bleiterkes..... die zich wel groot kunnen voordoen als ze in groep zijn t.o.v. een minderheid van autochtonen.
Probeer het eens in een 1 tegen 1 situatie, ik ben altijd kandidaat.
paco1992 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 20:57   #19
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Wie zegt eigenlijk dat "ze" vinden dat Sinterklaas niet kan?
Aangezien het kruis van zijn mijter moest: ik zeg dat.
Sint-Middenstand daarentegen, ja die mag wel, en Sint-Gratis en de Krijgman en de Geefhaas, die zijn allemaal welkom, hoor.
Hier in ons provinciaal recreatiedomein worden er ook elk jaar paaseieren uitgedeeld door paashazen. De gehoofddoekten zijn niet te tellen.

Ze willen dus wel de krijg, maar los van alle bijhorende symboliek en oorsprong. Ga dan naar het OCMW, he, als je pe se wilt krijgen.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 21:25   #20
Islamitisch Verzet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco1992 Bekijk bericht
Probeer het eens in een 1 tegen 1 situatie, ik ben altijd kandidaat.
Verklaar u nader?
Islamitisch Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be