Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vorige maal stemde ik voor het Vlaams Blok. Ditmaal:
Ik stem opnieuw voor het Vlaams Blok 16 72,73%
Ditmaal stem ik op het Liberaal Appel 6 27,27%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2003, 09:01   #1
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Volgens Darwin zal het LA 3/4 van zijn stemmen halen bij het Vlaams Blok en daardoor in Antwerpen zakken naar 28% (LA 14%). Persoonlijk ken ik niemand die van het Vlaams Blok naar het LA stapt, behalve:[/size]

Dinsdag 25 feb. was ik aanwezig op de debatavond Dewinter versus Beysen (Edegem). Het duurde behoorlijk lang voordat beide heren aan de slag gingen zodat ik de gelegenheid kreeg om met een groepje ex-Vlaams blokkers te praten. Dat ze LA-militanten waren was overduidelijk te merken aan de stapel LA folders die op hun tafel lag.
De woordvoerder van het groepje was een 70'er die uit het Vlaams Blok was gezet. Volgens zijn zeggen was dat gebeurd nadat hij woedend zijn protest had geuit toen het Vlaams Blok mee de strafwet op holocaustontkenning had goedgekeurd. Volgens hem was er geen één Jood omgebracht, allemaal leugens.
Trots toende hij foto's waarop hij in zijn nazi-uniform stond afgebeeld. Ook was hij fier de jongste ter dood veroordeelde te zijn (liet me het vonnisuittreksel zien), maar omdat hij toen nog geen 18 was werd zijn straf omgezet in levenslang.
Toen ik hem vroeg of hij bij Beysen met zo'n zaken terecht kon, kreeg ik als antwoord dat hij een goede vriend van Beysen is, die kennis heeft van zijn opvattingen.
Deze man, Paul Debaes genaamd, maakte het tijdens de vraagstelling al te bont en ging woedend tekeer tegen Dewinter.

Met dit schrijven wil ik niet met modder naar Beysen smijten, ook bij het Vlaams Blok zitten mafkezen. Ik wil enkel maar aantonen dat het LA ook fungeert als Vuilnisemmer van het Vlaams Blok. Uiteraard kan Beysen dat niet verhelpen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 09:05   #2
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Is het mogelijk dat ik ook mijn stem mag uitbrengen heren moderators???
Dat schijnt niet te lukken.[/size]

In orde, bedankt
Oud 1 maart 2003, 12:07   #3
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
[size=6]Volgens Darwin zal het LA 3/4 van zijn stemmen halen bij het Vlaams Blok en daardoor in Antwerpen zakken naar 28% (LA 14%). Persoonlijk ken ik niemand die van het Vlaams Blok naar het LA stapt, behalve:[/size]

Dinsdag 25 feb. was ik aanwezig op de debatavond Dewinter versus Beysen (Edegem). Het duurde behoorlijk lang voordat beide heren aan de slag gingen zodat ik de gelegenheid kreeg om met een groepje ex-Vlaams blokkers te praten. Dat ze LA-militanten waren was overduidelijk te merken aan de stapel LA folders die op hun tafel lag.
De woordvoerder van het groepje was een 70'er die uit het Vlaams Blok was gezet. Volgens zijn zeggen was dat gebeurd nadat hij woedend zijn protest had geuit toen het Vlaams Blok mee de strafwet op holocaustontkenning had goedgekeurd. Volgens hem was er geen één Jood omgebracht, allemaal leugens.
Trots toende hij foto's waarop hij in zijn nazi-uniform stond afgebeeld. Ook was hij fier de jongste ter dood veroordeelde te zijn (liet me het vonnisuittreksel zien), maar omdat hij toen nog geen 18 was werd zijn straf omgezet in levenslang.
Toen ik hem vroeg of hij bij Beysen met zo'n zaken terecht kon, kreeg ik als antwoord dat hij een goede vriend van Beysen is, die kennis heeft van zijn opvattingen.
Deze man, Paul Debaes genaamd, maakte het tijdens de vraagstelling al te bont en ging woedend tekeer tegen Dewinter.

Met dit schrijven wil ik niet met modder naar Beysen smijten, ook bij het Vlaams Blok zitten mafkezen. Ik wil enkel maar aantonen dat het LA ook fungeert als Vuilnisemmer van het Vlaams Blok. Uiteraard kan Beysen dat niet verhelpen.
Ik stem sowieso terug op het vlaams blok,het liberaal appel is een slap afkooksel van het vlaams blok.
Ze hebben wat punten overgenomen ,hetzij zwaar afgezwakt,maar bijlange niet goed genoeg voor mij.
Het origineel is ver boven de kopie te verkiezen!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 12:09   #4
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf zal nooit op het blok stemmen. Maar desondanks dit:

Mensen die ik kennen die de standpunten van het liberaal-appel delen zullen op die partij stemmen en niet op het blok, omdat zo een cvp-vld-la coalitie mogelijk is als de coalitie met het blok mathematisch niet kan. (dit voor de gemeenteraadsverkiezingen, dus niet voor de nationale verkiezingen).

Zo komt er toch een rechtser bestuur in Antwerpen.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 12:20   #5
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Het antwoord van Beysen op de vraag wat is nu 'verstandig rechts' was zéééééééééééér zwak.

[size=6] LA is mijns inziens een totaal overbodige partij. [/size]

Hun 5 versnellingen (5 programmapunten) zijn gewoonweg afgeschreven van het Vlaams Blok.

Ik zie echt geen enkele reden waarom men als Blokstemmer nu voor Beysen zou kiezen. Daarom zou ik graag van hen die dat anders zien hun motivatie kennen, waarvoor mijn dank.

Let op! Ik antwoord niet op eventuele provocateurs die de boel hier verzieken.
Oud 1 maart 2003, 12:26   #6
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Mensen die ik kennen die de standpunten van het liberaal-appel delen zullen op die partij stemmen en niet op het blok, omdat zo een cvp-vld-la coalitie mogelijk is als de coalitie met het blok mathematisch niet kan. (dit voor de gemeenteraadsverkiezingen, dus niet voor de nationale verkiezingen).

Wie zegt dat het liberaal appel de 5% drempel haald?!
Dan zijn het gewoon weggegooide stemmen ,wil men echt het bestuur dat nu aan de macht is kwetsen :STEM VLAAMS BLOK!!!!!
Oud 1 maart 2003, 12:28   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik wil het huidig bestuur niet kwetsten ( allez, niet in de eerste plaats ) maar vooral beter bestuur, LA is dus wel degelijk een serieus alternatief.
Oud 1 maart 2003, 12:32   #8
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik wil het huidig bestuur niet kwetsten ( allez, niet in de eerste plaats ) maar vooral beter bestuur, LA is dus wel degelijk een serieus alternatief.
Dat durf ik zeer te betwijfelen!
Volgens mij gaat die de tour op om in het aloude patroon van de gevestigde partijen te vallen.
Saai en te meegaand!
Het vlaams blok zal zich niet laten ringeloren omdat ze het beter kunnen en geen postjesjagers zijn!
En met kwesten bedoel ik hun raken waar het pijn doet :hun zeteltje.
Oud 1 maart 2003, 12:41   #9
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Mag ik je erop wijzen dat het LA haar standpunten inzake vreemdelingen en criminaliteit even streng zij als die van het Vlaams Blok. Moest zo'n coalitie ( cvp-vld-la) gevormd worden, dan zal Beysen zijn programma sterk moeten verwateren, of zullen de anderen zich tot dat deel van het Vlaams Blok programma moeten bekeren dat ze nu juist zo verwerpelijk vinden.

Positief is dat LA voorstander is van een bindend referendum, dus stukken democratischer dan de NVA.
Helaas moet Wardje niet weten van een Onafhankelijk Vlaanderen. I.v.m. de communautaire problemen heeft hij enkele onwerkzame en simplistische opvattingen.
Oud 1 maart 2003, 13:06   #10
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="Duym"]
Mag ik je erop wijzen dat het LA haar standpunten inzake vreemdelingen en criminaliteit even streng zij als die van het Vlaams Blok.

En net dat is iets dat me in lachen doet uitbarsten ,ik zie dat helemaal anders.
Ze gaan nu de grote held uithangen (het liberaal appel dus)en gaan stoer op de borst kloppen,maar eens aan hun zitje zal daar nog weinig van te merken zijn!
Oud 1 maart 2003, 13:15   #11
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[quote="vlaanderen72"]
Citaat:
Mag ik je erop wijzen dat het LA haar standpunten inzake vreemdelingen en criminaliteit even streng zij als die van het Vlaams Blok.

En net dat is iets dat me in lachen doet uitbarsten ,ik zie dat helemaal anders.
Ze gaan nu de grote held uithangen (het liberaal appel dus)en gaan stoer op de borst kloppen,maar eens aan hun zitje zal daar nog weinig van te merken zijn!
Dat is ook zo

De NVA zal dezelfde toer opgaan. Maar dat neemt niet weg dat wat het LA nu te zeggen heeft over vreemdelingen en criminaliteit, gelijklopend is met wat het Vlaams Blok zegt.

We hebben wel degelijk dezelfde kijk op de zaak.
Oud 1 maart 2003, 13:17   #12
C uit W

Standaard

Wat garandeert je dat het blok niet van visie zal veranderen eens ze op het fluweel zitten?
Oud 1 maart 2003, 13:21   #13
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="Duym"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:

Dat is ook zo

De NVA zal dezelfde toer opgaan. Maar dat neemt niet weg dat wat het LA nu te zeggen heeft over vreemdelingen en criminaliteit, gelijklopend is met wat het Vlaams Blok zegt.

We hebben wel degelijk dezelfde kijk op de zaak.
Met het verschil dat wij ons aan ons woord zullen houden en het l.a. niet!
Oud 1 maart 2003, 13:22   #14
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat garandeert je dat het blok niet van visie zal veranderen eens ze op het fluweel zitten?
Ik ken die mensen vrij goed en zie hun dat echt niet doen
Oud 1 maart 2003, 13:26   #15
C uit W

Standaard

En ken je de n-va 'ers en LA'ers ook zo goed?
Oud 1 maart 2003, 13:28   #16
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer goede vraag.

Op dat punt onderscheidt het Vlaams Blok zich met alle andere partijen, en dat dank zij het cordon.
Als het Vlaams Blok ooit in een regering stapt (de laaste Belgische regering die de boedelscheiding moet bewerkstelligen), dan zal dat zijn als een grote partij.
Hoe groter men is hoe minder water men bij zijn wijn hoeft te doen. Daarom geloof ik niet in partijen als het LA en de NVA. Klein partijen hebben geen toekomst, en al die kartelgedoe is ook geen oplossing, integendeel (dat gaat nog knallen).
Oud 1 maart 2003, 13:31   #17
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
En ken je de n-va 'ers en LA'ers ook zo goed?
Alles wat maar enigzins in de vijver van het blok vist ,is op iets uit!
Aan de ene kant moord en brand schreeuwen dat het blok progamma zo racistisch is en aan de andere kant hun progamma punten overnemen.
Pfffffff,zwak zeer zwak vind ik dat ,dus daar leid ik uit af dat het geen mensen zijn om te vertrouwen!
Men kan niet tegelijkertijd warm en koud blazen!
Oud 1 maart 2003, 15:28   #18
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Het kan wel zijn dat LA op een aantal punten een flauw afkooksel is van het VB maar er is wel een groot verschil met het VB! Het liberaal Appel is veel liberaler, ook liberaler dan de VLD! Daarom ook dat ik het betwijfel dat er zo veel kiezers zullen overlopen van het VlaamsBlok naar LA. Ik denk eerder dat er veel VLD'ers zullen kiezen voor LA.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 16:15   #19
Pierrot
Burger

Standaard

Het LA is volgens mij eerder een afkooksel van de VLD dan van het Vlaams Blok! ward beyssen is terecht uit de VLD gestapt omwille van de te linkse koers die ze nu is aan het varen maar Ward Beyssen kiest de verkeerde vijand en moet zich richten naar de VLD want daar zal hij zijn stemmen halen en niet bij het Vlaams Blok!
Pierrot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 16:22   #20
C uit W

Standaard

1)
Citaat:
Klein partijen hebben geen toekomst
Het VB was vroeger ook zeer klein.
2)
Citaat:
Aan de ene kant moord en brand schreeuwen dat het blok progamma zo racistisch is en aan de andere kant hun progamma punten overnemen.
Geef een citaat waar een LA'er of N-va'rt het blok zo verkettert aub
En het feit dat ze punten overnemen maakt dat ze die punten bespreekbaar maken en bijgevolg het VB ook bespreekbaar maken.
3) Het feit dat het LA mikt op VB kiezers is volgens mij meer iets dat bedoeld is om media aandacht te halen dan kiezers af te snoepen, moest het LA een paringsdans beginnen met het VB; dan worden ze even hard verkettert.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be