![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk komt de Heer Cornu deze schok vlug te boven.Met deze wens ik de Heer Cornu een spoedig herstel toe.
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 maart 2015 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ![]() Meer zul je uit de bek van bewindvoerders nooit te horen krijgen. De meeste schaapskoppen zijn daarvan ook gediend ... cfr. de witte marsen, balonnen en fakkeltochten-mentaliteit die hier heerst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Treinaanbod verkleinen, openingsuren loketten verminderen, automaten die om de haverklap defect zijn, en dan verwonderd zijn dat er 'discussies' ontstaan over die 'forfaitaire boete' als je geen ticket hebt....... En nee, 't is natuurlijk niet goed om er op te kloppen, maar er zitten daar zo van die 'reglement is reglement'arissen tussen.....en nu de mensen weten dat ze een percentje krijgen op de op de trein verkochte ticketten...
![]() Oei, de carnavalsalcoholconsumptie nog vergeten....én de 'psychologie van het groepsgebeuren'... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 16 maart 2015 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een treinbegeleider is geen verkoper . Tijdens openingsuren is er een loket in het station , daarna zijn er automaten . Daarnaast zijn er altijd taxi's , die op nachten meer rekenen dan overdag . Misschien moet je een heen en weer ticket kopen als je naar een andere stad gaat feesten ? Of heb je het heen ticket ook niet gekocht ? Je stond toen toch aan een open loket of aan een werkende automaat . Anders is er geen excuus meer voor nachttarief van taxi's , als die dat durft vragen , dan mag je er op kloppen . Dus , als ik ga feesten in een andere stad , dan voorzie ik m'n terugkeer . Ofwel koop ik een heen en weer ticket . Ofwel voorzie ik een overnachting . Ofwel maak ik een afspraak met een taxibedrijf . En als ik daar allemaal te dom voor ben , dan betaal ik 7 euro extra . Welk excuus zou u me geven om op een treinbegeleider te kloppen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() QUOTE=vlaams realist;7576859]Dat is geen boete . Elk ticket gekocht bij de treinbegeleider kost 7 euro meer . Dat is wat mij betreft een boete voor het niet hebben van een geldig treinticket. Noem het zus of zo, dat is een boete.
Een treinbegeleider is geen verkoper . Jawel, en graag want er zit een premie aan vast. Tijdens openingsuren is er een loket in het station , daarna zijn er automaten . Die automaten zijn nogal veel kapot...en bewijs dat maar eens.... Daarnaast zijn er altijd taxi's , die op nachten meer rekenen dan overdag . En wat heeft dat hiermee te maken ? Bestaat er tegenwoordig al een dag- en nachttarief bij 't spoor ? Misschien moet je een heen en weer ticket kopen als je naar een andere stad gaat feesten ? Ach ja, een heen en weer ticket dat verloopt om 12uur 's nachts.... Of heb je het heen ticket ook niet gekocht ? Je stond toen toch aan een open loket of aan een werkende automaat . Er zijn ook andere redenen dat je geen ticket kon kopen, hé.... Anders is er geen excuus meer voor nachttarief van taxi's , als die dat durft vragen , dan mag je er op kloppen . Je hebt duidelijk niet mijn volledige post gelezen.... Dus , als ik ga feesten in een andere stad , dan voorzie ik m'n terugkeer . Blijkbaar nog nooit met vrienden ergens naar toe gereden, en dan moeten met de trein terugkeren wegens de éne moeten gaan werken en de andere niet ? Ofwel koop ik een heen en weer ticket . Ofwel voorzie ik een overnachting . Ofwel maak ik een afspraak met een taxibedrijf . En als ik daar allemaal te dom voor ben , dan betaal ik 7 euro extra . Welk excuus zou u me geven om op een treinbegeleider te kloppen ? De arrogantie van die gasten tegenover zatte carnavalvierders, misschien ? De invoering van die 7 euro was bedoeld om dit soort situaties te vermijden.....blijkbaar heeft niet iedereen het begrepen [/QUOTE Misschien toch nog eens herhalen dat ik het ook niet vind kunnen om er op te kloppen. Maar.......er zijn nog altijd Neanderthalers onder ons en die hebben geen oren naar 'iedereen zonder ticket betaalt 7 Euro extra, excuus of niet'.
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 16 maart 2015 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik weet nog goed dat wij tijdens de Gentse Feesten af en toe ne rare typ op de trein hadden in ons jeugd... Maar wij lieten niet toe dat de treinbegeleider lastig gevallen werd hoor.
We moesten natuurlijk wel in groep zijn of we waren minder stoer he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Er lopen gasten rond die denken dat alles gratis moet zijn .
En die geweld gebruiken om dat af te dwingen . En iedereen die het daar niet mee eens is , die is arrogant . Na de treinreis hadden ze misschien nog recht op een gratis fiets ? Of een gratis beurt ? En als de fietseigenaar of het onwillende meisje daar niet akkoord mee zijn , dan zijn ze arrogant en verdienen ze een pak slaag . Van waar komt die gratis-politiek ook alweer ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de trein of elders, er zijn altijd mensen die geweld niet schuwen.
Op de trein of elders: daar moet op geweld een klaar en duidelijk maatschappelijk antwoord op komen. Geen antwoord dat voor iedereen, altijd en in alle omstandigheden dezelfde tarief bevat. Want er is wel een verschil tussen twee 'gelijkwaardige partijen' die met hun zatte patatten het buiten eens gaan uitvechten. Maar wel een streng antwoord voor geweldsmisbruik. Dat antwoord moet pijn doen aan de geweldenaar. Pijn in zijn brieventas; pijn in zijn vrijetijd (gevang) en wat weet ik nog. Meer inventiviteit ook. Wat is er mis om een dopper die verder geen bezittingen heeft, te veroordelen bij geweldsmisbruik tegen een "zwakkere", tot het betalen van 5 euro per maand, gedurende de volgende 5 jaar ? Wat is er mis om bij verkeersagressie, naast boete en gevangenis, ook de auto voor enkele maanden af te pakken? En ondertussen te verhuren, zodat de opbrengst daarvan kan dienen voor het slachtoffer, of het fonds voor slachtoffers ? Na afloop de auto teruggeven, met pech voor de verloren waarde ondertussen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het voorstel van 5 euro per maand gaat niet werken bij mensen die al op de OCMW zitten . Bovendien brengt het 60 per jaar op , 300 in totaal . het voorstel indienen is duurder dan het voorstel zelf . De ontsnappingsroute van dealers is al bekend . Ze huren een wagen met Duitse nummerplaten . Die kan je niet in beslag nemen . Boete en gevangenis bij verkeersagressie ????????? Wel de OCMWer zal de boete niet betalen , en zal niet naar de gevangenis gaan . Efkes wel . maar na 24 h loopt ie weer vrolijk rond . Mocht een werkman zo een stommiteiten uithalen , dat kan gebeuren . Dan zal hij alle schade vergoeden . Zijn wagen zal in beslag genomen worden , hij zal de slachtoffers moeten vergoeden , hij zal zijn afwezigheid op het werk moeten verklaren . Misschien is hij beter af als hij nooit werkt , en in de luie ztel van het OCMW gaat hangen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |