![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Winkeliers zijn het beu dat het gerecht niets doet met betrapte dieven.
Ze willen de foto's en filmpjes van die betrapten uithangen. Maar dat mag niet. Ik heb een compromis: foto en film publiceren mag, tot de dag dat de schadevergoeding volledig gestort is. De betrapte dief kan daaraan voldoen, drie minuten nadat hij betrapt werd. titel: Winkeliers willen dieven in de etalage http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...c6f4ccefb6c051 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat ik het in mijn hoofd krijg dat mijn buurman dieren mishandelt, mag ik ook dan zomaar posters in mijn voortuin zetten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je pikt niet zomaar andermans goederen en van dieren blijf je af! Simpel toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je buurman kan kiezen: strafrechtelijke klacht neerleggen of naar een burgerlijke rechtbank trekken om alleen schadevergoeding te bekomen voor zijn geschonden reputatie. Ok, ergens heb je wel gelijk natuurlijk. Wat is dan het echte probleem ? Het echte probleem is dat justitie haar werk niet doet. Ze doet het haar opgedragen werk (misdadigers straffen) niet, en haar takenpakket is ook te beperkt: ze zou ook veel actiever moeten zijn om er mee voor te zorgen dat, zelfs na de veroordeling, het slachtoffer ook effectief de schadevergoeding bekomt. Voorbeeld: dief wordt betrapt op inbraak; kosten om deur te herstellen: 500 euro. Dief wordt veroordeeld tot twee maanden bak en 1000 euro boete. Dief heeft na een week de schadevergoeding niet betaald: gerecht gaat naar de bank van de dief en neemt de spaarrekening in beslag om er de nodige sommen af te halen. Geen bank of niet genoeg ? Huiszoeking en idem dito. Nog niet genoeg ? Toekomstige erfenis nu al in beslag nemen. Geen gedoe meer met een deurwaarder waarvoor je de kosten zelf moet voorschieten, met risico die ook nog kwijt te spelen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hebben ze al zeker geen werk. Ernstig blijven aub. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u een foto maakt terwijl hij uw hond mishandelt in uw huis of tuin zie ik niet in waarom niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() De Vlaamse Beweging heeft geen al te positieve ervaring met het zelfrecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen pleiten voor bewapening van individuele burgers, om hen weerbaar te kunnen maken tegen misdadigheid.
Dat vind ik te ver gaan. Een foto uithangen ofwel van een dief die nog opgespoord moet worden, ofwel van een dief die nog geen schadevergoeding betaald heeft .... is er ook over, maar een heel klein beetje slechts. Aan justitie om het werk goed te doen, dan gaan burgers geen verkeerde neigingen krijgen. .
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hmmm het enige probleem is volgens mij dat je situaties kunt hebben waar je mensen vals beschuldigt. Een filmpje verspreiden en het netwerk effect gebruiken en via het netwerk zoeken achter wie op een camera staat is wel iets wat je mag doen volgens mij, maar dan moet je wel redelijk zeker zijn dat die persoon effectief het product gestolen heeft |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan de buurman ineens een affiche in zijn tuin zetten waar ik hem mishandel.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag zolang ze niet zichtbaar zijn vanop de openbare weg. Het gaat hier niet om virtuele schandpalen maar om affichering in private eigendom.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien men de winkels omvormt naar privé-clubs naar het model van Macro is bewijs niet nodig. Een privé-club is enkel toegankelijk voor leden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |