![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar aanleiding van een krantenartikel 'Drones blijven Parijs teisteren' stel ik mij toch enkele vragen omtrent drones.
Hoe gevaarlijk is zo een drone? De 'kinderdrone' overal verkrijgbaar kan snelheden halen van een 18km/u. De iets zwaardere drone ook gemakkelijk te verkrijgen en uitgerust met camera haalt snelheden van om en bij de 54km/u. De 'professionele' done kan tot 105km/u halen en een hoogte bereiken van 4 �* 5km. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de militaire drones waar ik liever niet wil over in detail treden. Stel, iemand koopt ene drone maar kan daar niet echt goed met overweg en die knalt tegen uw hoofd? Wat dan? Stel uw buren kopen een drone en terwijl u met uw liefje/vrouwtje schaars gekleed in de tuin ligt al genietende van het zonnetje zie je de drone van de buren overvliegen, de camera in de aanslag. Privacy? Knal ik die gewoon uit de lucht dan of kom ik dan in de problemen? Stof tot nadenken? of zie ik dat weer totaal verkeerd ![]() p.s. Wil ik er nog niet over nadenken wat, gangsterbendes/dieven/andere onverlaten des Aardkloots dezes, met dat soort van toestellen allemaal in kaart wil/kan brengen. De FakeBook drone ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2015 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wetgeving is duidelijk.
Vliegende modellen mogen alleen gebruikt worden op daartoe bestemde plaatsen, met bepaalde regelgeving die het aanwezig publiek moet beschermen. Als een onverlaat domme dingen doet, en iemand raakt, dan is het 1) een misdaad. 2) een verzekeringsklus. Een drone uit de lucht halen boven uw terrein mag in theorie wel. Maar ik kan me voorstellen dat een advokaat een paar tegenstrijdigheden in de wetgeving kan gebruiken om het allemaal tegen te spreken.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op welke wetgeving baseert u zich? Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 maart 2015 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.radio2.be/artikel/hebben-...lijk-luchtruim
Hoe zou je dat ding uit de lucht halen? Uw schoen er naar smijten? Ik ben niet thuis in de wapenwetgeving, maar de kans lijkt mij onbestaand dat het gebruik van vuurwapens is toegestaan onder deze omstandigheden. Bovendien is het nog levensgevaarlijk ook.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals speelgoed opruimen. En zoals ik schreef, de Blegische wetgeving is een doolhof van achterpoortjes , voor ieders wat wils, als de advokaat het maar kan uitleggen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, vuurwapens gebruiken in een woonomgeving is absoluut verboden voor wetsvrezende burgers in België. En maar goed ook.
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En juist vandaag had men het er in een nieuwsuitzending over dat je 'dronevlieglessen' zal moeten volgen na de aanschaf van zo een toestel. ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met een luchtbuks moet dat prima lukken: als er 1 van de 4 propellers van een drone beschadigd wordt en in onbalans gaat, dan is het geflikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beste optie is met een goeie luchtbuks de accu te raken, dan krijg je vuurwerk.
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Indien hij al niet onmiddelijk omflipt bij falen van de eerste motor, is een quad op 2 motoren inherent onstabiel en niet meer bestuurbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bof, ik zal het eens proberen. Luchtbuks en goedkope drone moeten wel te versieren zijn.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Als dat afschieten lukt, niet vergeten te filmen he! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, een stukje goedkoper, zelfs met shipping erbij.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ode2_RTF_.html
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() New Jersey man shoots neighbor’s drone with shotgun after it flies over home
De in de handel zijnde 'droontjes' die een hoogte kunnen bereiken van een 4 �* 5km, gevaar voor het luchtverkeer zo een 'speeltje'? Zichzelf opladende drones Je kan er met je liefje ook problemen mee krijgen. Watch this guy get attacked for using a drone at a public beach ![]() Attack on the Drones! Is Shooting with a Drone Camera Legal? Man allegedly shoots down neighbor’s drone with shotgun Laat die 'brave' huisvaders het maar bij hun treintje houden ![]() 'Drone Wars' Deze is best een 'leuke' ... Meet the Stun Gun Drone that Shoots First and Doesn't Ask Questions Later Het filmpje op youtube
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 maart 2015 om 07:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwe hobby!!
Vervang de camera aan je drone door een luchtdrukpistool en knal andere drones uit het zwerk!